NDPS Netware 5.1 printers koppelen aan spec. works

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
We draaien met netware 5.1 Sp1.
Weet iemand hoe een NDPS printer te koppelen aan een workstation vanuit de nds mbv. bv. nwadmin.

Enige wat ik kan vinden is dat printer te koppelen zijn een complete org. unit of aan gebruikers accounts.

Daar cursisten op onze school alleen maar naar een printer mogen afdrukken die in het lokaal staan waar ze zitten te werken moetn ze alleen maar kunnen afdrukken naar de printer die daar staat.
Ik ben dus opzoek naar een manier om een ndps printer te binden aan een specifiek aantal computers, niet aan gebruiker accounts.

Als deze aan de gebruiker account zouden hangen worden er afdrukken het hele gebouw doorgestuurd...helaas :(

Iemand?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Via NDPS zal dit niet gaan werken.
Je kunt dit oplossen via ZenWorks workstation Package of via de oude vertrouwde en stabiele manier printserver, printer en queue

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Mmmmm da's lekker....
Dan loop ikze wel bij langs en installeer ik het via de printer manager...

Verwijderd

Ik weet niet of het mogelijk is maar ....

De workstations van een bepaald lokaal groeperen in workstationgroups en daar de printer aan koppelen????

Verwijderd

dit kan wel dmv het login script maar ik weet niet meer precies hoe dit zit, zal ff voor je kijken

Verwijderd

TID: 10050005
Fact
Novell ZENworks for Desktops 2

Novell NDPS

--------------------------------------------------------------------------------
Cause
Currently using ZENworks you can push out printers by workstation, however you would need a different policy package for each group of workstations that needed different printers which could get confusing in a large environment. NDPS currently supports setting up printers by container. In the next update to NetWare 5.1 engineering is planning on rolling out the ability to associate to Groups and users providing greater granularity.

--------------------------------------------------------------------------------
Fix
An enhancement request has been made for the update of NDPS to also be able to associate with workstations and workstation groups to improve the granularity of the pushing out drivers to specific workstations. A work around some customers have used is to create a snapshot of the printer drivers being installed and pushed that out with a NAL force run on the workstations they want updated. You can enter an enhancement request at www.support.novell.com for NDPS to enhance the association of printers to workstations and that will increase the priority for engineering to include more granularity. Dat is dus: http://www.support.novell.com/enhancement/

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Tot zover iedereen bedankt voor de goede tips!

Ik zal de enhanchment aanvragen op de site van novell! ;)
Eerst even kijken wat handiger is, een snapshot van de printers of de lokalen in verschillende workstation groepen indelen...

elroyv
everboom@deltion.nl

Verwijderd

Wij hebben het geprobeerd met snapshots. Dat schiet niet erg op. Per printer een snapshot maken. Plus dan nog een snapshot voor alle printers waarbij ze als standaard staan ingesteld. Dan vervolgens hiervan een combinatie aan een werkstation hangen. 1 printer(standaard)+nog 2 printers.

Maar het worden gewoon een hele hoop snapshots als je veel printers hebt.
Pagina: 1