Ik heb zonet ook een topic geopend maar die werd direct weer gesloten ipv om naar mn code te vragen. Ik heb dus een probleem met de custom validatie control. Deze weigert dienst al er ook een required validatiecontrol aan de zelfde textbox hangt.
code van mn textbox en mn validatiecontrols:
code van requiredvalidator spreekt voorzich maar dit is de code van de custom validator:
De functie check dus n.a.v. de userid en het wachtwoord of het wachtwoord juist is. De code werk wel want die heb ik uitvoerig getest en heeft het ook gedaan.
Iemand een idee waarom de customvalidatiecontrol niet wordt uitgevoerd als er wel iets is ingevuld?
code van mn textbox en mn validatiecontrols:
Visual Basic .NET:
1
2
3
| <asp:textbox id="pwdOud" runat="server" Width="250px" TextMode="Password"></asp:textbox> <asp:RequiredFieldValidator id="rqValOudPWD" runat="server" Display="None" ControlToValidate="pwdOud" ErrorMessage="Oud wachtwoord is niet ingevuld"></asp:RequiredFieldValidator> <asp:CustomValidator id="csValOudPWD" runat="server" Display="None" ControlToValidate="pwdOud" ErrorMessage="Oud wachtwoord klopt niet" EnableClientScript="False"></asp:CustomValidator> |
code van requiredvalidator spreekt voorzich maar dit is de code van de custom validator:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Private Sub csValOudPWD_ServerValidate(ByVal source As System.Object, ByVal args As System.Web.UI.WebControls.ServerValidateEventArgs) Handles csValOudPWD.ServerValidate
Dim objBus As New BusLaag.Users
If objBus.checkWachtwoord(CInt(ViewState("UserID")), CType(FormsAuthentication.HashPasswordForStoringInConfigFile(args.Value, "md5"), String)) Then
args.IsValid = True
Else
args.IsValid = False
End If
End Sub |
De functie check dus n.a.v. de userid en het wachtwoord of het wachtwoord juist is. De code werk wel want die heb ik uitvoerig getest en heeft het ook gedaan.
Iemand een idee waarom de customvalidatiecontrol niet wordt uitgevoerd als er wel iets is ingevuld?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 15:44 ]