Beste manier van win 2000 -> win 2003 AD

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 02:54
Hallo,

ik heb nu een windows 2000 server met een Active Directory van een 40 tal users.
Deze server moet vervangen worden door een windows 2003 server. Ik had gedacht die 2003 als backup domain controller te zetten en daarn te promoveren maar ik weet niet goed hoe ik hier aan moet beginnen. Weet er iemand waar ik een goede uitleg kan vinden van hoe ik dit het beste aanpak en hoe ik alles juist doe ? Want anders moet ik op die 2003 alle pcs terug int domein hangen en dit zou ik willen vermijden.

Thnx

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 08:02

Arno

PF5A

Windows 2000 en 2003 hebben geen P/BDC's meer, ze zijn multimaster.

Verder is http://www.microsoft.com/...pgrading/w2k/default.mspx een mooie start voor een upgrade strategie :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• KloyenZ
vind der nie veel op :-(

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:31

_Arthur

blub

Als je al niet eens de weg kan vinden op de microsoft website, zou ik niet eens aan heel die Windows2003 installatie/migratie beginnen, doe je users een lol en schakel een persoon in die wel die kennis heeft.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
2003 installeren als DomainController in je huidige domain, dan netjes je DNS laten repliceren en je FSMO roles omzetten naar je nieuwe server. en oude server uit.. (demoten)

heb je nog exchange 200x dan moet je daarin ook wat zaakjes aanpassen

A wise man's life is based around fuck you

• KloyenZ
@erik: heb je daar ook ergens info van hoe ik dat juist doe ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kloyenz schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:12:
@erik: heb je daar ook ergens info van hoe ik dat juist doe ?
nee

support.microsoft.com/search

www.technet.com

btw: heb je er geen verstand van haal dan hulp van 3rden (lees: IT supplier, die zouden het moeten weten), er zelf aan beginnen is vaak een drama (vooral als je boekhouder/stagiare bent zonder verstand van zaken

nummer 1 fout van veel van die administratief medewerkers: 'ik heb thuis ook windows dus ik kan op het werk de server ook wel configgen' of 'ik heb thuis ook 2x windows 2003 geinstalleerd dus kan ik ook mijn eigen AD inrichten/migreren)

tja, ik ben niet voor niks gekapt met technie werkt bij klanten.. kreeg meer en meer irritatie van dit soort gastjes die het beter dachten te weten als de expert zelf

* Erik voelt zich nu weer veel beter in zijn kantoorjob :)

/einde personal frusties

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Dit forum is geen helpdesk waar je zomaar je problemen neer kunt plempen. Zie ook de post van Erik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.