[java / eclipse] .class files mengen met .java files

Pagina: 1
Acties:

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik heb een aantal .class files toegezonden gekregen. Hierin staan een aantal methoden die ik kan gebruiken. Nu moet ik er zelf wat zaken omheen schrijven.

Nu is het zo dat ik eclipse gebruik en heb de .class files aan mijn project toegevoegd. Als ik nu echter van een van mijn .java source files deze klassen wil gebruiken dan worden deze niet herkend.

voorbeeld:

Voorbeeld.class (heeft klasse Voorbeeld met een methode toString()).

Test.java:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
class Test {
  private Voorbeeld vb;
  public Test() {
    vb = new Voorbeeld();
    System.out.println(vb.toString());
  }
}

Melding "Voorbeeld cannot be resolved (or is not a valid type) for the field
Test.vb"

Nu weet ik niet meer of ik iets verkeerd doe of dat eclipse het niet ondersteund. Momenteel heb ik geen beschikking over andere IDE's zoals JBuilder (Borland).
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 18:19

qless

...vraag maar...

Staan die andere class files in het huiste pad?
Geef jij de juiste paden op?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• cenix
Paden staan allemaal goed, dat had ik al gecontroleerd :)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14

Standeman

Prutser 1e klasse

^^ with qless

Je moet hem toe voegen in je classpath, anders kan eclipse 'm nergens vinden. Overigens is het vaak ook genoeg om 'm in je build directory te zetten, aangezien die al in je classpath staat :)

Doorgestreepte gaat niet lukken omdat er in de klasse waarschijnlijk geen / niet de goede package naam is gezet....

Importeer je 'm overigens goed (a la import foo.bar.class;) ?

[ Voor 42% gewijzigd door Standeman op 14-03-2005 16:13 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• cenix
Hmm.. wellicht is het idd de packagenaam. Eclipse vindt dat niet zo nodig, maar als er diverse packages zijn moet je ze idd wel kennen. Ik kan deze zo niet uit de documentatie vissen dus ga ze eens zoeken.
Bedankt zover.

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:41

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Vraag aan diegene of ie z'n classes in een jar wil stoppen. Deze is gemakkelijk op het build path te zetten in Eclipse.

Daarna een import doen van die klasse binnen je java file. (Dit kan het makkelijkst door als je op de klassenaam staat ctrl-shift-m te drukken)

Ook kun je aan je jar files de hopelijk meegeleverde javadoc hangen voor extra informatie tijdens het programmeren.

Het inpakken van jar files is in Eclipse heel makkelijk te bereiken door een export -> jar file te doen.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:22

momania

iPhone 30! Bam!

Als je in je code aan het typen bent en je hebt de class Voorbeeld nodig, dan kan je toch gewoon na het typen van Voorbeeld crtl+spatie doen? Als het goed is moet eclipse je dan met de code completion helpen door het import statement zelf te maken. Doet hij dat niet, dan kan hij echt de class niet vinden.

Hoe heb je de class in de workset toegevoegd? Gewoon door erin te slepen of door een echte import te doen?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• cenix
Nick_S heeft de spijker op zijn kop geslagen. Ik was alleen nog even vergeten aan te geven dat dit werkte.

Ik heb de .class files in een .jar file gestopt (.class files inzippen en renamen naar .jar). Vervolgens heb ik in Eclipse via Project Properties -> Java Build Path -> Libraries -> Add External Jar de jar file bekend gemaakt in Eclipse.
Hierna kon ik gewoon mijn objecten instantieren en gebruiken.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:12

Jrz

––––––––––––

In eclipse kan je in je buildpath een class folder aangeven

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1