Toon posts:

Meer mensen met G400 instabiliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier meer tweakers die last hebben van ongelovelijk instabiel gedrag van de Matrox G400 in Unreal Tournament? Ik heb de kaart nu meer dan een jaar, en hij heeft het nog nooit écht stabiel (lees: langer dan een uur constant) gedaan in UT. Ik heb telkens de nieuwste drivers enz. gebruikt, maar je bent nauwelijks 10 minuten aan het spelen, en hij crasht terug in Windows met de melding:

DDERR:INVALIDPARAMS met nog een hele zooi fout-informatie eronder. Persoonlijk denk ik dat het hem ligt aan de D3D support van Unreal i.c.m. de G400. Met een Voodoo2 in hetzelfde systeem loopt hij perfect stabiel. De kaart is niet overgeklokt, word niet extreem warm en zit niet op een gedeeld IRQ. Meer mensen hier ervaring mee?

Verwijderd

je kan tegenwoordig UT ook goed in OpenGL draaien met de Loki OpenGL patch.

Maar UT moet het ook goed doen in Direct3D mode in UnrealTournament hoor... misschien moet je ff je vraag posten op het relevante forum op www.matroxusers.com (op dit moment zijn daar de fori even offline, maar morgen of zo doen ze het wel weer)

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

- controleer of je g400 op irq 9 of hoger staat.

-zet je AGP aperture size in bios zo hoog als je mobo kan.

-Zet G400 op AGP 1x met Matrox Techsupport TweakUtil (zit toch geen snelheidsverschil tussen 1x - 4x en 1x is vaak stuk stabieler)

Sys Specs

Verwijderd

Ik heb eigenlijk niet zulke problemen gehad alleen wat ik wel heb is af en toe een rare texture in Unreal Tournament ( komt niet van het overklokken ).
Alleen waar kan ik die opengl update voor Unreal tournament ( loki of zoiets ? )downloaden ??????
Thankx !

Verwijderd

Mijn G400 start soms wel en soms weer niet UT op, terwijl ik bij andere spellen hiervan geen last heb.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:22
over problemen gesproken....

mijn g400max wordt gevonden als g400 no max :? ik begrijp er geen snars van....

3dmark score is ook maar 1703 en was 2500, Nu heb ik de bios wel geflasht, maar het lijkt me sterk dat het daaraan ligt.

OpenGL werkte laatst ook niet :( Ik powerdesk 5.52 ipv 6 (powerdesk van opengl setup)n en draait weer als een tiet, maar nog steeds met 3dmark 1703...

Nu zoek ik dus de ORGINELE G400MAX bios, en niet zo'n ding uit de rescuedisk :(
als iemand met een g400max zijn 'goede' bios misschien zo kunnen rippen en doorsturen zo heel leuk zijn...

Meer mensen met dit soort problemen??

if broken it is, fix it you should

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je moet indien nodig je Via 4in1 drivers installeren, en je kaart goed coolen. Want ik krijg zonder goede cooling allemaal rode strepen in mijn beeld bij spelletjes enzo :( ! Vet minder !
Pagina: 1