Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

chello icm Motorola SURFboard en JAVA socs error

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11 14:57

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Laat ik het ook nog maar even aan de echte proffesionals vragen!

Geachte Chello,

De familie xxxx, heeft een probleem met een nieuwe modem welke zij onlangs van u heeft gekregen. Sinds dat de modem (Motorola SURFboard® Cable Modem SB5xxx) geplaatst is kunnen een aantal applicaties niet meer verbinding maken met een server. Ik kon mij in het begin toen ik dit probleem onderzocht niet voorstellen dat het aan de modem zou liggen. Echter heb ik de site vanaf andere computers proberen te benaderen en dit werkte overal. Ook heb ik de Sweex router vervangen voor een Draytek router. Welke als kwaliteit aangemerkt mag worden, maar dit werkte toen nog niet. Na het aansluiten van de modem direct op de PC werkte het ook niet. De familie beweerde dat zij voor het krijgen van de nieuwe modem altijd verbinding konden maken met de oude modem op java based chat sites. Echter krijgt zij nu alleen nog maar een ‘socs error’

De familie is deels afkomstig uit Griekenland en hecht zeer veel waarden aan het gebruik van de chatboxen van http://chat.gogreece.com/ . Zij hebben voor mijn bezoek al meerdere malen contact gehad met uw support afdeling maar zijn meerdere malen het bos ingestuurd met het bericht dat chello dan wel de modem geen blaam treft. Echter ben ik anders van mening.

Ik stel daarom voor dat u mij een Firmware update stuurt welke het probleem eventueel kan verhelpen en mocht dit niet het geval zijn dan verzoek ik u de modem om te ruilen. Voorlopig heeft de familie nog liever hun oude modem terug want daar hadden zij geen problemen mee. Ik hoop dat uw organisatie zo ruiterlijk is om deze mensen nu wel te helpen met hun modem en het probleem de wereld uit te helpen.

Met vriendelijke Groet,

Sjoerd Hoogendam
sjoerd@rhd.demon.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom zou de modem hier iets mee te maken hebben, ik heb hier met een Thomson TCM390 (functioneel identiek aan die SB5100E, dus EuroDOCSIS 2.0 compliant) geen enkel probleem met de chatroom op die site (wel tig 404 errors met de links, maar dat ligt gewoon aan brakke links :X )

Op de site zelf staat het volgende:
If you encounter any problems while trying to access the GoGreece Chat Area, then you probably have a browser that doesn't support our Javascript and Java programs. In this case we recommend using either an Internet Relay Chat (IRC) program, or Microsoft's Comic Chat. To download a free copy of Microsoft Chat please visit the Microsoft web site at http://www.microsoft.com/chat. If you prefer to use IRC you can download a free IRC program from mIRCs official site at http://www.mirc.com/ Both programs are free and are compatible with our server.
Dat bij wijze van workaround dus. Maar ik denk dat het probleem hier heel iets anders is: firewall :o

Het is een beetje jammer dat je niets zegt over wat voor modem die familie dan wel ervoor gehad, maar het zit er dik in dat de connectie met die modem op een andere manier verlopen zal hebben. Nu kan het zijn dat een firewall, ofwel op de router, danwel op de PC, besloten heeft om alles preventief dicht te gooien. En ik heb sterk het vermoeden dat het probleem ligt bij het niet toestaan van javaw.exe toegang te verlenen. Probeer dat eens in te stellen, dikke kans dat het dan opeens wel werkt :z

Enneh, ook al is dat het niet, exact wat denk je dat ander firmware hier aan zou doen :? Zo'n modem is puur een doorgeefluik, het filtert niets en is normaliter geheel transparant. Als er al iets gefilterd zou worden, gebeurt dat dan op webrouter niveau (waar iha alleen TCP 135 en 445 geblokkeerd worden icm SMB en RPC-lek)...

Oslik blyat! Oslik!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Ik zit hier ook met dezelfde modem en zelfs met een norton internet security 2005 aan kan ik die chat nog gewoon op. Dus ik denk echt dat je het ergens andere moet zoeken.
Mocht je toch even de software van de modem willen vergelijken, dan kan ik de specs van de mijne wel even posten:

[ Voor 58% gewijzigd door Neophyte op 14-03-2005 18:59 ]

Senri no michi mo ippo kara

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
hallo,

ik heb de modem gereset in de web interface http://192.168.100.1/config.html en dan de reset waarbij je 5 tot 30 min zou moeten wachten

echter zag ik wel de melding staan :
2005-03-18 18:23:05 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format

PS heb een Laptop megenomen waarbij het thuis wel werkte maar werkte ook niet op deze verbinding.. :/

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Stomme vraag misschien, maar heb je wel java erbij geinstalleerd?

Senri no michi mo ippo kara

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sjoerd666 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:29:
hallo,

ik heb de modem gereset in de web interface http://192.168.100.1/config.html en dan de reset waarbij je 5 tot 30 min zou moeten wachten

echter zag ik wel de melding staan :
2005-03-18 18:23:05 4-Error 0x041D2BB8 Improper Configuration File CVC Format

PS heb een Laptop megenomen waarbij het thuis wel werkte maar werkte ook niet op deze verbinding.. :/
OK, sluit dingen dan 1 voor 1 uit - spoof met die laptop de MAC van de router die daar in gebruik is en probeer het direct op de modem. Werkt het dan wel, dan kan het niets met de verbinding te maken hebben.

Zo niet lijkt het me nog steeds raar - controleer of die IP niet blacklisted is ofzo...

Oslik blyat! Oslik!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die error die je in de log ziet staan komt vaker voor :) Wat is de letterlijke foutmelding die je krijgt nu eigenlijk?

Ik kan me niet voorstellen dat het aan het modem ligt. Die modems doen echt niets met je verkeer. Als het probleem bij Chello zou liggen zou het ergens in de router zitten. Ik zeg firewall :)

Heb je al geprobeerd om met mIRC te connecten zoals dion_b hierboven aanraadt?

[ Voor 35% gewijzigd door Bigs op 19-03-2005 02:47 ]

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

modem Motorola Surfboard:
Software Version: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4
Linksys wrt54g router.
Firmware Version: v2.02.7, Feb. 27, 2004
Kan die chatbox gewoon binnen.

Verder is het inderdaad niet mogelijk om zonder het mac-adres te spoofen op je laptop direct op het modem verbinding te maken. Zelf ook al eens geprobeerd toen een oom van me problemen had met zijn verbinding. Toen een ubuntu live-cd gebruikt om het mac-adres te spoofen en toen kreeg ik wel verbinding.

die error melding heb ik ook :P

Ik zou hetvolgende proberen:
- mIRC proberen
- andere java runtime (hier heb ik 1.4.2_03 en 1.5.0_02)
- andere browser (firefox)
- alle firewalls op de pc uit (niet denken dat die niet aanstaan, echt controleren. Laatst ook eens gehad, dacht dat er geen firewall aanstond bleek die wel aan te staan 8)7 )
- pc direct op het modem (originele chello-netwerkkaart of mac-spoofen)
- andere pc

[ Voor 10% gewijzigd door marshal op 19-03-2005 03:25 ]

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
ik heb een PC direct aangesloten en toen had ik het ook, dus zonder de router en ook zonder andere firewalls.

andere PC geprobeerd werkte ook niet.

java staat er op ( natuurlijk)

maar deze mensen blijven beweren dat sinds de nieuwe modem hij het niet meer doet.

ik heb thuis nog ff met MIRC geconnect. werkte gewoon, zelfs zonder poortforwarding. maar daarzo kreeg ik echt hheel de tijd de melding: kan niet verbinden met firewall.... maar sporadisch kan je wel inloggen. het is gewoon super vaag daarzo maar volgens mij heb ik alles nu wel zo'n beetje geelimineerd 8)7
Pagina: 1