Toon posts:

[Access 2003] Meerdere tabellen in 1 rapport

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op moment op mijn stage. Hier ben ik een CMDB aan het maken binnen Access. Ik heb hem bijna af maar ik zou graag het volgende willen hebben.

Ik heb binnen Access voor elke pc, printer, server een apparte tabel gemaakt, binnen deze tabbellen heeft elk object een eigen CI nummer. De tabellen zijn gelinkt met elkaar door middel van een locatie code. Nu zou ik graag een rapport willen draaien met de gegevens van al deze tabbellen onder elkaar. Dus niet bijvoorbeeld per desktop welke printer hier aan hangt etc.

Mijn vraag is: is dit mogelijk? zo ja, hoe? Alvast bedankt! :D

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit is gewoon mogelijk. Je kan ook voor rapporten met geneste objecten werken net zoals dat kan met subformulieren. Als je het mij vraagt ligt daar je oplossing.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Dat kan het eenvoudigst via de wizard rapporten maken. Hij vraagt dan op welke tabel je je rapport wil baseren. Je kunt daar ook meerdere tabellen selecteren. Verv9olgens geef je dan aan of en hoe er gegroepeerd moet worden op bepaalde velden. In jouw geval dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Millennyum schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:32:
Dat kan het eenvoudigst via de wizard rapporten maken. Hij vraagt dan op welke tabel je je rapport wil baseren. Je kunt daar ook meerdere tabellen selecteren. Verv9olgens geef je dan aan of en hoe er gegroepeerd moet worden op bepaalde velden. In jouw geval dus niet.
Hmm...als ik dit uitvoer dan krijg ik het zo in mijn rapport te zien dat hij het per relatie weergeeft. Ik heb namelijk relaties gelegd tussen bijvoorbeeld mijn beeldschermen en desktops.

Hij laat dan bijvoorbeeld de desktops zien op nummer. maar daaronder komen dan weer de beeldschermen te staan die een relatie hebben met die desktop. Is dit ook op te lossen?

Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb verteld! :d

• Millennyum
Je kunt de groeperingen opheffen. Als je het rapport al voor je hebt in de ontwerpweergave, kun je er met rechts op klikken om de sortering / groepering aan te passen.

[ Voor 27% gewijzigd door Millennyum op 15-03-2005 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt misschien raar maar er veranderd niks in mijn rapport :|

Ik heb nu wel een rapport gemaakt met een aantal subformulieren (van elke tabel een subformulier), dit is alleen eigenlijk niet de bedoeling want ik kan het nu niet sorteren op id.

Iemand die nog iets weet? Anders hou ik het maar gewoon hier bij :P

• Millennyum
En als je het veld dat voor de koppeling zorgt weghaalt?

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft ze dan nog steeds aan elkaar gelinkt houden...waarschijnlijk gewoon op de achtergrond :$

Iemand nog een oplossing?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:02

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je de gegevens achter elkaar wilt hangen, zonder ze te koppelen moet je 1 rapport maken (zonder datasource) met daarin 3 subrapporten. In die subrapporten zet je de 3 losse tabellen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1