Toon posts:

[sbs 2003] Outlook web Acces + Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al geruime tijd bezig met het installeren van Small Business Server 2003 Premium. Ik wil gebruik maken van Web Acces van outlook. In mijn lokale intranet werkt het allemaal super, alleen van buiten af lukt het me nog niet.

Ik heb in mijn Speedtouch 510 poort 85 van buitenaf doorgestuur naar poort 80 naar server.

in de browser type ik : http://[wanip]/exchange:85

Maar ik krijg alleen 'Kan de pagina niet vinden'.

Heb al een firmware update gedaan van mn ADSL Modem.

Ben ik iets vergeten in te stellen, of is wat ik wil niet mogelijk met speedtouch modem?

grtn

Henro

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
* For Exchange Communication:
o Port 80 for HTTP
o Port 691 for Link State Algorithm routing protocol
* For Active Directory communication:
o Port 389 for LDAP (TCP and UDP)
o Port 3268 for Global Catalog Server LDAP (TCP)
o Port 88 for Kerberos Authentication (TCP and UDP)

Je moet al deze poorten open zetten

Verwijderd

uit men hoofd dacht ik dat standaard 443 ook door moest staan maar ben ik niet helemaal zeker van. En dat je via je server wel kan zeggen dat ie alleen op 80 moet communiceren maar dat dit standaard niet zo staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alle bovengenoemde poorten geforward naar het ip adres van mijn server, maar het mocht niet baten.

Olkani :
Hoe bedoel je dat de server moet communiceren op poort 80, snap ik niet helemaal

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
in de browser type ik : http://[wanip]/exchange:85
Dit doe je wel vanaf de WAN kant en niet vanaf de LAN kant? De meeste routers (ook de SpeedTouch) hebben geen local loopback van LAN <-> WAN adres.

Verwijderd

vanaf je router moet in een standaard situatie poort 80 doorgezet worden en poort 443.

Nu heb je poort 85 op de router doorgezet naar 80 op de server toch? Mis je eigenlijk alleen 443 nog!

Dus ff een rule erbij die 443 intern op je ip van de server zet en het zou moeten werken. Je kan ook op je sbs server instellen dat deze 443 niet gebruikt maar alleen 80, zou ook moeten werken. Maar dan moet je het wel instellen. Ik weet uit men hoofd niet precies waar.Zal wel zon wizard voor zijn.

Verwijderd

Niet zo moeilijk... vanuit je eigen netwerk werkt het niet met je speedtouch...

Je zal ff een ander, van buiten je eigen netwerk, moeten laten connecten. Je externe adres kan je vanaf je interne netwerk niet gebruiken.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu poort 80 en 443 geforwarded naar mn sbs server maar het werkt nog niet.

Als ik via grc.com mijn poorten test staan deze gewoon op 'stealth'. Klopt dit wel?

Een tweede iets, maakt het ook uit of ik via hetzelfde netwerk als mijn server, mijn exchange probeer te bereiken, of moet ik dit proberen via een andere internetverbinding.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 09:12
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:53:
Niet zo moeilijk... vanuit je eigen netwerk werkt het niet met je speedtouch...

Je zal ff een ander, van buiten je eigen netwerk, moeten laten connecten. Je externe adres kan je vanaf je interne netwerk niet gebruiken.

succes!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu bij de buren op http://[wanip]/exchange krijg ik nog steeds geen pagina in beeld. Ik heb mijn speedtouch voor de zekerheid ingesteld met Nat Manager van speedtouch.

Het lijk me ook raar dat het lig aan de webacces van exchange want die doet het intern wel goed.

Moet de status van poort 80 en 443 niet 'open' zijn?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Pendora schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:33:
* For Exchange Communication:
o Port 80 for HTTP
o Port 691 for Link State Algorithm routing protocol
* For Active Directory communication:
o Port 389 for LDAP (TCP and UDP)
o Port 3268 for Global Catalog Server LDAP (TCP)
o Port 88 for Kerberos Authentication (TCP and UDP)

Je moet al deze poorten open zetten
hoop niet dat jij een systeembeheerder bent, zo ja dan moet je je DIEP schamen
je bent een gevaar voor de samenleving

[ontopic]

poortje doormappen moet voldoende zijn, niet alle routers ondersteunen nat-loopback, waarschijnlijk werkt het vanaf buiten wel

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:38

lier

MikroTik nerd

Standaard wordt OWA (in SBS2003) aangeboden via poort 443 op basis van
HTTPS://[WANip]/exchange. (HTTP SECURE DUS)

Hiervoor is alleen poort 443 nodig (zelfs poort 80 niet !).

Heb je wel alle wizards doorgelopen en heb je al een certificaat aangemaakt ?

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 14-03-2005 14:12 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk me opeens wat. In mijn sbs server zitten 2 netwerkkaarten. 10.0.0.2 is voor het lokale netwerk en 10.0.0.150 is gekoppeld aan mijn Speedtouch 510.

Ik heb de poorten geforwarded naar 10.0.0.2... Zal het veranderen en post mn resultaten wel.

• lier

lier

MikroTik nerd

De installatie van twee netwerkkaarten verplicht je om de IP adressen in verschillende ranges te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb mn portforwarding verandert naar het ip adres van de internet-netwerkkaart en nu werkt het. Mijn netwerkkaarten zitten wel in dezelfde range en het werkt goed.

Bedankt allemaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:50:
Heb mn portforwarding verandert naar het ip adres van de internet-netwerkkaart en nu werkt het. Mijn netwerkkaarten zitten wel in dezelfde range en het werkt goed.

Bedankt allemaal
Hoe heb je je poorten nu gemapt? Misschien wel handig om het hier te vermelden, voor als anderen het probleem ook hebben of krijgen.

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:08:
[...]

Hoe heb je je poorten nu gemapt? Misschien wel handig om het hier te vermelden, voor als anderen het probleem ook hebben of krijgen.
De topicstarter meldt duidelijk dat de poorten geforward stonden, maar naar het verkeerde IP adres (van de LAN NIC). Hij heeft ze nu gemapt naar het juiste IP adres (WAN NIC) en nu werkt het goed.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Yep, en die opmerkingen van poort 443 doormappen slaan nergens op. Die is alleen voor secure HTTP dus HTTPS.. Standaard is dit op de webaccess-pagina niet ingeschakeld.

Verwijderd

lier schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:58:
[...]

De topicstarter meldt duidelijk dat de poorten geforward stonden, maar naar het verkeerde IP adres (van de LAN NIC). Hij heeft ze nu gemapt naar het juiste IP adres (WAN NIC) en nu werkt het goed.
8)7 Lezen is moeilijk voor mij blijkbaar 8)7

Het gaat hier vooral om begrijpend lezen :X

Verwijderd

Sierra-NL schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:02:
Yep, en die opmerkingen van poort 443 doormappen slaan nergens op. Die is alleen voor secure HTTP dus HTTPS.. Standaard is dit op de webaccess-pagina niet ingeschakeld.
pompiedom

http://www.windowsitpro.c...Print.cfm?ArticleID=40832

5.5 en 2k is wel alleen poort 80, 2k3 heeft 443 nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 23:13 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:11:
[...]

pompiedom

http://www.windowsitpro.c...Print.cfm?ArticleID=40832

5.5 en 2k is wel alleen poort 80, 2k3 heeft 443 nodig.
Om het nog iets meer te nuanceren:

5.5 en 2k kunnen zowel op poort 80 als op poort 443 aangeboden worden.

Maar wie wil (en durft) OWA via poort 80 aan te bieden ?

Pagina: 1