Toon posts:

[XP] Toegang tot cdrom vanuit Windows beperken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om onder WinXP-home-edition de cd-rom lade op slot te doen. Meen dat dat vroeger onder dos op gegeven moment wel kon, maar ik kan er op wat shareware-zut na weinig meer van vinden. Het is de bedoeling dat ik als beheerder wel de cdlade kan open en sluiten, maar onder het gastaccount niet.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier een makkelijke oplossing voor?

Verwijderd

plakband erop :X

je zou wel de rechten voor het gebruik van de cd kunnen blokkeren, maar ik denk dat je daar pro voor nodig hebt.

maar om echt te blokkeren dat ie niet meer open kan weet ik niet

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

geen schijfletter toekennen? Als je de CD-rom als admin dan even nodig hebt, tijdelijk toevoegen...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 20:04
http://www.devicelock.com/ probeer dat eens.

Verwijderd

Topicstarter
MaikelG schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:44:
geen schijfletter toekennen? Als je de CD-rom als admin dan even nodig hebt, tijdelijk toevoegen...
Tsja er zit nu een dvd van de efteling in die continue moet draaien. Zou ik er een image van kunnen maken en via virtual Daemon af kunnen spelen?

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:55:
[...]
Tsja er zit nu een dvd van de efteling in die continue moet draaien. Zou ik er een image van kunnen maken en via virtual Daemon af kunnen spelen?
Ja dat zou in principe moeten werken, tenzij die DVD of die één op andere manier daartegen beveiligd is natuurlijk...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
MaikelG schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:25:
[...]

Ja dat zou in principe moeten werken, tenzij die DVD of die één op andere manier daartegen beveiligd is natuurlijk...
We gaan het eens bekijken :D

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik ben ook wel eens op zoek gegaan naar zo'n oplossing. Helaas ook nooit iets anders dan drives hiden gevonden....

Ik breid de titel nog even uit :)
[XP-HOME] CD-rom-drive op slot > [XP] Toegang tot cdrom vanuit Windows beperken*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1