Toon posts:

Warmte 6800 GT Pci-e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb pas een 6800 gt gehaald.

Nu heb ik eerder xfx kaarten gehad en nooit problemen met de temp. gehad.
Deze word (ZONDER overclock) vet heet.
Ik keek daarnet en hij stond op 116(!!!) graden.
Toen hij bijna de 127 graden haalde ging de ventilator van mijn kaart sneller draaien en zakte langzaam naar 65 graden.
Waarna hij weer langzaam ging draaien en de temptratuur weer langzaam per graden omhoog ging naar de 120 graden. enz enz enz.

Heeft iemand anders dit ook?
Want dit vind ik niet echt leuk.
Kan ik misschien de vewntilator constant lekker hard laten draaien ?

Verwijderd

Hmm dit lijkt mij niet echt de bedoeling van de temp. regeling van je kaart. Misschien is deze brak.

Normaal gesproken moet de fan constand draaien. ( De temp loopt natuurlijk altijd op, maar deze fan zou al veel eerder moeten gaan draaien.) Het kan ook zijn dat de temps niet goed uitgelezen worden door een brakke sensor of drivers. Als het zo is dat sensor niet goed is, zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat hij in werkelijkheid maar 75 graden ofzow wordt en daarom gaat draaien. Maar dit lijkt mij niet het geval omdat de temperatuuren ver van elkaar vandaan zitten.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

volgens mij is de sensor niet helemaal goed, want mijn GT begint al veel en veel eerder te draaien, hij draait al op iets van 60 grade zeker vol uit (word trouwens met beste overklock max 73 grade)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.