Ik heb de volgende snippet:
Wanneer ik nu bovenstaande code uitvoer, werkt het wél wanneer ik toString() aanroep (ie de goede code wordt uitgevoerd met bijbehorende output), maar wanneer ik geefNaam() aanroep kent ie em niet: cannot cannot find symbol - symbol : method geefNaam()
Terwijl zowel de method toString bestaat als geefNaam in die klasse, beide zijn de public. Het gaat dus eigenlijk om een vector met daarin allerlei objecten van de klasse Leerling. Vervolgens ga ik dan alle objecten in die vector af, om hun naam op te vragen en te vergelijken via .equals (maar dat is geen probleem verder
)
Iemand een ideetje wat ik fout doe?
Heb al gezocht op got en google, maar veel bruikbaars vind ik niet...
Java:
1
2
3
4
| for(ListIterator i = leerlingVector.listIterator(); i.hasNext(); ){ System.out.println(i.next().toString()); System.out.println(i.next().geefNaam()); } |
Wanneer ik nu bovenstaande code uitvoer, werkt het wél wanneer ik toString() aanroep (ie de goede code wordt uitgevoerd met bijbehorende output), maar wanneer ik geefNaam() aanroep kent ie em niet: cannot cannot find symbol - symbol : method geefNaam()
Terwijl zowel de method toString bestaat als geefNaam in die klasse, beide zijn de public. Het gaat dus eigenlijk om een vector met daarin allerlei objecten van de klasse Leerling. Vervolgens ga ik dan alle objecten in die vector af, om hun naam op te vragen en te vergelijken via .equals (maar dat is geen probleem verder
Iemand een ideetje wat ik fout doe?
Heb al gezocht op got en google, maar veel bruikbaars vind ik niet...
[ Voor 8% gewijzigd door spone op 14-03-2005 15:43 ]
Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256