Toon posts:

[ASP.NET] problemen met validatiecontrols

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet ook een topic geopend maar die werd direct weer gesloten ipv om naar mn code te vragen. Ik heb dus een probleem met de custom validatie control. Deze weigert dienst al er ook een required validatiecontrol aan de zelfde textbox hangt.

code van mn textbox en mn validatiecontrols:
Visual Basic .NET:
1
2
3
<asp:textbox id="pwdOud" runat="server" Width="250px" TextMode="Password"></asp:textbox>
<asp:RequiredFieldValidator id="rqValOudPWD" runat="server" Display="None" ControlToValidate="pwdOud" ErrorMessage="Oud wachtwoord is niet ingevuld"></asp:RequiredFieldValidator>
<asp:CustomValidator id="csValOudPWD" runat="server" Display="None" ControlToValidate="pwdOud" ErrorMessage="Oud wachtwoord klopt niet" EnableClientScript="False"></asp:CustomValidator>

code van requiredvalidator spreekt voorzich maar dit is de code van de custom validator:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub csValOudPWD_ServerValidate(ByVal source As System.Object, ByVal args As System.Web.UI.WebControls.ServerValidateEventArgs) Handles csValOudPWD.ServerValidate
        Dim objBus As New BusLaag.Users

If objBus.checkWachtwoord(CInt(ViewState("UserID")), CType(FormsAuthentication.HashPasswordForStoringInConfigFile(args.Value, "md5"), String)) Then
            args.IsValid = True
        Else
            args.IsValid = False
        End If
End Sub

De functie check dus n.a.v. de userid en het wachtwoord of het wachtwoord juist is. De code werk wel want die heb ik uitvoerig getest en heeft het ook gedaan.

Iemand een idee waarom de customvalidatiecontrol niet wordt uitgevoerd als er wel iets is ingevuld?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 15:44 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Zet eens een breakpoint in je code en kijk dan eens of je uberhaupt in je code komt? Je moet namelijk volgens mij de Page.Validate() functie aanroepen om de validate functie van je validator uit te voeren, maar dat weet ik niet zeker.

Iets meer debug-info zou in ieder geval goed van pas komen....

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:31:
Zet eens een breakpoint in je code en kijk dan eens of je uberhaupt in je code komt? Je moet namelijk volgens mij de Page.Validate() functie aanroepen om de validate functie van je validator uit te voeren, maar dat weet ik niet zeker.

Iets meer debug-info zou in ieder geval goed van pas komen....
hij komt inderdaad de functie niet eens in. Dat is vreemd want voordat ik de requiredvalidator erin had gezet kwam hij er wel in.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik hem heb .. Ik heb ook nog een andere requiredvalidator control en een compare control. Als ik de velden die worden vergeleken niet invul dan pakt hij de custom validator niet en als ik ze wel in vul dan springt hij wel in de functie.

Beetje vreemd want volgens mij moet hij alle validators bijlangs gaan en dan alle fouten weergeven. Of heb ik het mis.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Controleer je op Page.IsValid in je verzendactie?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:45:
Controleer je op Page.IsValid in je verzendactie?
die heb ik nog helemaal niet ingebouwd. Heb alleen nog een submit knop. Doet nog helemaal niets.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:57:
[...]

die heb ik nog helemaal niet ingebouwd. Heb alleen nog een submit knop. Doet nog helemaal niets.
Daar moet je wel op controleren, anders worden sowieso je (serverside) validators genegeerd

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1