Toon posts:

[ervaring] Notebook gebruiken voor alledaagse desktop usage.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje met een probleempje. Ik heb nu een desktop en een notebook thuis. Maar nu zijn we met 4 mensen thuis die beschikking tot een PC nodig heeft of wil. Ik moet dus de desktop af staan. Maar nu komt het. Is het schadelijk voor een notebook als je hem soms dagen lang achter elkaar laat aan staan op uiteraard netspanning. En is het veel schadelijker dan dat dat zou zijn bij een desktop?

Wat zijn jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Ik heb een IBM X40 gekocht en werk er dagelijks vele uren op. Ik zie echt geen enkel probleem. Ik raad je wel aan om even de handleiding te lezen als je voor de eerste keer gaat werken zodat je goed met de batterij omgaat maar verder geen enkel probleem. Ik neem trouwens aan dat je gewoon goede garantie-regelingen treft met je leverancier? Dan is er toch geen enkel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon 2 jaar garantie op mijn laptop. Nou moet ik zeggen dat de mijne net wat minder is dan de IBM X40 maargoed. Ik zal de handleiding goed doorlezen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die negatiefe ervaring heeft met het desktopmatige gebruik bij een notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:40
Niet negatief, wel positief.

Heb hier een Compaq Evo staan, zonder accu erin, die ik gewoon als werkstation gebruik. Ik vindt het scherm gewoon een stuk relaxter kijken dan een gewone CRT, en deze kan ik ook nog eens heem makkelijk meenemen als het nodig is.

Maar grotendeels staat ie gewoon op de tafel, aan de netspanning met een optisch muisje eraan.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe alleen nog maar positiefe reacties das wel heel mooi. Ik heb net afscheid genomen van mijn PC en de laptop staat nu op tafel. Werkt tot nu toe lkkr. Maar even kijken hij morgen ochtend is als hij de hele nacht aan heeft gestaan. Andere meningen en ervaringen zijn nog steeds heel erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik hier ook een laptop als desktop, geen problemen mee.
Wel laat ik als ik hem 's nachts wat laat downloaden bijv. het scherm open, anders wordt de hdd nogal warm. Bij mij slaat dan de fan af en toe aan, wat nogal storend is (ding staat op m'n kamer).

Ook heb ik de batterij eruit gehaald en op 40% lading in de kast gelegd. Is wat beter voor de accu (ik gebruik de accu nauwelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 12:56
Ik gebruik mijn laptop eigenlijk niet meer als laptop, maar hij staat nogal vast op mijn bureau. Af en toe maakt hij de reis naar de andere kant van m'n kamer :+

Maargoed, mijn opstelling: laptop op laptopstandaard, speakers erin, gedrade muis en toetsenbord, netwerkkabel, lader er permanent in een m'n CRT als dual monitor op de VGA aangesloten :D

Best handig, maar echt de bedoeling was het niet toen ik hem aanschafte :X. Ik kan je overigens van harte afraden om langere tijd aan dat ding te werken zonder standaard, muis en toetsenbord, dat is verdomde slecht :(

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:36

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik laat mijn laptop 24/7 draaien als het kan en het draait nog altijd goed. Wel halfjaarlijks de koeling uitblazen met perslucht.

Mijn laptop wordt dagelijks naar de hoge school meegesleurd, regelmatig inpakken/uitpakken, over slecht wegdek transporteren met de fiets, hier wordt meestal de meeste schade opgedaan.

Een muis is een must-have, touchpads zijn ondoenbare trage dingen. Niks mikt en muist beter dan een muis.

Goede koptelefoons is nodig om beter geluid dan de laptopspeakers te krijgen.

Laptopstandaards/docking-stations zijn nog dure dingen, dus ik tweak ff iets dat even goed werkt en geen geld kost. (gemodde non-statiegeld-fruitmandje)

[ Voor 38% gewijzigd door rapture op 14-03-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 12:56
Ik heb trouwens een heel erg simpele laptop stand, gewoon uit één stuk staal gebogen :*)

Heb m'n camera nu niet hier, dus kan er geen foto's van maken, maar het is erg doeltreffend en goedkoop :)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Als je een IBM koopt met een Trackpoint (bijvoorbeeld de X40) dan zal je een stuk minder snel een losse muis nodig hebben. Een Trackpoint is een soort van rode mini-joystick tussen de toetsen. Dit werkt echt ideaal. Alleen als je aan het pixelne*ken bent in Photoshop is het weleens frustrerend dat je niet precies het juiste pixeltje kunt bereiken. Bij normaal zakelijk gebruik is dit echter geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwah ik heb een notebookmuisje gehaald van Microsoft dus dat zit wel snor. Wel leuk al die reactie's. Ik heb mijn laptop nu ook maar gewoon definitief aangesloten. Hij zal nogsteeds door de weeks naar de hogeschool hier gaan maar daarnaast wordt het dus ook een desktopje :D Hij krijgt het zwaar te voorduren maarja dat mag ook wel het heeft me namelijk wel wat gekost :)

edit// nog 1 vraagje: Hoe kun je ervoor zorgen dat het beeldscherm van je laptop uit gaat zonder dat je het scherm dicht klapt. Moet je dan gewoon scherm uitschakelen kiezen bij Batterijbeheer of heb je daar nog een andere functie voor?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in energiebeheer instellen dat het scherm uitgaat na x minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat d8 ik al bedankt. Bij een CRT monitor kon je dan gewoon op een knopje drukken maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:35:
Ja dat d8 ik al bedankt. Bij een CRT monitor kon je dan gewoon op een knopje drukken maarja.
Die knop wordt ingedrukt als je het scherm dichtklapt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook aangeraden om een extern toetsenbord te gebruiken, want als je hele dagen over je notbook hangt met je polsen dan zul je het snel voelen (ik spreek uit ervaring :X ). Ik gebruik ook altijd mn notebook (alleen nog eens de desktop om nu en dan een keer te gamen). En ik gebruik hem nu al een jaar en n half iedere dag, en hij draait nog altijd zeer deftig. Hij gaat ook iedere dag mee naar school of nu naar mn stage, en dat is tot zover nog geen enkel probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:14:
[...]

Die knop wordt ingedrukt als je het scherm dichtklapt 8)7
Bij mij gaat ie dan op slaapstand als ik het beelscherm dichtklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 10:35:
[...]

Bij mij gaat ie dan op slaapstand als ik het beelscherm dichtklap.
Dat hangt maar net af van je energie instellingen. :)
(Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Energiebeheer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik gebruik me notebook nu al jaren als 'desktop'.
En ik heb er geen toetsenbord/muis/monitor aan. Gewoon in de meet onmogelijke houdingen lig ik op de bank te computeren. Misschien wel "verdomde slecht" maar als ik thuis heb gecomputerd uren achter elkaar heb ik minder last van 'iets' dan als ik op me werk gewoon met toetsenbord en muis en monitor werk. Vooral de muis is een ramp. Vind een touchpad veel rustiger werken.
Het feit dat ik me 'pc' gewoon op kan pakken en ff op bed, of in de stoel of op de plee kan gaan zitten vind ik toch wel zo praktisch. Voor mij geen grote dikke logge pc's meer ;)
Pagina: 1