Toon posts:

[Avi files] Opeens audio only ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik had dus wat filmpjes gekregen , avi files, werkte altijd goed .
maar nu heb ik laatst een format gedaan en opeens spelen de bestanden alleen geluid af en geen video. ik heb echt een HUGE hoeveelheid aan codecs geinstalleerd en geprobeerd met VideoLAN af te spelen, maar dit alles zonder effect..

zou dit een of andere speciale codec gebruiken of iets? ( ze zijn opgenomen met een webcam ).
is er een manier om de file te scannen voor de gebruikte codecs?

ik hoop dat iemand hier uit komt, zou vrij zonde zijn als ze verloren gaan :(..

Alvast bedankt,
jeroen

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
GSpott en consorten laten zien welke codec gebruikt wordt. Daarnaast zegt .avi natuurlijk niets over de compressietechniek zelf, net als een blanco koekjestrommel niets zegt over de smaak van het koekje.

[ Voor 56% gewijzigd door sdomburg op 14-03-2005 20:28 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:47

janklp

FortyTwo Capital

Dat 'huge' is niet goed. Éen goed codec pak is meer dan genoeg en in dit geval ffdshow. Verwijder de rest en je zult zien dat het weer werkt. Dit is gewoon een codec conflict.

[ Voor 15% gewijzigd door janklp op 14-03-2005 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dankje :) eens even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nog handige snelle manieren om van je codecs af te komen? want ik heb ze voor zover ik weet er nu net afgegooit.. maar werkt nog steeds niet, dus allicht dat ik er wat vergeten ben maar ze niet kan vinden.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Haal Gspott er nou eerst eens overheen, dan zie je welke codec er gebruikt wordt en of je die al hebt, dan weet je dus als het aan een codecconflict ligt of aan het gebrek aan die codec.

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan, sorry die post was beetje voorbarig inderdaad.
onder tussen heb ik al die codec packs behalve VLC media player's pack eraf gegooit.
Gspot zegt Indeo Interactive 5 Codec , en dat er 2 compatible codecs gevonde zijn op mijn systeem, beide van Indea. Decrompression filter en standaard indeo 5.11

als ik op render druk om te testen zegtie ook gewoon dat het af te spelen is..
echter als ik dan weer in VLC media player kijk geeftie puur geluid.. :\

Verwijderd

Topicstarter
hey het werkt! :D ik druk op Play using associated player.. en hop hij komt omhoog :D
geen id waarom het nu opeens wel werkt, maar hardstikke bedankt! :D
Pagina: 1