[OSX] Kan niet printen naar Canon S300 onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 22:51

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Mij probleem is dus dat ik niet kan printen op mijn gedeelde netwerk printer. Het is een Canon S300 op een Windows XP machine. Ik kan de printer wel gewoon vinden en inkomen. Hij is dus te zien op mijn Mac. Hij ziet de printer alleen wel alleen kan ik geen model kiezen, alleen maar "Algemene Postscript-printer". Er staat wel Canon in de lijst maar niet mijn printer model. Ik heb geprobeert de printer te installeren op mijn Mac maar ik kan mijn model dan niet terug vinden in de lijst.
Wat moet ik doen om toch te kunnen printen. Hij wordt nergens geblockt door een firewall oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 13:57

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ja, ik heb ook die drivers erop staan. Maar die printer staat dan niet in mijn lijst. Das het vreemde.... Maar is het nodig om het goede model printer te selecteren of pakt ie de instellingen van mijn windows pc over en doe ik iets anders verkeerd?

[ Voor 41% gewijzigd door LoeiOrdinair op 14-03-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63780

Dit is precies hetzelfde probleem wat ik heb met een Lexmark X5110 All-in-one. Als ik deze rechtstreeks aansluit is het geen probleem, ook nu ik em aan een Airport Express heb gehangen is het geen probleem, maar als ik die aan een WinXP-bak hang kan ik de driver niet selecteren.

Hier lijkt het er op dat als OSX de printer zelf het model kan dedecteren dat hij dat doet, via een share op windows kan OSX dat niet. Ook kan OSX het niet bij printen via IPadres (icm Airport Express), je moet dan zelf een printernodel selecteren en de X5110 staat er dan mooi niet bij. Als ik Rendezvous gebruik met de Airport Express kan OSX wel het model herkennen en selecteert dan ook automatisch de juiste driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil-tje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 22:37
Zelfde hier, maar dan met een Canon ip5000. Er zou toch een manier moeten zijn om de drivers (net zoals in windows) ergens te selecteren... Ofwel waar worden de originele drivers neergezet als de printer aangesloten is op usb, en die locatie/driver gebruiken voor printen over ip.
Maar met de gimp-print drivers (http://gimp-print.sourceforge.net/) kan ik wel printen (via windows printing) naar mijn Epson stylus scan. Ik denk dat het wachten is op de gimp-print drivers voor de ip5000 en andere nieuwere printers.

[ Voor 30% gewijzigd door daredevil-tje op 16-03-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
daredevil-tje schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:55:
Zelfde hier, maar dan met een Canon ip5000. Er zou toch een manier moeten zijn om de drivers (net zoals in windows) ergens te selecteren... Ofwel waar worden de originele drivers neergezet als de printer aangesloten is op usb, en die locatie/driver gebruiken voor printen over ip.
Maar met de gimp-print drivers (http://gimp-print.sourceforge.net/) kan ik wel printen (via windows printing) naar mijn Epson stylus scan. Ik denk dat het wachten is op de gimp-print drivers voor de ip5000 en andere nieuwere printers.
Ik heb het ook met deze drivers geprobeerd. Maar het wil nog steeds niet lukken. Mijn printer komt gewoon niet in de lijst te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:42
In \Libary\\Printers\PPD\Contents\Resources\en.lproj\ staan normaal de printer ppd's staat de canon hier ook tussen? Zo nee, zoek eens op je hd naar deze *.ppd dan komt de canon naar voren en deze moet je in bovenstaande map gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Als ik zoek naar *.ppd vindt ik helemaal niks op mijn hd. Ik zoek via dat balkje rechts bovenin mijn vinder. Moet ik ergens andes mee zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik heb hetzelfde probleem hier. Vroegah kon je in windows 2000 bij het delen aangeven dat hij ook de appletalk drivers beschikbaar moet stellen. Dat heeft XP niet meer.

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
LoeiOrdinair schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:52:
Als ik zoek naar *.ppd vindt ik helemaal niks op mijn hd. Ik zoek via dat balkje rechts bovenin mijn vinder. Moet ik ergens andes mee zoeken?
Volg gewoon de omschreven mappenstructuur (/Library/Printers/PDDs/etc...), dan zou je je prnterdrivers moeten vinden. Bij mij zijn ze bewaard in de vorm van gzip (.gz) bestanden. Eventueel kan je altijd nog achteraf PDD's installeren met een tooltje dat ik eens genoemd heb in het topic Onmisbare tools / software.

Het tooltje dat ik genoemd heb kan nog veel meer, mogelijk kan je daarmee ook je printer aan de gang krijgen. Zoeken dus...

Heeft men hier trouwens ook al eens gebruik gemaakt van de applicatie Printerconfiguratie (/Applicaties/Hulpprogrammas/Printerconfiguratie)?

[ Voor 9% gewijzigd door MacWolf op 19-03-2005 20:17 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ik heb gebruik gemaakt van Printerconfig. Maar in het PDD mapje staan alleen maar LaserWriter****.gz files. Helemaal geen andere types. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
*kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 15:31

Neus

www.zenaconsult.com

GIMP support voor OSX installeren; deze kon je tijdens de OSX installatie selecteren. Anders kan je die ook achteraf installeren dmv een terminal en naar de installatie DVD browsen (dan zie je tenminste de hidden installatie fodler). Daarna kan je hem zonder geneuzel 'sharen' voor je XP bak.

Had hetzelfde probleem met mijn Epson C3200: driver geinstalleerd maar niet selecteerbaar als ik via een netwerk printerserver wou printen (via USB geen probleem). Achteraf GIMP support geinstelleerd en voilà: de driver kwam nu wel in het (netwerkprinter) lijstje voor...

[ Voor 6% gewijzigd door Neus op 21-03-2005 12:55 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 13:38
Je hoeft tegenwoordig toch geen AppleTalk meer te gebruiken? Je kan gewoon via Windows/Samba share printers gebruiken.

Ik kan iig gewoon printen naar een Epson Stylus Color vanaf mijn iBook naar Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
LoeiOrdinair schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:31:
Ik heb gebruik gemaakt van Printerconfig. Maar in het PDD mapje staan alleen maar LaserWriter****.gz files. Helemaal geen andere types. Is dat normaal?
Op zoek gaan naar de canon ppd's deze moet de installer echt ergens hebben neergezet. Heel mischien staat hij in een mapje lager, en staan diverse talen bij de printer drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Klopt daar heb ik ook in gezocht. Maar er staan overal alleen LaserWriters in. Ik snap er echt helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Logisch dat je hem niet kunt vinden, ik heb net even die os x installer gebruikt en er worden inderdaad geen ppd's aangemaakt wat wel apart is. Wel staat er in /libary/printers/canon/ een utility, hier krijg ik alleen een leeg scherm omdat ik geen printer aan de mac had wat wel logisch is. Mischien kom je hier iets verder mee, anders kun je de os 9 drivers downloaden hier zit wel een ppd in deze plaats je dan in "en.lproj". Succes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ah, dankje. Ik ga het van de week eens even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38187

ik heb hetzelfde probleem met een lexmark z515, direct op de USB doet hij het prima, maar aan een Windows machine is hij voor mij onbruikbaar (niet onvindbaar!).
Ik heb geprobeerd te zoeken naar PPD's maar die kan ik niet vinden, kan het zijn dat Lexmark deze ook niet aanmaakt net zoals bij die Canon? Er zijn iig geen Mac Os 9 drivers, dus ik weet even niet meer wat ik nu nog kan proberen...
Waar haalt mac os x zijn driver vandaan dan als hij direct op de USB zit aangesloten?
Pagina: 1