Toon posts:

wil een nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen.

Ik lees een heleboel hier maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben een gamer die hoge eisen stelt aan het grafische en de fps. Met andere woorden, ik wil een spel beleven zoals het bedoeld is. Hiervoor wil ik best wat uitgeven. Liever een hele goede kaart waarvoor ik nog even moet sparen dan een mindere kaart die me niet het plezier geeft wat ik zoek.

Op dit moment zit er bij mij een Nvidia geforce4 Ti 4200 in (128mb). en een AMD athlon 2400. Dit is een beetje te weinig wil ik bv doomIII full specs spelen. Dus advies gevraagd over een nieuwe processor en beeldplank.

Verwijderd

Topicstarter
o en sorry van mijn vorige post, zelfde topic. Wist niet dat je niet kon editen. oops dus. en exuses. en dergelijke.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:44

Outerspace

Admin General Chat
Hoeveel geld heb je ongeveer beschikbaar :?
Een goede videokaart kost namelijk best wel wat :) Net zoals een mobo.

Ik denk dat je met een Ati Radeon 9800 pro al ver zat komt. Deze kaart is niet al te duur, en levert imo al goede resultaten.

Ik zou zeggen lees een paar reviews , en kijk bij de Tweakers Pricewatch

Over moederborden hetzelfde verhaal ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 14-03-2005 12:18 ]

Wauw, een sig!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:14:
Dag mensen.

Ik lees een heleboel hier maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben een gamer die hoge eisen stelt aan het grafische en de fps. Met andere woorden, ik wil een spel beleven zoals het bedoeld is. Hiervoor wil ik best wat uitgeven. Liever een hele goede kaart waarvoor ik nog even moet sparen dan een mindere kaart die me niet het plezier geeft wat ik zoek.

Op dit moment zit er bij mij een Nvidia geforce4 Ti 4200 in (128mb). en een AMD athlon 2400. Dit is een beetje te weinig wil ik bv doomIII full specs spelen. Dus advies gevraagd over een nieuwe processor en beeldplank.
wat wil je uitgeven .. dat heel veel want dan kan je gewoon de duurtste beste kaart kopen... www.tomshardware.com en zoek eens wat benches

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
NAV topicnaam: Ja, ik wil ook wel een nieuwe videokaart :+

Hmm je zou een beetje aan de hand van de prijzen af kunnen gaan? Immers, duurder is vaak beter.

Verwijderd

een beetje eigen initiatief wordt wel gevraagd hier op GoT.

als jij een nieuwe CPU voor games zoekt dan kom je met een paar kliks en wat leeswerk bij een bepaalde processor uit, en dan zoek je zelf de snelheid maar.

voor vidoekaarten zijn de meningen sterker verdeeld, wil je agp of pci-e ? wat is je budget? stel die vragen neit aan ons maar aan jezelf en ga zoeken op GoT naar reviews en de plaatselijk faq`s

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:01

UTM

Natuurlijk is het handig om aan te geven hoeveel euro's je beschikbaar hebt voor een nieuwe kaart. Daarnaast zou ik zeggen; verdiep je eens in de materie. Zodoende kan jij beter beslissen welke kaart je wilt kopen, en ga je niet af op de mening van 'vreemde' ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:44

Outerspace

Admin General Chat
DiSiLLUSiON schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:17:
NAV topicnaam: Ja, ik wil ook wel een nieuwe videokaart :+

Hmm je zou een beetje aan de hand van de prijzen af kunnen gaan? Immers, duurder is vaak beter.
Klopt niet hoor ;)
Een PCI express kaarten zijn volgens mij beter dan een AGP 8X kaart die duurder zijn.
Een pci (oud) videokaart zijn relatief ook duurder dan een AGP kaart van hetzelfde type ;)
natuurlijk zijn de oude pci kaarten een stuk sneller, maar hoe ouder -> duurder ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 14-03-2005 12:19 ]

Wauw, een sig!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 17:57
Wil je nu een nieuwe videokaart of een nieuw moederbord + processor?.
Het hangt er ook vanaf wat je budget is, misschien kun je eens "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9 proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door harry64 op 14-03-2005 12:21 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm tja... ik denk maar aan een woord, .. budget.

Hoeveel geld wil je investeren, je moet weten dat Doom III een setting heeft waarbij hij 512Mb textuur geheugen kan gebruiken.... maar dat met 128Mb of zich de beeld kwaliteit ook best goed is. meer gecomprimeerd.

Stel je voor je koopt een .. nvidia 6800 ultra met 256Mb geheugen... met je plankje nu is dat weggegooid geld, wat je nodig hebt om dat te voeden heb je op zijn minste een AMD 64 bits processor nodig en PCI-Express! Dat en op zijn MINST 1 Gigabyte geheugen... dual channel config.

De kaarten van tegenwoordig zijn echt weer de ti4x00 kwaliteit.... je kan ze op je toekomstige bordje zetten en de snelheid verbetering is merkbaar.

Maar ik praat hier wel over een investering van ... minstens 800-900 euro.

Dus ... wat is je budget, waar mik je voor!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
oke oke oke,
Snap eerst dat ik het vraag omdat ik juist al zoveel lees en daardoor gewoon echt niet meer zie wat het beste is voor me.

Qua prijs / kwaliteit; ik wil dat doom III fluitend gaat. Alle specs full open. Alle toeters en bellen. Maar ik wil natuurlijk liever weinig uitgeven dan veel. Duss.. Welke kaart met welke processor geeft mij een vlammende gamebak. Tuurlijk de duurste, maar vaak zijn die allerduurste niet veel sneller of beter in verhouding tot een ietsjes ouder/goedkoper model.

bedankt

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-08 09:16
Ik heb sinds kort een Radeon X800XL van Club3D. mooi kaartje, 4800 3dmarks standaard, en is snel zat om alles voluit te kunnen draaien, zo draai ik ook HL2 op 1280x1024x32 , met 6x FSAA en 16x AF , zonder enig probleem. Dit kaartje kost 350 euro.

Doom 3 draait ook super op high detail , iig gewoon zwaar soepel . op Very high detail (waar 512 mb videogeheugen voor nodig is) trek ik m ook prima, maar dan heb ik als je bv een kamer binnnenkomt dat ie ff wat moet swappen. dit is geloof ik normaal..

[ Voor 35% gewijzigd door Nephalem82 op 14-03-2005 12:26 ]

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 17:57
Lees anders deze 2 tests even door, zijn vergelijkingen tussen AGP kaarten en PCI-e kaarten.

PCI-e
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041222/index.html
AGP
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij kan ik dus niet eens een appart nieuw chipje checken. Ik moet dus gelijk een moederbord met nieuwe chip en nieuwe kaart. das mooi ruk. Kan net zo goed dan een hele nieuwe comp kopen. Hmm...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Lees ajb eerst even wat reviews en roundups, www.tomshardware.com heeft hele duidelijke uitgebreide overzichten die je even kunt lezen. Als je dan een beetje ene beeld hebt kan je reviews per kaart opzoeken (Google werkt daar erg goed voor). Op die manier kan je vrij snel de beste keuze voor jou maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.