Toon posts:

Beeldscherm blijft zwart...

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn beeldscherm in combinatie met mijn computer. Hij heeft het altijd gedaan, maar na een vastloper van mijn computer (oud beestje; Win 98 SE) lijkt de computer niet meer op te starten. De monitor geeft No Signal aan. De monitor doet het nog wel (getest bij andere computer) dus het moet aan de computer liggen.
Het viel mij ook op dat de controle lampjes van de computer niet aangaan als de computer wordt opgestart. De fans gaan wel draaien, dus er is wel spanning.
Kan dit aan de grafische kaart liggen (doorgebrand oid)? Heeft er iemand ervaring met zo'n soort probleem, of nog beter een oplossing voor dit probleem?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Geef es wat specs van je PC :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Uit mijn hoofd weet ik dat zo niet. Ik zal ff kijken of ik iets van een boekje met specs kan vinden...

Verwijderd

lol sluit je kabel goed aan op je videokaart hbbiik ook weleens lastvan:D

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen specs vinden. De computer is ook niet van een merk. Het is een kast met samengestelde componenten. Ik denk dat het een Pentium 2 350 MHz is. Ik heb al geprobeerd de batterij uit het moederbord te halen en de videokaart eruit gehaald. Beide zonder succes.
De computer geeft bovendien geen piepjes als ik hem opstart. Is niet goed naar mijn idee.
Suggesties?? (8>

Verwijderd

Probeer hem eens te booten zonder geheugen, als ie dan nog geen piepjes geeft (en hij dit normaal wel deed) zit je wellicht tegen een dooie CPU te kijken.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41

breinonline

Are you afraid to be known?

Sloop eens alle insteekkaarten eruit, alleen de hdd en de videokaartaansluiten en dan proberen te starten. Controleer eens of er op het moederbord geen condensatoren gesprongen zijn? Als hij ook niet meer piept is meestal helemaal geen goed teken. Dikke kans dat het de CPU of moederbord is.

Zie verder ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 7% gewijzigd door breinonline op 15-03-2005 09:36 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Beste Ttomster,

Heb je er misschien al aangedacht dat je voeding kapot kan zijn? Al de controle lampjes al niet meer branden zou ik even een andere voeding proberen. Het zou natuurlijk ook nog aan je moederbord/geheugen etc. kunnen liggen. Dan wordt het wel een ander verhaal uiteraard.. Ik zou als ik jou was toch de voeding ff proberen te verwisselen.

Suc6,

Speek

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Topicstarter
Mijn fans draaien wel. Lijkt me dus geen voeding probleem. ik denk dat ik maar eens moet proberen op te starten zonder HD en Videokaart. Als ie dan niet piept, is mijn moederbord dus mol... Het gebeurde van het een op het andere moment. Raar man!

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb het gerpobeerd zonder HD en videokaart, maar de computer piept dus niet. Is mijn mobo dus kapot? :?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja, zit er dit in. Zelfs als je CPU niet meer lekker is gaat hij nog piepen dat hij geen videokaart heeft (hdd maakt niks uit) je zou nog voor de zekerheid zonder geheugen kunnen testen. Piept ie nog niet, dan is gewoon het mobo dood. Kan je niets zien aan het mobo? Kapotte condensatoren ofzo (dan zit er dus wat prut op zo'n kleine metalen tonnetje op het mobo)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

fffffffffffffffffffffffffffffffffffffgggggggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhjjjjjjjjj

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
kan iemand mij vertellen wat bovenstaande reply betekent? :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het betekent dat dit topic op slot gaat en de poster een mailtje gaat krijgen... :z

Oslik blyat! Oslik!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet echt normale manier om een topic te schoppen.. dicht. Als dat niet je bedoeling wat mail dan ff :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.