[XP] Map "documents..." onbereikbaar - toegang geweigerd*

Pagina: 1
Acties:

• jorizi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-08-2006
Hallo,

Na een reinstall van WinXP zonder formatteren van harde schijf kan ik niet meer bij de instellingen en bestanden van de eerdere gebruiker. Ik krijg iedere keer de melding "C:\Documents and Settings\[user] is niet toegankelijk. Toegang geweigerd."
Inmiddels geprobeerd via "Veilige Modus", maar geen verschil...ook als 'slave' blijft de map onbereikbaar.
Ik heb op de site van Microsoft iets gelezen over Access Control Lists ofzo die op de achtergrond de beveiliging blokkeren....???
Hebben jullie nog goede ideën of programma's zodat mijn documenten e.d. weer bruikbaar zijn?

Richard Z.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:16

Reptile209

- gers -

map met rechts aanklikken > beveiliging > "take ownership" (geen flauw idee hoe dat in het nederlands moet heten). Dan wordt de map weer toegankelijk gemaakt voor de nieuwe user die je hebt aangemaakt (want ondanks mogelijk dezelfde naam ziet XP verschillende users na je herinstall).

Zo scherp als een voetbal!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jorizi,

Op GoT verwachten we van je dat je zelf eerst moeite doet voordat je een topic opent, als je in onze prachtige Windows Operating Systems FAQ kijkt, zie je daarin Windows Operating Systems - FAQ staan - welke je probleem / vraag precies omschrijft :)

Naast zelf inzet, verwachten we ook in Windows Operating Systems dat je het OS in je topic titel zet, ik voeg dat nog even bij :)

Kan je op beide zaken voortaan zelf proberen te letten? :)

• jorizi
Ik zal direct even kijken, sorry, ik ben een newbie ;)

BEDANKT VOOR DE REACTIE!

[ Voor 85% gewijzigd door jorizi op 14-03-2005 21:21 ]

Richard Z.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je XP Home hebt (vermeld je niet in de TS?), is de beveiligingstab alleen zichtbaar in safe mode.

offtopic:
:w Reptile209 :w

• jorizi
Ik heb XP Home Edition, heb net op FAQ gekeken en gezien dat ik in safe mode toegang heb tot 'security' tab.

THX

Richard Z.

Pagina: 1