x-black van sony..welk merk nog meer?

Pagina: 1
Acties:

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:09
ik ben echt helemaal verliefd op het x-black technologie van sony, maar er is een nadeel.... een 17'' kost ongeveer 470 euro...en dat is toch wel een hoop geld. en nu vroeg ik mij dus af:

zijn er concurrenten van sony, met ook zo scherp beeld, en misschien iets goedkoper?? :*)

ik hoop dat jullie er een paar weten!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 15:47
Ik geloof dat voor laptops nu een hoop merken met een vergelijkbare tech komen, Toshiba met Quishimo ofzo, Acer met Crystalclear, Packard Bell met Diamond View.... maar op desktopschermen heb ik het nog niet gezien. Las wel ergens dat een nieuw model van Nec (1970GX) ook zoiets had, maar deze was 19" en zat in dezelfde prijsklasse als een Sony 19".

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Persoonlijk vind ik Sony monitoren een erg mooi beeld hebben, net zoals Mitsubishi monitoren.
Maar alle A-merk fabrikanten hebben inderdaad dit soort termen voor eigenlijk hetzelfde.

Ga anders eens gewoon in een winkel kijken, dan kan je het verschil zelf beoordelen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Heette het geen Black Onyx ? Tenminste op me Sony Vaio PCG-GR715-E wel :)
Nog nooit vanme leven zo een mooi scherm gezien! en al helemaal niet op een notebook! :)

• CarJunkyXL
ok thx,

maar ik heb nog nou niet echt een shop gezien, die deze winkel als demo laten zien :'(

maar ik ga lekker verder zoeken, mochten er toch nog suggesties komen: graag :-P

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

ik weet niet echt wat je bedoelt, gaat het alleen om het gebruikte panel? of ook in combinatie met de glasplaat? De glasplaat zorgt voor betere en warmere kleuren, maar die reflectie van glasplaten....je vindt het niet erg of je ergert je er scheel aan.

toevallig weet ik dat het gebruikte panel afkomstig is van AU Optronics welke Benq de eigenaar van is.

van de 19" tft's weet ik dat de Sony HS94P, HS95P, ViewSonic VP912s en de Nec 1970GX hetzelfde panel gebruiken. Behalve de ViewSonic heeft de rest een glasplaat, de ViewSonic heeft een anti-glare 3H laag ofso iets. Die laag wordt door PCWorld slechter beoordeeld bij de VP912s dan de vroegere met laag.

Het zal me ook niet verbazen dat de populare tft van benq dit panel ook gebruikt, maar dan met een gewone coating

Dat die sony dat panel gebruikt kun je nalezen in CT magazine maart 3 nummer NL editie :) In dat nummer hebben ze t ook over een model van CTX en die heeft ook een glasplaat

[ Voor 11% gewijzigd door Darth Punk op 17-03-2005 13:17 ]

i want LART!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Ze moesten de naam veranderen.

Je hebt ook DiamondView, das weer van...van...eeeh? :+ Wie ook alweer?

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 15:47
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:34:
[...]

Ze moesten de naam veranderen.

Je hebt ook DiamondView, das weer van...van...eeeh? :+ Wie ook alweer?
Packard Hell, maar da's alleen in laptops

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Even over die reflectie:

Als het beeldscherm uit staat zie je jezelf wel als in een soort spiegel. Maar tijdens bijvoorbeeld Doom3 (donker spel) is dit niet het geval, omdat je simpelweg focust op het scherm, je kijkt niet 'verder' om je zelf te kunnen zien.

Bij lichtere beelden zoals office en de T.net FP, is het gewoon niet mogelijk om jezelf te zien.

een zeer tevreden SDM-HS74P/B gebruiker

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 17-03-2005 16:51 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• CarJunkyXL
ik heb weer lopen zoeken, en die Nec 1970GX heeft active matrix, is dit dezelfde technologie???
want ik zie wel vaker tft schermen op internet staan, en daar staat dan op, dat ze active matrix zijn, alleen zijn ze goedkoper :S snap er even niks meer van...kan iemand mij dat toelichten _/-\o_

even een editje,
ik wil dus echt met een''glasplaat'' het design van de schermpjes zijn ook wel mooi hoor O-)

[ Voor 17% gewijzigd door CarJunkyXL op 17-03-2005 19:06 ]

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Active Matrix = TFT
Passive Matrix = LCD (de gouwe ouwe)
Zijn heel wat mooie guides hierover via Google te vinden die het beter kunnen uitleggen dan ik (begin naders eens bij Howstuffworks.com ;))
Pagina: 1