Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Joepie!!!] gratis SMART-UPS 1400 ,nieuwe accu's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
er stond een APC smart-ups1400 klaar om naar de kliko te gaan maar ik heb hem kunnen redden })

maar nu heb ik een paar vraagjes aangezien ik leek ben op dit gebied.

moet ik nog een pin-layout hebben om hem serieel aan mn pc te hangen of kan ik gewoon een serieel>serieel kabeltje kopen 1op1?

en hoe zit het met de accu's?
de accu brand op het laadste streepje maar het battery replacement lampje brand niet en hij is aan het laden met 27,4V....zet ik hem uit valt hij terug naar 19V.
ik heb eventueel conrad accu's gezien van 12v 17Ah die exact dezelfde afmeteingen hebben,ik neem aan dit compatible is en er geen brandgevaarlijke situaties ontstaan?

en ik heb als wijze van proef mn monitor er aan gehangen en als ik de stekker uit de ups trek gaat mn monitor ook uit,dus hij geeft geen stroom....is er iets kapot of moet ik nog iets instellen?

ik hoop dat julie me kunnen helpen met dit dingetje ;)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 08:43
Heb je al een handleiding gezocht op internet. Dat ff doorlezen en je zal al wat minder leek zijn als het over je UPS gaat.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

monitor is ook iets te zwaar voor aan je ups te hangen.. voornamelijk is een ups ook bedoelt voor je systeem.. niet voor monitoren ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.exploits.org/nut/library/940-0024C.jpg
gevonden via de search ;)

iig de APC 1400 is liev :) heb hem ook O+

[edit]
tis iig geen 1 op 1 seriele kabel want dan blijkt dat de ups ook uitgaat.. heb hier niet eens een seriele kabel tussen hangen..

[ Voor 21% gewijzigd door ReseTTim op 14-03-2005 19:09 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
1. Test eerst of je ups nog werkt, hang er gewoon een autoaccu aan.
Niet ideaal voor serieus gebruik ivm laadpatroon, maar dan kun je iig wel zien of je UPS functioneerd (En of t dus loont om accu's te kopen)

2. Indien accus brak zijn: koop nieuwe accus. Opties:
• Originele APC set, duur, overpriced
• Alternatieve accus, bij voorkeur bij een gespecialieerd bedrijf (loodaccus kopen dus, onderhoudsvrij en zelfde maten (duh)
• bij een dump (bv baco) accus halen

En veel info :
[rml][ UPSmod] Smart-UPS 1400NET[/rml]

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11 00:04

Part

Helemaal niets.....

DJSmiley schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:07:
1. Test eerst of je ups nog werkt, hang er gewoon een autoaccu aan.
Niet ideaal voor serieus gebruik ivm laadpatroon, maar dan kun je iig wel zien of je UPS functioneerd (En of t dus loont om accu's te kopen)
Dan wel 2 auto accu's in serie omdat hij 24 volt nodig heeft.

Verwijderd

Topicstarter
maar of hij uberhaubt werkt begin ik erg aan te twijfelen.

de accu's lijken zowat kapot te zijn,samen nog maar 18 volt of zo.
ik heb er even een 6v lood accu bijgehangen in serie zodat hij weer aan 24v komt...maar hoe test ik nu de werken van de ups?

wat ik wel hebt geprobeert is om de netspanning erin te doen met de accu's erin,haal ik de netspanning eruit gaat de ups ook helemaal uit,voltage blijft boven de 21/22volt maar mn losse voedingje wat ik aan de ups hebt hangen blijft niet aan als ik de netspanning uit de ups trek.

is hij nu kapot ofzo???

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat de 16V van je kapotte loodaccu's onder belasting nog veel verder ineendondert. Een van de dingen die een APC tijdens startup doet is even een paar seconden op accuspanning werken, maar als je accu's zo brak zijn dat ze 't niet eens die paar seconden volhouden, lijkt het alsof de UPS zichzelf uitschakelt.

Ik kan je toch aanraden ergens 24V aan goede accu's te regelen en het nog es te proberen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een voltmeter eraan hangen en hij komt niet onder 21volt...want ik heb er nog een 6v lood accutje in serie bijgelegt.

het lampje van dat hij op batterij spanning werkt blijft ook niet branden.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11 16:42
Als ik het goed begrijp hoort deze UPS dus normaal gesproken 24V te leveren? Als dat zo is en hij levert nu na laden minder dan 20V dan is de accu gewoon dood als een pier.

Het leuke van accus'/batterijen is namelijk dat ze over vrijwel het volledige capaciteit dezelfde spanning blijven leveren; pas als het capaciteit hard richting 0 gaat (zeg <1% van maximum) begint het voltage pas (flink) omlaag te gaan. Als ik zo jouw verhaal lees komt het op mij over dat er zelfs na een tijd laden niet genoeg vermogen is om het voltage boven de 22V te krijgen. Mijn conclusie is dan ook dat er totaal niks meer mee te doen is.

Overigens is het in serie schakelen van kapotte/lege en een volle accu een erg slecht idee; je kan hier de goede acccu mee beschadigen !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Ik heb een opstelling (van een oude siemens ups) met batterijen uit een zware motorfiets. Een 10-tal in parrallel geschakeld om aan het benodigde voltage te komen. Het voltage onbelast meten kan verkeerde resultaten geven. Het laadvoltage van mijn UPS is iets onder de 20V terwijl de batterijen ongeveer 14V opmeten en belast rond de 12V.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Sterker nog ... een geladen accu hangt ergens rond 13.8V

Dus deze zijn echt game over.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de accu's er maar helemaal uitgehaald en nieuwe besteld...ik neem de gok toch maar.
ik heb nu 2 12v 17Ah loodaccu's besteld voor 45 euro p/st en zal ze van de week binnenkrijgen

ik ben nu wat aan het spelen met de oude accu's,ik heb een auto lampje (H1) op de eerste accu gezet,ging niet eens aan en da's wel logisch want met dat lampje eraan geeft hij nog maar 0,3V

die 2e is er iets beter aan toe en bleef nog belast bij de 4,8V hangen en die ben ik nu aan het opladen apart aan een voeding...dus zonder die hele slechte eraan.

ik hoop alleen dat die ups het zowieso doet....

Verwijderd

Topicstarter
ok,accu'tjes binnen van elk 12v en 18Ah en sucsesvol aangesloten.

ze zijn opgeladen hij geeft aan dat de batterijen vol zijn en als ik de stekker eruit haal dan neemt hij het direct over.

nu heb ik er alleen mn systeem kast erop hangen (heb maar 1 zo'n kabeltje momenteel) en dat is een goed gevult amd64 3500+ systeem.

maar het uitgaans vermogen geeft hij niet aan,dus die ledjes die branden niet,geen een...ook niet als ik alleen mn monitor erop zet.

maar de ledjes zijn niet kapot ofzo....moet ik dit nog instellen ofzo???

• naftebakje
Als je dit moet instellen, vind je dat waarschijnlijk in de handleiding. Die vind je waarschijnlijk wel op internet...
Zoek eens met google.

[ Voor 48% gewijzigd door naftebakje op 22-03-2005 20:03 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de handleiding en het probleem oplossen handleiding al gedownload van die link die je gaf maar er staat nergens iets van een geval van niet brandende uitgaansvermogen ledjes.

of trekt mn pc niet genoeg stroom ofzo? (wat me sterk lijkt by the way)

• naftebakje
Hij kan 1400VA aan, en de laagste aanduiding van het verbruikte vermogen is 17% ==> 236VA (VA is bijna hetzelfde als Watt). Het kan dus zijn dat je systeem onbelast niet "genoeg" verbruikt om de led's te laten branden. Als er nog steeds geen led brand wanneer je em maximaal belast (tooltje draaien, weet je ws zelf wel), dan klopt er iets niet.
Je monitor gebruikt ws minder dan je systeem zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door naftebakje op 22-03-2005 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
helaas heb ik het originele kabeltje niet en kan ik het tooltje niet draaien,ik zal of een nieuw kabeltje moeten kopen of zelf solderen (maar daar zal ik dan weer de onderdelen voor moeten kopen)

Verwijderd

Je realiseert je wel dat het ook aan het converteer circuit kan liggen. Dat die stuk is. (24 volt - 20 volt)

• naftebakje
Neenee, ik bedoel je CPU stressen, met een of andere benchmark, dat heeft niets met je UPS op zich te maken.
@pwled: dat is inderdaad optie 2: meetcircuit kapot. Maar je moet ergens beginnen met troubleshooten...

[ Voor 33% gewijzigd door naftebakje op 22-03-2005 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou,ik heb 3dmark03 laten lopen en af en toe gaat het onderste lampje aan,dus de ups is helemaal in orde verder :)

leuk,zo'n gratis ups'je tegenkomen :9

• naftebakje
Nice, waarschijnlijk zal je pc met scherm nog steeds langer dan een half uur op je UPS kunnen draaien, als hij maar zo weinig gebruikt.....

Verwijderd

Topicstarter
nou,volgens bovenstaand schema een kabeltje gemaakt..aangesloten en in windows gekeken in energievoorziening onder noodvoeding,en je kon keurig zien op wlke energiebron hij liep,wat de nog overgebleven runtime is en hoeveel % je accu nog is.

en ook toen ik de stekker eruit trok zag hij dat hij op de accu liep.

nu wou ik testen of hij ook mn pc kon uitschakelen na een bepaalde tijd en dat deed hij,en ik had ook ingesteld dat de ups zichzelf daarna uitschakeld....geen probleem.

maar nu ik de ups en pc weer hebt opgestart ziet hij hem niet meer!!!
hij zegt in dat venstertje van noodvoeding: de ups service kan niet meer communiceren met de noodvoeding.

hij ziet hem dus niet meer en heb de computer en ups al tig keer opnieuw opgestart maar nog steeds niks,alle stekkers zijn 100%goed.

weet iemand een oplossing?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Het beste kun je de software van APC zelf effe installeren.
Weet niet zeker of PowerChute voor de com-poort nog steeds te downloaden is op de website.
Mocht dit niet zo zijn, stuur effe me effe een emai, dan zal ik hem online zetten voor je.

And The Only One

Verwijderd

Vergeet niet dat het geen gewone serieel kabel is hé tussen pc en UPS ! En alshij een 1400 VA is zou hij jou PC en scherm samen zo'n 3 uur draaiende moeten kunnen houden.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 06:29
offtopic:
Hier stond zwaar verouderde data

[ Voor 90% gewijzigd door 0siris op 24-03-2005 17:01 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
oke,heel vreemd maar nadat ik het een uur of 2 had laten rusten en weer probeerde deed hij het weer???
de enige verklaring die ik heb is omdat ik alles nog met s39 soldeert (fout,ik weet het) de verbindingen altijd heel goed schoonmaak met een nat wattenstaafje na afloop en dan weer afdroogt,mischien toch een beetje water blijven zitten wat voor verkeerde geleiding zorgde en dan doet hij het niet meer.

ik heb inmiddels de apc software geinstalleert en het werkt allemaal perfect,heb zojuist een runtime calibration gedaan en hij kon mn systeem en 19" monitor een heel uur in de lucht houden en zelfs toen was er nog 25% over (met een calibration maakt hij niet alles op)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
s39 is wel heel erg fout ja ... dan krijg je self desolving cables,

Koop asjeblieft een rolletje hars kern tin.

Repareren doe je zo.

Pagina: 1