A8N-SLI start niet op

Pagina: 1
Acties:

• r1lub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 21:09
Ik heb een A8N-SLI (non deluxe). Met een standaart voeding van 400Watt. AMD64 3000 en 512MB Geheugen Heb een 20pins stecker aan de voeding met verloop naar 24.

Ik heb het moederbord en en de power etc allemaal goed aangesloten.

Maar als ik de pc met de knop probeer op te starten gaat het lampje voor op de kast wel branden maar verder gebeurt er niets. De fan van cpu doet het ook niet. Maar de groene led op MB brandt wel. De stekker van de fan zit wel in de cpu1 contact.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt.

{edit} ik had het eigenlijk moeten posten in de a8n ervaringen forum. Sorry

[ Voor 7% gewijzigd door r1lub op 14-03-2005 15:39 . Reden: Verkeert geplaatst ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Probeer eens je bios te resetten met de jumper

Verwijderd

r1lub schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:38:
Ik heb een A8N-SLI (non deluxe). Met een standaart voeding van 400Watt. AMD64 3000 en 512MB Geheugen Heb een 20pins stecker aan de voeding met verloop naar 24.

Ik heb het moederbord en en de power etc allemaal goed aangesloten.

Maar als ik de pc met de knop probeer op te starten gaat het lampje voor op de kast wel branden maar verder gebeurt er niets. De fan van cpu doet het ook niet. Maar de groene led op MB brandt wel. De stekker van de fan zit wel in de cpu1 contact.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt.

Heb je die 12 volt stekker aangesloten?
Zit links boven.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 13:41
r1lub schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:38:
Juist niet, vragen over problemen horen in een eigen topic thuis :)
Zoals al aangegeven, is de 12volt aansluiting ingeplugd? CMOS gecleared? Geheugen in blauwe slot het verst van de processor af?

Sluit anders speakers aan op het moederbord, misschien zegt een zwoele vrouwenstem wel wat er mis is ;)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Gugger schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:37:
[...]

Juist niet, vragen over problemen horen in een eigen topic thuis :)
Zoals al aangegeven, is de 12volt aansluiting ingeplugd? CMOS gecleared? Geheugen in blauwe slot het verst van de processor af?

Sluit anders speakers aan op het moederbord, misschien zegt een zwoele vrouwenstem wel wat er mis is ;)
Dat zwoele valt mee ... maar de fouten worden wel goed aangegeven .... 8) Kun je mss anders precies vertellen hoe je alles aangesloten hebt ... ook in welke banken het geheugen zit enzo?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
geheugen moet in 1a en 2a
dus niet in 1a en 1b
(dat probleem had ik dit weekeind :) ff google'en)

Maar in je handleiding staat niks over de beep-errors... echt een super fout!
dus je zal het moeten zoeken op Inet als je beepjes hoort

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
heb je de power switch wel (goed) op je mb aangesloten? vast wel...maar het checken waard :P

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Van welk merk is je voeding?

• r1lub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 21:09
Ben er achter! Voeding was DOA. Nou ja... niet helemaal ok. Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Nou dit was voor mij de gouden tip , want in de handleiding stond 1a 1b en 2a 2b . DUS van deze kant bedankt, EN MENSEN LET OP wat dit gaat het meest voorkomende probleem worden. Lang leve DUAL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ixl85 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:44:
geheugen moet in 1a en 2a
dus niet in 1a en 1b
(dat probleem had ik dit weekeind :) ff google'en)

Maar in je handleiding staat niks over de beep-errors... echt een super fout!
dus je zal het moeten zoeken op Inet als je beepjes hoort

• Primera
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-01-2022
Mijn A8N-Sli start ook niet :(

Config:
MOBO: A8N-SLI
CPU: Amd Athlon 3800x2
Voeding: Q-Tec 400 Watt 20-polig met 4-polig cpu stekkertje
GPU: xfx geforce 7900GT xxx

Heb nu het bordje appart op de noppenfolie gelegd met alleen geheugen in B1 en de Processor dr in, en bord doet helemaal niets. Ook een bios reset haalde niets uit.
Op een A7N8X start hij wel gewoon en krijg ik de 12V uit die 4polige stekker, alleen gebruik ik die dan niet.

Kan het zijn dat je voor die processor een nog zwaardere voeding nodig hebt? De fans doen iig helemaal niets. Het bord start ook al niet als ik de processor dr uit haal, dus snap niet waar het probleem kan liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Primera op 11-04-2006 21:42 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
arjan beukpad schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:37:
Mijn A8N-Sli start ook niet :(

Config:
MOBO: A8N-SLI
CPU: Amd Athlon 3800x2
Voeding: Q-Tec 400 Watt 20-polig met 4-polig cpu stekkertje
GPU: xfx geforce 7900GT xxx

Heb nu het bordje appart op de noppenfolie gelegd met alleen geheugen in B1 en de Processor dr in, en bord doet helemaal niets. Ook een bios reset haalde niets uit.
Op een A7N8X start hij wel gewoon en krijg ik de 12V uit die 4polige stekker, alleen gebruik ik die dan niet.
Hoe zit het met de SLI-kaart. Ben de naam ff kwijt, maar soms (bij mij niet) staat de kaart op de sli-kant. Terwijl hij juist standaard op de non-sli kant moet zitten.
Kan het zijn dat je voor die processor een nog zwaardere voeding nodig hebt? De fans doen iig helemaal niets. Het bord start ook al niet als ik de processor dr uit haal, dus snap niet waar het probleem kan liggen.
Een bord heeft altijd een cpu nodig om te starten, net als geheugen. Tegenwoordig ook een vga-kaart. Dit zijn de standaard componenten waar zonder een pc niet opstart (waarvan dat videokaart btw erg irritant is)

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Dit moet haast wel de voeding zijn. De Qtec is de Lada onder de voedingen en hij mag dan wel 400 watt zijn, bij Qtec zegt dit niet zoveel. Het zou me niets verbazen als menig merkvoeding van 300 watt meer vermogen levert. Controleer nog wel even even of je pwr switch op de juiste contactjes zit.

edit: spelling

[ Voor 6% gewijzigd door Kwak op 11-04-2006 21:53 ]

Specs

• Primera
Ik heb niets veranderd aan het bord, hij staat standaard op Single.
Videokaart heb ik er nu ingedaan, nog steeds een groen lampje, geen reactie als ik de groene pennetjes doorverbind. (powerswitch)
dkwakkel schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:51:
Dit moet haast wel de voeding zijn. De Qtec is de lada onder de voedingen en hij mag dan wel 400 watt zijn maar bij Qtec zegt dit niet zoveel. Het zou me niets verbazen als menig merkvoeding van 300 watt meer vermogen levert. Controleer nog wel even even je pwr switcht op de juiste contactjes zit.
Heb helaas nergens een voeding liggen met een 4polig stekkertje dr bij, toch vindt ik het vreemd dat er helemaal niets gebeurt als ik contact maak. Het lijkt net of de voeding het dan nog geen eens wil proberen

[ Voor 67% gewijzigd door Primera op 11-04-2006 22:00 . Reden: nieuw post tussen plaatsen ]

Verwijderd

arjan beukpad schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:52:
Ik heb niets veranderd aan het bord, hij staat standaard op Single.
Videokaart heb ik er nu ingedaan, nog steeds een groen lampje, geen reactie als ik de groene pennetjes doorverbind. (powerswitch)

[...]

Heb helaas nergens een voeding liggen met een 4polig stekkertje dr bij, toch vindt ik het vreemd dat er helemaal niets gebeurt als ik contact maak. Het lijkt net of de voeding het dan nog geen eens wil proberen
Ik was zelf op zoek naar een nieuwe voeding en na een beetje onderzoek is Q-tec dus inderdaad slecht. Wat ik geleerd heb is je dus niet te veel waarde aan de wattage hechten zolang deze maar voldoende is. Veel belangrijker is de 12V lijn(en). Die is belangrijk voor je proc en graka. Bij Q-tec stelt die dus niet veel voor en met veeleisende proc en graka die je hebt is een A-merk voeding gewoon hard nodig. Kijk even in het topic overige hardware voor een geschikte voeding (staat een lijst met A-merk voedingen) met genoeg vermogen op de 12V lijnen en zeker een wattage van minimaal 400-450 watt

• Primera
Nou inderdaad, jullie hadden gelijk.. Net een andere voeding erop gezet (met alleen 1 bankje mem. en processor in de slots, en hij starte direct..

Toch blijf ik het vreemd vinden waarom die q-tec dan geen ene moer deed zoals bijvb een fan laten draaien of geluid maken, of weet ik veel wat.. maargoed.. Morgen maar is een nieuwe voeding halen voor dat ding..

Welke zouden jullie me aanraden? Heb er 3HDD's achter hangen met een DVDR en een Gforce 9700GT XXX en de AMD 3800x2. 450 genoeg?

• ixl85
Dat is niet vreemd, qtec is gewoon bagger en heeft een toppiek van 400 maar levert iets van 250 effectief en dat is gewoon niet genoeg (op een 250watt voeding draaide mn HELE oude P3 750mhz met TNT2 M64)

Ow ik zie dat je een 9700GT XXX hebt, welke tijdreismaatschappij gebruik jij altijd?
Over je voeding; daar is een topic over, maar nu we toch bezig zijn:
Een 500/550 watt voeding is lang niet meer zo duur als een jaar geleden.
Een antec/tagan/coolermaster/ocz is altijd wel goed. De meeste Amerken zijn ok.
Reken rond de 80 tot 130 euro voor zo'n voeding... maar als je bijv een 550watt neemt (wat dus wel veel te veel, je zou met een echte 400 ook kunnen werken) kan je wel weer een tijd vooruit!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Naast het feit dat Qtec niet een al te beste voeding is qua stabiele spanningen, rendement en effectief vermogen, zijn er een heel aantal voedingen die "traag" reageren.

Als jij je powerbutton indrukt, moet de voeding snel genoeg reageren, anders zal het moederbord niet opstarten. Dit ligt echter aan het type moederbord en voeding. Zo heb ik vaker gehoord dat het Asus bordje een redelijk "snelle" voeding nodig heeft, terwijl sommige andere vergelijkbare moederborden van een ander merk het wel accepteren. Tja, iets wat je volgens mij van te voren niet kan inschatten...

• Primera
ixl85 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:46:
Ow ik zie dat je een 9700GT XXX hebt, welke tijdreismaatschappij gebruik jij altijd?
Ik zit net me reply te lezen, en ik zie inderdaad dat ik die stomme fout weer maak, een van de kaarten die ik hiervoor had was een ATI 9600, en verward het iedere keer :S

Maargoed het gaat dus om de 7900GT XXX ;) (duh)

• ixl85
Ik denk dat je mobo lekker wacht op die stroom... lijkt me puur een geval van te weinig power leveren.
Je mobo heeft echt geen beperkte tijdsperiode om stroom te ontvangen... lijkt me een beetje vaag wat je hier zegt... Zolang het maar stabiel is... (en genoeg)

Heb zelf al 3 asus mobos gehad en 3 andere computers met asus gebouwd, nog nooit dit probleem gezien.. (ok, ik gebruik ook nooit Qtec/sweexs enz voedingen misschien dat het daar aan ligt)
Pagina: 1