Toon posts:

Baggergeluid MSI K7T PRO 2A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Over de geïntegreerde geluidskaart van het in het topic genoemde mobo heb ik een paar vraagjes.

Als ik de drivers van de via-geluidskaart heb geïnstalleerd kreeg ik eerst geen geluid totdat ik de volumeknop van mijn zogenaamd 120W Target boxjes opendraai. Waarempel, er komt geluid uit het is een wonder, maar waarom moet de volumeknop nou weer volledig open om hetzelfde effect te krijgen als bij mijn SB128 op een tiende van het maximum (dat is al vrij hard).

Bovendien ervaar ik het geluid als mono, is dat ook zo? Het geluid wordt namelijk maar weergegevn door één box en die ander is niet stuk, omdat aangsloten op m'n ouwe kaart ie het wel doet (nu in zussies comp).

Bovendien is het ook nog zo dat het geluid zwaar bagger is, is dit normaal? Bon Jovi klinkt nu als een rochelende oude man.

Is het m'n geluidskaart die zo verschrikkelijk is en is dat bij alle integreerde geluidchips zo of is het alleen dit mobo?

Als laatste vraag: doe ik er goed aan om m'n ouwe geluidskaart weer terug te zetten? (retorische vraag :) antwoord zal ja zijn). Dan krijgt m'n zussie wel de ISA Mediavision PRO geluidskaart die zal het denk ik wel doen nog. :9

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Waarschijnlijk is je kabeltje stuk. Het stekkertje kan niet goed passen op dit MB. Het lijkt er op dat de Massa verbinding weg is.
Probeer eens een ander kabeltje.. Helpt mischien.

Verwijderd

Op zich is er met het via onboard sound helemaal niets mis. Ik heb hier 2 MSI KT7 Pro2's draaien, en bij beiden is het geluid goed te noemen.

Ok, m'n eigen SBLive met 4-point surround boxen klinkt beter, maar met een paar goede boxjes is het prima te doen.

Verwijderd

Zijn echt geen goede geluidskaarten op dat MOBO maar zo slecht als jij berschrijfd zouden ze echt niet mogen doen.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik heb een probleem als ik een audio cd in de comp. gooi dan wordt de cd-player opgestart en loopt de hele comp. vast. Als er geen audio cd inzit en ik start cd-player op is er nix aan de hand..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Geen ceedees meer draaien dus...

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ja lache, het is niet voor mij maar voor iemand die in de muziek zit, da's dus geen optie !!

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Pagina: 1