Toon posts:

[Pagemaker 7.0] Probleem met kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk zijn we al een tijdje bezig aan een catalogus, en de drukkerij had ons pagemaker aangeraden. Maar omdat het nog steeds WiP is printen we dat voorlopig zelf af. Nu het probleem is: Aan het begin van elk hoofdstuk is er een pagina met een redelijk groot grijsvlak, en geen enkele printer wil dit deftig egaal afprinten. Na lange gesprekken met mecaniekers van de printers die we hier hebben, zijn we halvelings tot de conclusie gekomen dat het probleem niet bij de printers zou liggen, maar in pagemaker zelf (als we grote grijsvlakken printen met andere programma's hebben we dit probleem totaal niet).
De vraag: zijn er hier nog mensen die dat hebben voorgehad en hoe hebben jullie dit opgelost?
Het vlak dat moeilijk doet heeft een grijswaarde van 20%.

hartelijk bedankt vanwege gans de bureau hier ;)

Tim

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
Importeren in InDesign ofzo? :)
Of ander soort-like zoals QuarkXPress.
Is dit een optie of vind je dat teveel werk?

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Hangt ervan af of dit makkelijk doenbaar is of niet... Zijn namelijk al 3 jaar aan die catalogus bezig en bestaat uit een 50-tal verschillende files (400 p's)... Liever nog ff wachten tot er hier iemand daadwerkelijk hetzelfde heeft voorgehad vooraleer zo'n dingen te gaan doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 14:24 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik geloof niet dat als je een egaal grijs vlak gebruikt dat Pagemaker dat zomaar anders naar een printer zou sturen (de postscript-code voor grijs vlak is vrij eenvoudig ;)). Wat koning Printer er ook van zegt. Op het moment dat dat wel zo zou zijn dan zou je beter meteen een echt programma kunnen gaan gebruiken.

Wat wel zo zou kunnen zijn, is de postscript rip van de printer. Ik gok even dat je print op een kleurenprinter. Die hebben in de regel al wel moeite met grijs en daarnaast kunnen veel kleurenlasers geen raster simuleren. Of je moet er een extra dure RIP voor hebben hangen. Hier zijn pas twee mannen van Nashuatec een uur of 6 in de weer geweest met onze printer om dat we nogal ontevreden waren. Anyway hem heb ik dat probleem ook nog even voorgelegd mbt rasters en wat de kleurenlaser er van maakt. En in mijn geval was dat beperking van de RIP (ik wilde graag raster 85 kunnen uitdraaien, zwart en geen vage gesimuleerde grijstinten).

Draai voor de gein eens de pagina met dat vlak uit op een pure zw/w printer.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn