Toon posts:

Capturen van Hi8 > PC lukt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik wil graag mijn Hi8 bandjes omzetten op DVD.

Ik heb de volgende hardware/software

- Wintv Hauppage PVR 150 MCE Amity (ingangen s-video in en composiet)
- WIndows MCE

Ik heb op dit moment een programma van cyberlink (power producer), waarmee je hi8 rechtstreeks op dvd kan overzetten. Maar wat ik ook doe, hij vind mijn camera niet via de ingangen. Hij vond alleen mijn webcam.

Ik kan in MCE gewoon tv kijken en opnemen dus de kaart is wel goed geinstalleerd (denk ik)

- Wat doe ik fout?
- Welke programma kan ik het beste gebruiken?
- Mis ik drivers? (heb ze gwn van de hauppage site afgehaald)

Verwijderd

Je hoeft je camera niet te detecteren o.i.d.

Het enige wat je moet doen is je camera aansluiten op de Svideo aansluiting (of CVBS aansluiting) van je PVR150. En dan daarna je PVR150 niet instellen op Nederland 1, 2, 3 maar op Svideo (of CVBS). Hoe je dit laatste precies moet doen hangt af van de software die je gebruikt.Hoe dit moet met Windows MCE weet ik niet, want ik gebruik dat programma niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:26:
Je hoeft je camera niet te detecteren o.i.d.

Het enige wat je moet doen is je camera aansluiten op de Svideo aansluiting (of CVBS aansluiting) van je PVR150. En dan daarna je PVR150 niet instellen op Nederland 1, 2, 3 maar op Svideo (of CVBS). Hoe je dit laatste precies moet doen hangt af van de software die je gebruikt.Hoe dit moet met Windows MCE weet ik niet, want ik gebruik dat programma niet.
Welk programma gebruik jij zelf dan?
Want dan ga ik het daarmee proberen....en ik kan verder ook helemaal niks instellen??!!!??
Voor mce zijn alleen maar een paar files beschikbaar en geen hele cd met rommel erbij, dus zou niet weten waaar ik dat moet doen!

IIG bedankt voor je reactie!!!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

zoek naar iets van Video-in of Line-In. Capturen zou met het even ieder programma moeten werken dan (bijvoorbeeld windows movie maker).
Als je met movie maker oid getest hebt dat je kan opnemen van de camera werkt je kaart en kan je op zoek naar de gebruiksaanwijzing van je software of een ander pakketje. (Movie maker neemt dacht ik niet echt in DVD kwaliteit op).

Een andere optie is kijken of je iemand kent met een Digital-8 camera en het via firewire opnemen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

franssie schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:10:
zoek naar iets van Video-in of Line-In. Capturen zou met het even ieder programma moeten werken dan (bijvoorbeeld windows movie maker).
Als je met movie maker oid getest hebt dat je kan opnemen van de camera werkt je kaart en kan je op zoek naar de gebruiksaanwijzing van je software of een ander pakketje. (Movie maker neemt dacht ik niet echt in DVD kwaliteit op).

Een andere optie is kijken of je iemand kent met een Digital-8 camera en het via firewire opnemen.
NOFI, maar Digital8 is iets heel anders dan Hi8 (digitaal vs analoog) - dat gaat niet werken ben ik bang (tenzij je je videokoppen in de gort wilt ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:16
The_Eagle schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:56:
[...]

NOFI, maar Digital8 is iets heel anders dan Hi8 (digitaal vs analoog) - dat gaat niet werken ben ik bang (tenzij je je videokoppen in de gort wilt ;) )
Wat hij bedoeld is de digtale camera gebruiken als AD converter om je analoge tape om te zetten naar digitaal formaat en dit meteen via firewire naar je pc te sturen.

Verwijderd

Welk programma gebruik jij zelf dan?
www.gbpvr.com

In het configuratie programmaatje bij "capture sources" je pvr150 instellen. Eigenlijk wordt hier best wel uitgelegd wat je moet doen:
http://www.gbpvr.com/quickstart.htm

Toch is ook dit programmaatje niet erg geschikt, 't is namelijk bedoeld als harddisk-videorecorder. Weet iemand hoe je VirtualDub aan de gang krijgt met een PVR150? Da's er namelijk precies voor gemaakt... (google???)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

jeronimo2003 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:44:
[...]
Wat hij bedoeld is de digtale camera gebruiken als AD converter om je analoge tape om te zetten naar digitaal formaat en dit meteen via firewire naar je pc te sturen.
Precies! Ik heb een D-8 camera, speciaal gekocht om ook zo mijn oudere 8 en Hi-8 films te kunnen capturen op mijn apple via Firewire, dat zou onder windows ook moeten werken lijkt me.
Moet je alleen we een D-8 camera hebben of kunnen lenen.
Maar toch vreemd dat TS de S-VHS of je COAX video ingang niet kan vinden in zijn tuner instellingen... of dat is inmiddels wel gelukt maar weten wij het niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 15-03-2005 15:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
franssie schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:47:
[...]

Precies! Ik heb een D-8 camera, speciaal gekocht om ook zo mijn oudere 8 en Hi-8 films te kunnen capturen op mijn apple via Firewire, dat zou onder windows ook moeten werken lijkt me.
Moet je alleen we een D-8 camera hebben of kunnen lenen.
Maar toch vreemd dat TS de S-VHS of je COAX video ingang niet kan vinden in zijn tuner instellingen... of dat is inmiddels wel gelukt maar weten wij het niet ;)
Of een DV camera (met DV-IN en AV->D conversie) die kan hetzelfde.
Pagina: 1