Toon posts:

Drivers Probleem, Sims2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey ik heb sinds ik Sims2 heb alleen maar problemen, ik heb alles geprobeerd, en ik las in een ouder topic dat het aan drivers lag

ik heb een His Excalibur Ati radeon 9600XT 128mb

en ik wilde het spel gaan spelen totdat:

Afbeeldingslocatie: http://img109.exs.cx/img109/3163/sims2suckt5xc.jpg

ik heb van Ati.com een Cat-uninstaller gedownlaod en uitgevoerd
alles was weg, en mijn videokaart werd niet meer herkend
dus ik gooi er Catalyst 5.3 er weer op en, tadaa gewoon weer hetzelfde
ik heb SP2 dus daar zat directX 9.0c al bij..
ik had 2 weken gelden mijn C: partitie geformateerd (windows eraf) maar mijn andere partities D: en E: niet, ivm met andere spellen...

ik had ondertussen omdat ik het zat was sims2 er weer afgegooid, maar laatst zag ik me buurjongejte het weer spelen dus ik dacht, damn ik moet dat spel werkend krijgen: das leuk voor mijn vriendin en ook voor mij, aldus, opnieuw installed, stiekem gehoop dat het nu wel werkt dankzij een nieuwe Xp

maar nee...ook niet, ik ben een beetje ten einde raad.

simpele specs:

Athlon XP 2600+
512MB ram
Asus A7n8x-E deluxe
Ati Radeon 9600XT
Catalyst driver 5.3 installed

( en tussen haakjes.... mijn Catalyst Control Center heeft ook nog nooit gewerkt: hij kon de CLI.exe niet initialiseren, mischen een verband tussen dit en CCC ? )

Bvd, ik loop tegen wanhoop aan :/

Verwijderd

Topicstarter
:'( , hebben jullie mede tweakers echt geen suggesties, ik heb handmatig gezocht naar ati drivers die overbleven, en die cat-uninst. erover heen gegooid

is al mijn partities deleten echt de enige oplossing?
zodat er echt heeeeeeeelemaal niks meer over is :| ?

plz echt geen suggesties?.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 17:46 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:14

gws24

Thinking is hard!

Af en toe wil het wel eens helpen om iets oudere Cat drivers te installeren ipv de nieuwste drivers; in sommige topics over sims 2 zie je dat dit de oplossing was.

Wat je ook nog zou kunnen doen is even checken of je wel daadwerkelijk directx 9.0c draait. Als je start>run>dxdiag uitvoert kun je de versie controleren en bij het display tab kan je kijken/testen of direct3d en directDraw goed werken.

Voor wat betreft de catalyst control center (cli.exe) die niet wil initialiseren: je hebt toch wel .Net Framework 1.1 geinstalleerd staan he? want die is namelijk vereist om het control center te kunnen draaien. Je kan ook gewoon de cat driver zonder control center installeren, dan heb je het framework niet nodig, maar moet je wel even de losse driver downloaden van ati en mis je wat functionaliteiten.

edit:
.Net framework 1.1 is beschikbaar via windows update

[ Voor 5% gewijzigd door gws24 op 15-03-2005 18:21 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 12:51
of je maakt ff een nieuwe verse windows, en dan komt alles weer goed :)

Verwijderd

Topicstarter
gws24 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:17:
Af en toe wil het wel eens helpen om iets oudere Cat drivers te installeren ipv de nieuwste drivers; in sommige topics over sims 2 zie je dat dit de oplossing was.

Wat je ook nog zou kunnen doen is even checken of je wel daadwerkelijk directx 9.0c draait. Als je start>run>dxdiag uitvoert kun je de versie controleren en bij het display tab kan je kijken/testen of direct3d en directDraw goed werken.

Voor wat betreft de catalyst control center (cli.exe) die niet wil initialiseren: je hebt toch wel .Net Framework 1.1 geinstalleerd staan he? want die is namelijk vereist om het control center te kunnen draaien. Je kan ook gewoon de cat driver zonder control center installeren, dan heb je het framework niet nodig, maar moet je wel even de losse driver downloaden van ati en mis je wat functionaliteiten.

edit:
.Net framework 1.1 is beschikbaar via windows update
Deze heb ik inderdaad eerder gehoord

ik kwam toen bij www.guru3d.com terecht, daarvandaan heb ik 3.5 gedowned maar die werkte niet (kreeg ineens fout melding en vroeg om error report, meer kreeg ik niet te zien)

en had ook een 2.6 gedownlaod, maar die gaf een .inf fout aan. en zei dat ik mijn VGA controller moest aanzetten zonder stuurprogramma's

en ik zal Net framework eens even bekijken...

en ik heb inderdaad 9.0c, en alles werkte met directdraw...

btw.. Bedankt voor jullie reacties :) _/-\o_

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:14

gws24

Thinking is hard!

Ik bedoelde met oudere versies eigenlijk niet dat je zover terug moest gaan als 3.5 of zelfs 2.6 maar meer dat je 5.2 of 5.1 of misschien 4.12 of ......moest proberen, naja het plaatje wordt denk ik wel duidelijk! :)

Even voor de duidelijkheid: de nummering die ati aan zijn cat drivers geeft is niets meer dan jaartal plus release nummer. Dus 2.6 is de 6e release in 2002 en 3.5 de 5e release in 2003 etc. De laatste in 2004, 4.12, is dan ook geen eindversie ofzo maar ze gaan gewoon door met 5.0/5.1. Het is dan ook niet zo gek dat de drivers die jij geprobeerd hebt niet werken omdat in de jaren dat die gemaakt zijn je kaart nog niet bestond en dus waarschijnlijk ook de features ervan niet ondersteunen (alhoewel ik van 3.5 niet helemaal zeker ben).

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 16-03-2005 00:23 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
er staat nu 4.3

maar nog geen resultaat :|

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 07:25 ]

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Nog lagere versies proberen denk ik, anders moet je naar de direct x gaan kijken, ik wete niet of je die opnieuw kan installeren maar dat zou het heel misschien ook kunnen zijn. Maar lijkt me ook onwaarschijnlijk :?

BF2 stats

Verwijderd

Topicstarter
TrippleSix schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:58:
Nog lagere versies proberen denk ik, anders moet je naar de direct x gaan kijken, ik wete niet of je die opnieuw kan installeren maar dat zou het heel misschien ook kunnen zijn. Maar lijkt me ook onwaarschijnlijk :?
directx kun je officieel niet uninstallen

maar met 3rd party software kan het wel, maar ik vraag me af of het aan directx 90 ligt...

op andere 2 pc's (broertje en moeder) werkt het wel ..( Why me?? :'( )

naja ik probeer nog lager even..

Edit:

CCC werkt nu wel ! das alvast 1. ... ty gws24

_/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 15:27 ]

Pagina: 1