Toon posts:

[WinXP] PC-Reboot na install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, na een schone install van mijn Windows XP Sp2 editie heb ik iedere keer last van het hangen van mijn OS.

Na urenlang zoeken op google en tweakers forum zelf heb ik enkele dingen geprobeerd.

Systeem specs:

nVidia GeForce FX 5700 (256 MB)
Mobo: P4P800S-X
Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Twinmos
WD 160 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache

Tijdens het spellen spelen op websites krijg ik de error van mijn browser dat EXPLORER.EXE niet volledig kan runnen het dat het moet worden afgesloten.

Krijg ook iedere keer de melding dat ik gebruik maak van een Illegaal Internet Browser. Maar dacht toch echt dat Firefox freeware was. Dus hier zal het niet aan mogen liggen. Heb geprobeerd Mozilla, en Opera 7.0 te installeren maar ook bij deze browsers kreeg ik vreemde meldingen en werd mijn browser afgesloten.

Ook heb ik het probleem dat mijn computer reboot terwijl ik gewoon aan het internetten/gamen/tekstverwerken ben.

Heb mijn voeding vervangen, nieuwe HD gekocht, een nieuwe videokaart geleend van de buurman, nieuwe geluidskaart, tigmaal geformat op NTFS Windows geinstalleerd, Windows Updates uitgevoerd, nieuwe mobo drivers geinstalleerd,

HELP ME OUT |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:46:
Krijg ook iedere keer de melding dat ik gebruik maak van een Illegaal Internet Browser. Maar dacht toch echt dat Firefox freeware was. Dus hier zal het niet aan mogen liggen. Heb geprobeerd Mozilla, en Opera 7.0 te installeren maar ook bij deze browsers kreeg ik vreemde meldingen en werd mijn browser afgesloten.
Al op spyware gecheckt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja meerdere malen, maar heb dit probleem ook als ik net heb geformatteerd en Windows er net op heb staan. Heb het systeem wel gescant met Hitman Pro maar geen succes

Verwijderd

Als je formateerd, doe je dan snel formateren of normaal?

Je kan het beste normaal formateren.

Verwijderd

Topicstarter
heb beide gedaan quick format en normal maar ook geen succes. Win Xp wel op NTFS geinstalleerd,

maar was vergeten te melden:

Heb dit gezeur ook gehad met OS: WinME

Verwijderd

Topicstarter
Kan mobo driver update oplossing zijn:

http://www.asus.nl/produc...8/p4p800s-x/overview.htm#

Of moet ik het echt gooien op de Hardware

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 02:11
Draai memtest eens, ik heb al eerder niet werkende explorers gezien doordat het geheugen de timings niets aankon of gewoon niet helemaal in orde was. (heb je ook meteen zekerheid dat dit onderdeel in ieder geval niet de problemen veroorzaakt mocht je geen errors krijgen tijdens de test).

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
oke misschien domme vraag maar hoe kom ik aan die tool?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 02:11
In de meuktracker:
http://www.tweakers.net/m...er?CatID=77&Query=memtest

Succes ermee

edit:

Dubbel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Delta2 op 14-03-2005 13:06 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:56:
heb beide gedaan quick format en normal maar ook geen succes. Win Xp wel op NTFS geinstalleerd,

maar was vergeten te melden:

Heb dit gezeur ook gehad met OS: WinME
Met andere woorden, het OS maakt niet uit, de problemen blijven bestaan. Dan is het logisch dat het aan de hardware ligt. Zoals anderen reeds zeiden, kan het aan het geheugen liggen, maar de koeling kan het mogelijk ook zijn. Een processor die niet goed gekoeld wordt, zorgt vaak voor de meest vreemde foutmeldingen. Dus misschien eens kijken of al je koelers het nog naar behoren doen :?

Verwijderd

Topicstarter
mja dat probleem heb ik eigenlijk al uitgesloten want heb 6 coolers in de kast hangen..

Hier info over mijn speedfan v4.20

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dabackslash/pc/speedfam.JPG

Info mem check..

meuktracker: MemTest 3.1 <-- gebruikt

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dabackslash/pc/error.JPG

En nu ?? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 13:29 ]

Verwijderd

Wat denk je :9

Er is dus iets fout gegaan, mogelijk defect geheugen dus. Krijg je niet een report of zo (ik prefereer altijd de ISO zodat memtest draait voordat je je OS opstart).

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:15
Je geheugen is defect blijkbaar.. Mocht je o/c'en dan terug klokken anders d.m.v uitproberen welke geheugen module kapot is ( als je er meer dan 1 heb ) en nieuw geheugen kopen of de garantie die op de meeste geheugen zit proberen te verhalen

Verwijderd

Topicstarter
ja scheelt heb 1 geheugen bankje dus zal die idd even omwisselen

maar hij is nog bezig met scannen en zit al op de

327.4 % en nu al op de 37 errors. Maar ligt dit probleem nu bij het geheugen plaatje? Of het SLOT op het MOBO

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dabackslash/pc/taskman.JPG

Ook veel te hoog niet?

Verwijderd

Als dat tijdens memtest draaien is vind ik het niet zo gek. Maar kijk eens of je geheugen ook errors heeft als je hem in een ander bankje hebt zitten. Zo ja, dan nieuwe erin.

Verwijderd

Topicstarter
hehe nee draait niet tijdens de mem test. Maar ga het zo even met een ander bankje proberen ja :)

Alvast bedankt voor jullie snelle antwoorden
Pagina: 1