Toon posts:

[exchange 5.5]Remote geen toegang met Exchange administrator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op mijn werk met het volgende probleem:

We hebben een exchange 5.5 server en willen binnenkort een nieuwe exchange 2003 server neerzetten en de mail kopieeren. Dit wilde ik dus doen via de migration wizard die bij Exchange 2003 zit. Ik kwam er daarbij achter dat die wizard met geen mogelijkheid kan verbinden met de Exchange 5.5 server. Ik heb de naam en het ip adres al opgegeven, maar de wizard houd vol hem niet te kunnen vinden. Ik heb uiteraard gepingd naar die server(vanaf de nieuwe, waar ik de wizard ook op draai) en ook met net view kon ik die machine wel benaderen.

Toen ben ik wat verder gaan prutsen en toen bleek dat de hele mailserver niet op afstand te beheren is. Exchange Administrator vind hem niet als ik z'n naam of ip adres opgeeft. Er wordt gemeld dat er de exchange server niet gevonden kan worden.

Ik vraag me dus af hoe dit kan. Kan het komen door een virusscan oplossing die we gebruiken?, het enige wat die doet is op poort 25 mailtjes vervangen en vervolgens naar exchange sturen die nu op poort 17 i.p.v 25 luisterd. Verder zit er geen firewalling op die server. Weet iemand via welke poorten de exchange administrator probeerd te verbinden met de server? Ik neem aan dat dat niet via poort 25 gaat toch?

Verder is het misschien handig om te weten dat de machine WIndows NT4 draait en Exchange 5.5. Tevens is deze machine gewoon opgenomen in ons interne netwerk en hij is gewoon te pingen en te benaderen via windows networking (b.v. met net view enzo).

Rare, hoe kan da? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
eerst maar even goed inlezen voordat je verder gaat 'prutsen'

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;327928

je komt over als iemand die nog nooit eerder een exchange migratie heeft gedaan :? dat klopt :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:45:
je komt over als iemand die nog nooit eerder een exchange migratie heeft gedaan :? dat klopt :?
Ik heb het inderdaad nog nooit gedaan, maar ja, voor iedereen is er eens een eerste keer he? :)

Maar wat wil je nou zeggen met die opmerking? Er is wel al over nagedacht door mij en collega's hoor. En bovendien ligt het primaire probleem niet bij de migratie, maar bij het feit dat ik niet remote bij die server kan via exchange administrator en dus ook niet via de migration wizard. En trouwens, ik gebruik de migration wizard omdat we van plan zijn een volledig nieuw domein op te zetten met dus ook een nieuwe exchange organization.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je toch een nieuw domain opzet kan je net zogoed met Exmerge.exe die boxen extracten en terugzetten..

die wizard heb je dan niet nodig

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

moet je niet gewoon domain administrator gebruiken

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:12:
moet je niet gewoon domain administrator gebruiken
Nee, je moet een Exchange administrator account gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

connect je met exchange admininstrator vanaf een windows 2000 machine? Zo ja, dan kan het te maken hebben met mismatched security dlls:
http://support.microsoft.com/?id=322051

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik heb dit ook een keer gehad en toen bleek dat de machine waar echange 5.5 op draaiden een NT 4 bak te zijn waar niet de laatste security fixes opstonden.

Probleem opgelost door SP 6a + fixes er overheen te gooien.

Welke meldingen krijg je in je setup log van Exchange??

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
De mailboxen migreren met Exmerge is inmiddels gelukt. Alleen nu wil ik nog de public folders exporteren. Weet iemand een andere manier(dan die migration wizard) om dat te doen?

Ik ben al aan het zoeken geweest, maar de meeste gaan er vanuit dat je in dezelfde organization zit, dat is hier dus niet zo

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Afhankelijk van de omvang van je Public Folders kun je handmatig de boel naar een of meerdere PST's kopiëren. Alternatief zou je ze via NNTP kunnen overpompen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

pst inderdaad of je zou kunnen kijken of de public folder interorg tool je kan helpen:
http://support.microsoft.com/?id=238573
Pagina: 1