http://www.xbmcfreak.nl/
Er is geen enkele IDE schijf die op dit moment in zijn eentje meer als 33 Mb/s verstouwt, maar sommige komen aardig in de buurt.
Op het moment dat je meerdere schijven hebt komt er een ander verhaal opkomen, dan kan het wel 's zinvol zijn, zoals het opzetten van een RAID.
Voor 1 schijf zo'n uitgave doen is iig zonde van de centjes, de winst in prestaties is ook te minimaal.
Op het moment dat je meerdere schijven hebt komt er een ander verhaal opkomen, dan kan het wel 's zinvol zijn, zoals het opzetten van een RAID.
Voor 1 schijf zo'n uitgave doen is iig zonde van de centjes, de winst in prestaties is ook te minimaal.
Verwijderd
Deze IBM-schijf wordt toch wel iets opgehouden door de DMA33 interface. Sowieso maakt de 2Mb cache goed gebruik van de maximale doorvoer van de interface. Bij ATA100 gaat dat dus 3 keer zo snel. Bij bulken maak je weinig gebruik van de cache. Daarentegen bij gemiddeld werken, wordt het toch echt wel regelmatig gebruikt. Een snellere interface bij deze HDD is wel degelijk merkbaar, maar misschien niet het geld waard. Dat hangt ervan af wat je ervoor over hebt.
PS: Ik heb zelf ook zo'n schijf en er een ATA100 controler bij gekocht. Mijn BF-6 moederbord gaat standaard ook niet verder dan UDMA33.
PS: Ik heb zelf ook zo'n schijf en er een ATA100 controler bij gekocht. Mijn BF-6 moederbord gaat standaard ook niet verder dan UDMA33.
Het is zowiezo verstandig een snellere ATA controller te kopen. In m'n Maccie
haal ik met dezelfde schijf aan een ATA66 controller; write 43925kb/s en read 36749kb/s. Dat je nu maar 5MB/s haalt klopt volgens mij ook niet, moet toch minstens in de buurt van de 12/13MB/sec liggen volgens mij.
Bron: Storagereview http://www.storagereview.com/guide2000/ref/hdd/index.htmlThere is one occasion where the external transfer rate does come into play: if the data requested by the system is already in the disk's internal cache or buffer. In that case, the data can be sent from the buffer to the rest of the system at the full speed of the interface, whatever that happens to be. Unfortunately, these situations represent such a small percentage of total requests that the net effect of the higher interface speed on overall performance is small. Today's IDE/ATA hard disks are designed to operate with an interface speed of 100 MB/s, but their sustained transfer rates are barely pushing 40 MB/s. This means the 100 MB/s speed only applies for the occasional transfer that does not require actual access to the hard disk platters.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
RANDOM ongeveer 5 mb/s halen is heel normaal hoor, maar zal ook van de test afhangenOp maandag 08 januari 2001 18:20 schreef Huigie het volgende:Dat je nu maar 5MB/s haalt klopt volgens mij ook niet, moet toch minstens in de buurt van de 12/13MB/sec liggen volgens mij.
Die schijf is wel sneller dan je ATA33 aankan, maar niet veel. Alleen buffered read en write komen boven de 33 mb/s uit, sequential read en write komen bij mij (op ATA66 of ATA100) uit op rond de 30 (33 en 27 om precies te zijn). Of ie dat ook trekt op een ATA33 weet ik niet, ik weet wel dat verschil tussen ATA100 en ATA66 te verwaarlozen is, bij mij komt alleen buffered read boven 66 uit op ATA100 en dat kan niet op ATA66, ik heb hem toch daaraan want is betrouwbaarder (in mijn geval dan: promise100-onboard of ATA66-'gewoon')
Pagina: 1