Toon posts:

HP Colorlaserjet 5500 lade-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Configuratie Netwerk is als onderstaand beschreven :

2x Windows 2000 Server met Backoffice
stuk of 50 Clients Allemaal WIN2k of hoger.

Nu is er een HP 5500DN aangeschaft , die heb ik geinstalleerd op de server via het netwerk.
Nu wil ik 2 printers installeren , die elk een aparte lade van de 5500DN aansturen.
1 Lade met a4 papier , en 1 met a3 papier.

Nu installeer ik 2 keer de printers , zie ik 2 verschillende printers , en kan ik ze alle 2 configureren.
Op het moment dat ik bij de ene lade 2 aanstuur , en bij de andere lade 3 doen ze het als ik op een client zit en ik doe testpagina afdrukken , doet ie het perfect. Geen probleem hij stuurt bak 3 aan als ik die aangestuurd wil hebben en hetzelfde is zo met bak 2 .

Alleen als ik nu vanaf een client , vanuit Word , een document af wil drukken op de printer die lade 3 aan moet sturen , pakt ie automatisch toch nog lade 2.

Nu heb ik een aantal keer de printers verwijderd en opnieuw lopen installeren , wat lopen kloten met instelling enz.enz.

Op het moment dat ik nu ( na een stuk of 5/6 x opnieuw geinstalleerd te hebben ) de printer opnieuw wil installeren geeft ie de volgende foutmelding : Installation detected a severe error , reboot computer and run setup again.

Ik kan alleen mijn server niet rebooten tijdens werktijd , want dat zou een hoop mensen zonder werk laten zitten .
Is het verplicht om na de installatie van een printer de pc opnieuw op te starten ? of zou het ook moeten werken zonder de pc opnieuw op te starten .

Bij elke installatie van de printer heb ik namelijk nooit de pc opnieuw opgestart , terwijl die daar wel omvroeg... zou dit dus de oorzaak van al mijn problemen kunnen zijn ?

Ff kort nog wat ik nou precies wil weten is :

MOET Ik mijn server nou opnieuw opstarten om de drivers e.d. van de printer helemaal perfect te laten lopen of kan dat ook zonder de server opnieuw op te starten.

En hoe kan ik nou eindelijk die Lade-aansturing vast zetten zodat ie (oook vanuit word) goed print ?

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 14:03

Orac

Ik mis je papa.

Idd op de server 2 drivers installeren. Elk instellen zodat die uit gewenste lade print. Let op: Printing Default in Advanced tab is voor de clients. Printing preferences in General Tab is altijd lokaal. Meestal is het niet nodig een server te herstarten na een printer installatie. Desnoods printer spooler service herstarten. Maar je hebt nu een fout melding. Een herstart na werktijd zou ik in dit geval wel even doen.

Edit: let op de page settings in Word. Als in jouw document staat dat pagina 1 uit lade 3 moet komen en je printer driver staat op lade 2, dan komt je print toch uit lade 3. De settings van je document overrulen de driver settings dus. In jouw geval moet de setting in het document dus op "auto" staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Orac op 14-03-2005 17:37 . Reden: toevoeging Word settings ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen thx voor de reply 8)

nog maar eens een paar uurtjes erin steken dan 8)7

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu nog steeds met het probleem dat ie de instellingen in Internet Explorer en in Word en andere office programma's niet vast wil houden ... iemand een suggestie ??

8)7 8)7 8)7

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als jij in Word de pagina-instelling op A4 hebt staan, gaat de printer natuurlijk nooit een A3-tje pakken, je zult dus je document moeten instellen op A3.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten