AOpen HX08 verbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ahum.

Ik heb sinds niet al te lange tijd een HX08 kast. Nou vind ik de airflow niet echt optimaal, dus daar wil ik wat aan doen. Ik had gedacht om het gat waar je kabels door naar boven lopen (wat ik erg klein vind - dus geen goede airflow naar boven toe) wat groter te maken of er wat extra gaten bij te maken. Ook wilde ik de chassis fans wat beter laten presteren door het gedeelte met die gaatjes (het metaal dus) helemaal eruit te halen, en alleen een fanguard te plaatsen. Ik heb het idee dat het metaal tussen de gaatjes veel airflow blokkeert.

Wie heeft dit gedaan en wat zijn de ervaringen? Wat voor gereedschap kan ik het beste gebruiken?? Nog meer tips?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb die kast niet, maar een andere no-name kast. Heb er wel gaten in gemaakt.

Ik heb ook lang gezocht naar de juiste manier om er een gat in te krijgen. Ik heb decoupeerzaag gehoord. Ik heb wel zo'n ding liggen, maar als je die aan zet word je er gewoon bang van. Lijkt mij niet goed voor je platen (blijven misschien niet recht)

op internet heb ik verder veel mensen gezien die zo'n dremel apparaat hebben. Daar kan het wel goed mee geloof ik.

Maargoed, hoe ik het gedaan heb.
Ik ben naar de plaatselijke gereedschapwinkel gegaan en heb metaal-figuurzaagjes gehaald. Ik had nog zo'n figuurzaag-beugel liggen. Je tekent af hoe je het gat wil hebben. Boort een gat en doet de figuurzaag erin. Zagen maar!
OK, je krijgt wel wat kramp in je hand, maar als je het een beetje voorzichtig doet krijg je een heel mooi gat. Volgens mij is de de beste oplossing!

Verwijderd

Jarno, bij mijn HX-08 heb ik op de hoogte van de processor, waar al die loze metalen clippies zitten, die er uit gehaald, en de blikschaar er in gezet, een vierkant gat geknipt en en 8x8 outtake fan er geplaatst met een schroef in het gat van de onderdste beplating van de Printerpoort etc...werkt perfect.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

blikschaar wilde bij mij niet. Heb dat gedaan op een hele ouwe kast, maar dat ging buigen enzo.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Decoupeerzaag gaat prima.
Wel ff een goed zaagje halen.
Ik heb zelf die roostertjes weggehaald, scheelt een hoop herrie en zeer waarschijnlijk airflow (ik heb geen temp.-vergelijking gedaan).
Verder de IDE kabels rond gemaakt en ongebruikte stukken afgeknipt.
Binnenkort maar eens met een 12cm 220V Papst fannetje experimenteren.

O ja, wel ff de hele kast leeg halen, metaalsplinters zijn niet echt goed voor je PC (is met de tray natuurlijk een stukje koek)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Ja Koekum, ik ga ook uit van een lege kast...

Verwijderd

het groter maken van die gaten helpt inderdaad voor een betere airflow. En ide gaatjes weghalen help ook wel iets voor de flow maar vooral voor het geluid. Om van geluid af te komen zou het ideaal zijn om met een stukje PVC pijp en wat langere schroeven je fans wat meer naar binnen te plaatsen(dan geven ze minder geluid) en ook je kast iets meer ruimte geven van de muur helpt(dan verspreid de luchtstroom zich en kaatst niet meteen terug op de muur in je face)
succes met het project

TweakinG VinnY

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmmm na morgen ben ik eindelijk eens een paar dagen vrij en wilde ik toch weer wat knutselen dus ik denk dat ik er dan maar een leuk projectje van maak ja. U hoort het wel :)

Verwijderd

Kijk hier ook eens www.casegallery.com
En dan bij AOpen modifications.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ik ben bij Case gallery op een geweldig idee gekomen. Ik zag daar een kast met een ruit in de zijkant... dat ga ik denk ik ook doen binnenkort... en ook een gat in de bovenkant, ik heb een Inwin A500 en de airflow is erg slecht nu.
Als ik klaar ben met me mod post ik wel een plaatje... :)

Verwijderd

jah.. kijk eens bij www.casegallery.com en dan vooral bij die zwarte kast van FragDaddy (me) dat is ook een HX-08, het verhaal erbij zegt wel genoeg over hoe ik het heb gedaan... voor vragen, mail me !

Verwijderd

Prachtig, wat een creativiteit.
M'n complimenten.

Waarom verchromen jullie je kast niet helemaal...? :)

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
ok, Aopen HQ08, ben behoorlijk huiverig om met decou zaag in die high quality steel side plate te zagen. hoe makkelijk is het om daar een rond gat in te krijgen? [niet easy vrees ik]

1 de 300Watt powersupply, fan vervangen door een sunon. en direct op 12V aangesloten ipv temp sensor deactivation systeem.

2 2x 220V sunons aan de zijkant gehangen, en sideplate eruit gehaald.

3 2x 12V generic fans boven in achter, en generic 12V voorin.

4 Golden orb op cpu, 12V sunon-fannetje op mobo chip, en 2x 12V cpu fans op voodoo3 2000.

5 zodra voodoo5 5500 uitkomt 2 peltiers erop, overall covering heatsink, daarop 2x celeron koeler, en intel p3 fc-pga koeler.
suggesties are welcome! banshax@xcl-clan.com

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

waarom de powersupplyfan vervangen? Banshax

Ik heb deze kast ook, en af en toe begint de powersupplyfan ook bij mij veel herrie te maken (niet alleen harder te draaien maar ook verandert het geluid) mischien duidend op een defect

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Pagina: 1