[XP] Pinnacle drivers crashen systeem, hoe verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Dag,

ik heb een Pinnacle PCTV Pro kaartje, waarvan de software crasht.
Daar staan tientallen topics over op GoT.
Nu kwam ik een klein briefje tegen waarin stond dat je EERST de drivers moest installeren, voor de kaart er in te steken.
Dat dus op een andere pc geprobeerd, enja het werkt.

Maar hoe kan ik nu op deze pc ALLE drivers weer verwijderen? Dus inclusief wat Windows zelf al geprobeerd heeft?
Anders moet ik maar weer formatteren, want bij het programma crasht bij het opstarten.

Groet,

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)
Verder - wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen? Zoek bijvoorbeeld eens op 'driver cleaner' - misschien dat je daarmee aan de slag kan? :)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
Probeer eens of je inVeilige Modus erbij kan om de nodige drivers (eventueel via bijgeleverde uninstall) kan verwijderen.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Maar kan het ook zijn dat windows al wat probeert voor te installeren, voordat ik de software installeer?
Want daar krijg ik denk ik de problemen van.
De Pinnacle software heb ik al verwijderd, en herinstalleerd.
..

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
The Milkman schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:49:
Maar kan het ook zijn dat windows al wat probeert voor te installeren, voordat ik de software installeer?
Want daar krijg ik denk ik de problemen van.
De Pinnacle software heb ik al verwijderd, en herinstalleerd.
..
Dat zou de reden kunnen zijn dat er dus gezegd word dat je eerst de drivers moet installeren: Om ervoor te zorgen dat windows dus zelf geen drivers gaan installeren.

Maar heb je dan al geprobeerd via veilige modus de drivers te uninstallen, daarna de kaart eruit halen en drivers installen. En dan kaart er weer in en weer booten?

Als het probleem gewoon is dat de drivers installed moeten zijn voordat je de kaart erin steekt, zou bovenstaande volgorde moeten werken :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb deze kaart ook, en de drivers en/of software van pinnacle zijn inderdaad niet altijd fijn. Maar als je een clean install doet van XP weet ik zeker dat windows geen drivers installeerd. De kaart wordt dus niet standaard herkent.

Ik weet wel dat je eerst de Pro drivers moet installeren voordat je de nieuwste update van vision installeert, anders herkent hij je Pro kaart als standaard en kan je dus niet opnemen.

Heb je ook al eens een ander programma gebruikt zoals winDVR? ik heb met deze software minder last van vastlopers.
Pagina: 1