Kabelmodem aansluiten op HUB?

Pagina: 1
Acties:

• Terrible
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:52

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Deze week komt de Casema kabelboer bij me langs om de boel aan te sluiten :) :)

Volgens Casema moet ik zelf voor een netwerk-kaart zorgen: no problem, ik heb allang een lokaal 100 mbit netwerk liggen, compleet met 100 mbit hub (met 10mbit switch).

Nu zegt kabelmiep dat ik een tweede netwerk-kaart in m'n pc moet stoppen omdat het anders niet werkt :?

Daar heb ik dus geen zin in vanwege een chronisch tekort aan ruimte :( en mijn vraag is nu: kan ik de utp-kabel die vanaf het kabelmodem komt, rechtstreeks in m'n ethernet-hub proppen?

Zo ja, moet ik dan nog iets aparts instellen of wat ?

Iemand ervaring hiermee of ideeen? Thx!

Verba Volant, scripta manent. En de rest...

Verwijderd

Ok, ik heb even zitten denken, wat ik heb bedacht kan theoretisch gezien wel denk ik, maar heb het zelf nooit uitgeprobeerd. Je zou bijvoorbeeld dit bij iemand kunnen testen.

Mijn idee:
Gewoon je modem in de uplink van je hub gooien en dan je client op een van die andere protjes.... Hierop vul je vervolgens gewoon het IP in wat je van ISP hebt gekregen. Internetdeling zal nu echter niet mogelijk zijn, tenzij je een 2e IP weet te krijgen van je ISP (wat ik dus heb..) 8-)

Succes ermee anyway!
Laat even weten of het lukt mocht je dit gaan testen!

Verwijderd

Tuurlijk wel. Alleen zorgen dat maar 1 PC direct dat kabel IP gebruikt.

• Terrible
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:52

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is het wel mogelijk, maar dan moet ik het Casema ip-nummer op mijn inlog-computer uniek houden...

Kan ik dan de overige pc's die gebruik maken van Internet-deling unieke ip-adressen toe laten kennen door, in mijn geval, Sygate? Deze adressen zitten dan in de 168-range en het Casema ip nr zit waarschijnlijk in een hele andere range. Geeft dit gezeik of zal het werken :?

Verba Volant, scripta manent. En de rest...

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Krijg je als je meerdere computers op een hub aansluit en daar dan ook je kabelmodem direct op je hub aansluit niet gewoon meerdere IP aanvragen:? Volgens mij vindt casema dat niet leuk als dat gebeurt.

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 18:36 schreef Terrible het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het wel mogelijk, maar dan moet ik het Casema ip-nummer op mijn inlog-computer uniek houden...

Kan ik dan de overige pc's die gebruik maken van Internet-deling unieke ip-adressen toe laten kennen door, in mijn geval, Sygate? Deze adressen zitten dan in de 168-range en het Casema ip nr zit waarschijnlijk in een hele andere range. Geeft dit gezeik of zal het werken :?
Nou kijk:
Sygate werkt al volgt:
Je hebt een LAN en het Internet. De pc waarop het internet geshared wordt is met beide netwerkjes verbonden. Oftewel in jou geval: één nic voor je LAN en één voor Internet.... En die 2e NIC was nou juist het probleem zoals je zelf al vertelde.. =)

Enkel bedenk ik me net dat je instellingen dan natuurlijk volkomen alwijkend zullen zijn van je LAN, dus waarschijnlijk hebbie niet eens zo heel veel aan wat ik heb bedacht... |:( :'(
Tenzij je natuurlijk bereid bent telkens je instellingen te veranderen.....
Pagina: 1