Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik zat uit verveling eens te surfen door de pricewatch van tweakers.net en toevallig kwam ik bij Mycom uit en wel bij de mp3spelers... Ik even sorteren op prijs (van goedkoop naar duur ;)) en mijn oog valt op "Oakley Thump 256 MB mp3speler". 256 MB voor meer dan 500 Euro, daar moet wel wat bijzonders aan zijn dacht ik. Nou, kijk zelf maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.sunglasses-int.com/images/items/12-683.jpg

Het is dus een zonnebril met ingebouwde mp3speler! Nou zit ik persoonlijk niet te springen om meer dan 500 euro neer te leggen voor een mp3speler die je alleen in de zomer kunt gebruiken (oke je kunt de glazen omhoog doen, maar dan nog...), maar het is toch wel een leuke gadget! :).

Wat denken jullie hiervan, top of flop?

Ik zelf denk overigens dat het niet werkt, het is leuk voor erbij (in de winter heb je er tenslotte niks aan), maar dan mag de prijs wel grandioos verlaagt worden. Maar dat zal wel niet gebeuren gezien het merk :).

Ik heb nog een aantal links verzameld:
ZDNET Review incl. een demonstratie filmpje!
Engelse webshop met alternatieven
Officiele website

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 14-03-2005 17:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 10:58
Ik vind dat hij er niet echt mooi uit ziet, en echt handig zou hij ook niet zijn. Plus dat je de earbuds niet kan vervangen. De prijs is best logisch, het is wel een goede zonnebril. Ik vind het het niet waard.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Zoals je op de officiele website kunt zien zijn er meerdere soorten mogelijk (3 soorten in de 128 MB versie en 4 soorten in de 256 MB versie). Die rode uit de startpost is idd niet bijzonder mooi.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28
Onhandig, dus een flop. Zelfs als gadget vind ik het niks.

[edit nav van hieronder: tuurlijk is voor alles is een markt, maar voor dit artikel zal het IMHO geen grote markt zijn, ennuh... ik vind is een mening :P ]

[ Voor 58% gewijzigd door wisselwerking op 14-03-2005 17:46 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Dat is wel heel kortzichtig, relonky ;)

Voor alles is een markt, dus er zullen wel mensen met geld te veel zijn die dit iets vinden (het merk Oakley ook wel wat aantrekkingskracht uit).

Ik vind het een lelijk ding, maar het idee is op zich niet eens zo gek.

Verwijderd

Het idee is inderdaad goed. Prijs slaat alleen helemaal nergens op. Koop een 60 gig hd speler + een cheap zonnebril en je bent goekoper uit. Kan je ook muziek luisteren onder het hardlopen.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:49:
Het idee is inderdaad goed. Prijs slaat alleen helemaal nergens op. Koop een 60 gig hd speler + een cheap zonnebril en je bent goekoper uit. Kan je ook muziek luisteren onder het hardlopen.
Je betaalt gewoon voor het imago van Oakley. Dus commercieel gezien is de prijs wel logisch. Maar de vraag is wie er zoveel geld voor over heeft voor iets dat eigenlijk niet echt functioneel is, behalve de gadget-waarde dan.

Verwijderd

Leuk tijdens het wielrennen. Geen kabeltjes erg handig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:22:
Leuk tijdens het wielrennen. Geen kabeltjes erg handig.
Lance beat u to it :P

Afbeeldingslocatie: http://www.weblogsinc.com/common/images/5844174538662507.jpg

Engadget review
http://www.engadget.com/entry/1234000687028558/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 21:21 ]

Verwijderd

mjah... als je veel aan wielsport doet *wielrennen enzo* in de zomer... zou het misschien handig zijn... geen gedoe met draadjes enzo....

Oakley's zijn goede brillen dus tjah..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het wel een leuk hebbedingetje om 1 of 2x mee te spelen, maar dan houdt het toch ook echt op.
Dat neemt niet weg dat het erg leuk verzonnen is, en voor wielrenners misschien wel handig is.
Alleen die prijs...

Verwijderd

Mwa als ik tijdens het fietsen een muziekje wil zet ik m'n M-frame op mn neus, hang ik m'n PB Audiokey om mn nek en prop ik mn EX71SL dopjes in mn oor.
Werkt ook :)

Verwijderd

Overigens verkrijgbaar bij Mycom, makkelijk te verkrijgen dus.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:41:
Mwa als ik tijdens het fietsen een muziekje wil zet ik m'n M-frame op mn neus, hang ik m'n PB Audiokey om mn nek en prop ik mn EX71SL dopjes in mn oor.
Werkt ook :)
Dat werkt ook ja, maar het gadgetgehalte van dit ding is toch wel een stuk hoger 8)

Verwijderd

Nu in de aanbieding bij MyCom:

Oakley Thump Zonnebril met 256 MB MP3-speler.Oogverblindend design, oorstrelend geluid. Oakley Thump biedt een nieuwe range trendy zonnebrillen met ingebouwde MP3-speler. Een range waarmee Oakley Thump haar naam meer dan waarmaakt. Een lichtgewicht frame van 51 gram, waarin op ingenieuze wijze de speler is verwerkt. De beste gepolariseerde glazen ter wereld, die alle denkbare straling maar ook wind en zonlicht effectief tegenhouden. Akoestiek, die helemaal tot haar recht komt door de draaibare speakers. Oakley Thump, geen bril maar een begrip waar je mee gezien wilt worden.

495,- euro
met GRATIS opbergetui en internationale charger

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Benieuwd hoeveel ze er verkopen :D.

• DarkWingDuck
  • Laatst online: 08-05 01:53
Oakley is een gerenomeerd merk op 't gebied van outdoor gear. Het is zeker GEEN cheap merk. Ze richten zich nou ook niet bepaald op de mensen met weinig geld. Je betaald gewoon dik voor het design en het materiaal, niet zozeer voor de mp3 speler. Een brilletje kan al gauw zo'n 300 dollartjes kosten. Dan zou je natuurlijk nog 'n mp3speler voor 'n paar honderd euro hebben wat opzich best prijzig is, maarja dan heb je wel 'n Oakley's ;) -> "Status standaard" :p

Het zou niet ook mijn keuze zijn, maar goed. Overigens denk ik niet dat je hier kan spreken van 'n top/flop situatie. Het is sowieso geen merk wat voor jan en alleman is weggelegd. Maar kvind 't wel origineel!

Laten we lekker link gaan doen!!!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vraag me af of hier een markt in zit, misschien dat er dan goedkopere zonnebril-spelers kopen, dit is inderdaad niet het goedkoopste merk.
Wie weet :)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Oakley mag dan wel een status merk zijn maar ik vind hem nogsteeds niet mooit

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• DarkWingDuck
  • Laatst online: 08-05 01:53
Rolls Royce is ook 'n status merk, maar die vind ik er ook niet echt mooi uitzien.
Status objecten zijn gestyled, style is uiterlijk, uiterlijk is smaak, smaak is een mening en over zoiets hoeft nou eenmaal niet iedereen het eens te zijn.

Ik vind de meeste zonnebrillen van Oakley wel iets hebben, maar die grove ontwerpen zoals nu ook die mp3speler vind ik er ook nie mooi uit zien. Maar ik denk dat het momenteel gewoon nog niet mogelijk is om een mp3speler in van die hele kleine/fijne montuurtjes te passen.

Laten we lekker link gaan doen!!!

Verwijderd

Ik heb een Oackley Thump Bril gewonnen (Black) en moet je zeggen het is wel een cool ding,
Het design is echt erg mooi, hij is erg licht en ja het is echt een uniek hebbedingetje.

Voordeel is inderdaad tijdens het moutainbiken of klimmen (kies maar gebergte uit) enzo, overal waar die draden in de weg zouden zitten.

Of het zijn geld waard is, is lastig te zeggen, een echte Oakleu Zonnebril is al vrij prijzig, helemaal met dit soort glazen en ja als je dan een kwalitatief goed geluid wilt betaal je automatisch meer.

helaas voor mij alleen draag ik een bril en geen lensen en een bril en die bril gaan niet samen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt inmiddels ook al mp3spelers die in een koptelefoon zitten, dat is veel handiger dan zon bril :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

voor een plastic zonnebril zonder sterkte 500E dokken?

no way man...
ik heb 2 Gucci's gehad voor 230E per stuk en vond dat al prijzig, maar dat waren tenminste slanke brillen (dun montuur, titanium etc).

Ik denk niet dat iemand zo gek is om 500E voor een plastic brilletje neer te tellen. De mensen die het wel willen willen volgens mij dan ook een veel minder lomp design ;)

We moeten denk ik gewoon 6 maanden wachten tot de Ipod in een zonnebril uit wordt gebracht :+ (apple maakt zoveel varianten, dus waarom dat dan ook niet? ).

• RoD
  • Niet online

RoD

BoudewijnLinux schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:30:

no way man...
ik heb 2 Gucci's gehad voor 230E per stuk en vond dat al prijzig, maar dat waren tenminste slanke brillen (dun montuur, titanium etc).

Ik denk niet dat iemand zo gek is om 500E voor een plastic brilletje neer te tellen. De mensen die het wel willen willen volgens mij dan ook een veel minder lomp design ;)

We moeten denk ik gewoon 6 maanden wachten tot de Ipod in een zonnebril uit wordt gebracht :+ (apple maakt zoveel varianten, dus waarom dat dan ook niet? ).
Waarom een iPod in een zonnebril? ik zie het verschil niet met een gewone mp3speler.
Het blijft een zonnebril met mp3speler erin.

Verwijderd

no way man...

denk dat je dan wel langer dan 6 maanden moet wachten hoor, zou er persoonlijk ook absoluut geen 500 euries voor over hebben, maar ja zoals ik zeg gewonnen dus mij koste het niks. Jammer is alleen dat ik nu toch neit zoveel mee kan (hoezo komt dit over als luxe probleem :p)

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:35
Ik ben benieuwd of ik ook in de vakantie een neger tegen komt die mij zo'n ding voor 20 euro aanbied.
Special price for me zeg maar. 2 jaar geleden had ik een echte orginele nep Oakley voor 7 euro of zo. :+

Verwijderd

MoNo79 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:36:
Ik ben benieuwd of ik ook in de vakantie een neger tegen komt die mij zo'n ding voor 20 euro aanbied.
Special price for me zeg maar. 2 jaar geleden had ik een echte orginele nep Oakley voor 7 euro of zo. :+
nou voor iets meer mag je die van mij wel hebben, hoef je niet tot de zomer te wachten

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:37:
[...]
nou voor iets meer mag je die van mij wel hebben, hoef je niet tot de zomer te wachten
Ik heb wel interesse maar vind nergens contactadres :P

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

no way man...

Over 6 maanden is het weer winter, en dan draag ik geen zonnebril meer hoor:P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Pagina: 1