Toon posts:

[XP] Werkt zeer traag op laptop*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fujitsu Siemens laptop, AMILO 7400D (modelname: FB21) met het besturingssysteem Windows XP (home edition). Hij is laatst opnieuw geïnstalleerd - nog weinig software erop - en werkte prima.
Opstarten gaat prima, hij opent Windows + bureaublad etc., maar het probleem luidt als volgt:
Het is zo dat het zéér lang duurt voordat hij bijvoorbeeld het start-menu opent, een programmaatje selecteert of een bepaalde map opent. Hij reageert ook pas na 15 seconden als ik met de rechtersmuisknop op het bureaublad klik. Bovendien duurt het erg lang voordat het getypte in het beeld verschijnt.

Erg frustrerend en het werkt natuurlijk voor geen meter..

Zou iemand mij kunnen helpen dit op te lossen?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Heb je al gechecked bij preoperties van My Computer of de CPU ook op volle snelheid loopt? Mijn ouders hebben ook zo'n Fujitsu/Siemens en als je op de accu draait halfeert ie doodleuk de CPU snelheid :/

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04 21:11

Turkish

zhé germans

Zie je in taakbeheer soms processen die veel cpu eisen, ben je up to date met oa chipsetdrivers ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 09:16
Wat voor een CPU zit erin de laptop? En heb je SP2 geinstaleerd? Ik had hetzelfde probleem bij een dell insperion. Bleek dat de SP de instructie set voor de CPU dusdanig aanpaste om altijd op de laagst mogelijke cpu snelheid te draaien (multiplier = 1) resultaat => CPU draaide op 333Mhz ipv 2,6Ghz. Kijk eens goed op de site van de fabrikant voor een patch, of deinstaleer SP2 totdat er wel een patch komt. Heb je hetzelfde probleem tijdens veilige modus? de verkeerde instructie set zou dan NIET geladen moeten worden.

succes iig

Verwijderd

Topicstarter
Nee Sp1 is geinstalleerd (automatisch bij XP geloof ik..) en 2 niet.
De eigenschappen kon ik niet goed openen omdat het niet opschoot.. het duurde namelijk minuten en daarna bladeren tussen de tab-bladeren duurde ook te lang.
In Veilige Modus gaat alles wel gewoon snel genoeg.. nu kan ik het wel openen >>
Intel Celeron M(obile), processor 1300 mhz. Kloksnelheid 1,3 ghz.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zelf heb ik ooit het probleem van een dubbele virusscanner gehad. Op de restore-cd stond Norton en in een vlaag van onoplettendheid had ik AVG erbij geïnstalleerd. Een dubbele virusscanner zorgt voor enorme vertragingen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Topicstarter
Alleen Norton 2005 is geïnstalleerd, geen andere virusscanners. Wel zijn er wat programmaatjes als Ad-Aware geïnstalleerd, maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
controleer met je taskmanager welke programmas VEEL cpu vreten, draai voor de grap eens een spyware scanner, en bill heeft wel een sterk punt met die dubbele virus scanner. ook kan het zijn dat je een harddisk defragmentatie programma geinstalleerd hebt, dat in de achtergrond defragmenteerd.

Copy.com

• sariel
norton 2005 is de boosdoener. trap het er METEEN van af. installeer in plaats daarvan 2003. 2005 is een gigantisch BRAK pakket dat alleen maar vertraging oplevert, en geen voordelen tov 2003.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Spywarescanner heb ik er net overheen gegooit en er draaien geen programma's met veel CPU heb ik in de taskmanager gezien.
Thanks, 2005 zal er af gaan.
Nu start ik hem weer in normale modus op en het heeft nog geen effect gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Onder de veilige modus draaien er 15 processen, met een CPU-gebruik van in totaal 1%.
Onder de normale modus kan ik dit niet openen.

• sariel
dat is vreemd dat je het niet kan openen. misschien moet je gewoon even wachten.....en probeer via je system tray norton eerst te disablen, en dan via control panel te deinstalleren (of in safe mode deinstalleren)

Copy.com

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Volgens mij kun je Norton alleen verwijderen door in software op "wijzigen" te klikken. Je krijgt dan de volgende keuzes: volledig verwijderen, onderdelen verwijderen of repareren.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, Norton is nu als het goed is verwijderd. Ik heb er overigens een programmaatje Odyssey Client Manager op staan (om de draadloze netwerkverbindingen thuis en die van school te selecteren). Het wil maar niet lukken om dit te verwijderen via veilige modus.
Norton zou nu niet meer 'de schuldige' kunnen zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Hier op GoT verwachten we dat je het een en ander uitsluit, opzoekt en probeert alvorens aan de hand van Windows Operating Systems - Policy een topic te starten :)

Alle tips in WTF is er mis met TEAB bij gevraagd? al eens nagelopen, al eens even bij start > msconfig alles in het tabblad opstarten uit gezet en gekeken of je toen een betere snelheid had?

Hardware testen kan soms ook enig soelaas bieden :P Lees in ieder geval Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door.

Ik pas even de topictitel even aan zodat [XP] vooraan staat :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Maar zat geprobeerd en geen enkel resultaat.
Nu ga ik terug naar een oud herstelpunt, hopen dat het nu goed komt.

Verwijderd

Topicstarter
Voortaan zal ik aan de hand van de regels een topic opstellen.. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
4 uur cup-a-soup.

Jongens, bedankt voor jullie info, het is gelukt (Y)

Aan de hand van systeemherstel is het gelukt om de ouwe snelheid weer terug te krijgen.
Pagina: 1