jaaaa heb weer is een vaag probleem 
Gaat om het volgende:
Ik heb 1 TabControl (TabControl1) en die heeft 2 Tabs (TabPage1 en TabPage2)
Nu ben ik bezig met een IRC bot dus lees ik IRC server uit met een StreamReader
Alles wat ik lees met deze reader komt in TabPage2 en alles wat verwerkt wordt komt in TabPage1
Voorbeeldje:
TabPage1
TabPage2
Als ik dit zo draai en ik connect naar de IRC server en dan klik ik even later op TabPage2 dan loopt me programma vast, krijg geen foutmelding.
Als ik eerste naar TabPage2 ga dan terug naar TapPage1 en dan connect en dan op TapPage2 klik is er niks aan de hand.
Dus ik had iets gemaakt dat door de tabs heen loopt:
Weet iemand hoe ik dit beter kan oplossen?
Gaat om het volgende:
Ik heb 1 TabControl (TabControl1) en die heeft 2 Tabs (TabPage1 en TabPage2)
Nu ben ik bezig met een IRC bot dus lees ik IRC server uit met een StreamReader
Alles wat ik lees met deze reader komt in TabPage2 en alles wat verwerkt wordt komt in TabPage1
Voorbeeldje:
TabPage1
code:
1
2
3
4
| [14:16:05] Connecting to sw.de.quakenet.org:6667 [14:16:05] Connected to sw.de.quakenet.org:6667 [14:16:13] Ping? Pong! [14:16:15] Shikyo- now owning in #twbottest |
TabPage2
code:
TabPage2 is eigelijk nog 200 regels langer maar dat bespaar ik jullie 1
2
3
4
5
| [14:16:15] :sw.de.quakenet.org NOTICE Shikyo- :on 1 ca 1(4) ft 20(20) [14:16:15] :Shikyo-!~WINDOWS-9@mf-c16b.mxs.adsl.euronet.nl MODE Shikyo- +i [14:16:15] :Shikyo-!~WINDOWS-9@mf-c16b.mxs.adsl.euronet.nl JOIN #twbottest [14:16:15] :sw.de.quakenet.org 353 Shikyo- = #twbottest :@Shikyo- [14:16:15] :sw.de.quakenet.org 366 Shikyo- #twbottest :End of /NAMES list. |
Als ik dit zo draai en ik connect naar de IRC server en dan klik ik even later op TabPage2 dan loopt me programma vast, krijg geen foutmelding.
Als ik eerste naar TabPage2 ga dan terug naar TapPage1 en dan connect en dan op TapPage2 klik is er niks aan de hand.
Dus ik had iets gemaakt dat door de tabs heen loopt:
code:
en dat in de MyBase.Load gezet, en het werkte maar het lijkt me niet echt een goede oplossign, volgens mij moet dit anders kunnen...1
2
3
4
5
6
| Dim CurIndex As Int16 = TabControl1.SelectedIndex
Dim i As Int16
For i = 1 To TabControl1.TabCount - 1
TabControl1.SelectedIndex = i
Next
TabControl1.SelectedIndex = CurIndex |
Weet iemand hoe ik dit beter kan oplossen?