[iCal/WebDAV] Palm met iSync levert ongeldige data?

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Hier op kantoor ben ik een low-budget agenda systeem aan het opzetten voor onze Macs. Hierbij maak ik gebruik van Ical, Apache en WebDAV. Op zich werkt dit prima, behalve voor agenda's die d.m.v. Isync vanaf een Palm komen.

Isync zet de data goed over op de Mac voor zover ik kan zien. Alle data etc komt netjes in de lokale agenda te staan. De gepubliceerde agenda kan echter niet door andere Ical clients worden benaderd vanwege ongeldige data.

Een handmatig "gefabriceerde" agenda op dezelfde computer kan echter wel zonder problemen worden gedeeld op de webDAV server...

Heeft iemand ideeen over wat er misschien mis kan gaan bij het syncen tussen palm en mac (ik neem aan dat daar het probleem ligt...)?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Het is iSync, iCal, WebDAV etc. - let daar even op :)

Je wilt dus een Palm calendar via iSync syncen met 1 iCal client, en vv die agenda delen met andere iCal clients via WebDAV. Die clients zeuren vervolgens over ongeldige data zoals gegenereerd door de iCal client die aan iSync hangt?

Je verhaal is wat onduidelijk, kan je het iets specifieker/duidelijker uitleggen?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• RedTop
Dat is precies wat er gebeurt. :)

1 client synchronizeren met Palm, die agenda delen via een WebDAV server, andere clients abboneren op gepubliceerde agenda -> foutmelding "ongeldige data".

• chem

chem

Reist de wereld rond

En wat staat er in de gepubliceerde .cal? is-ie leeg, staat er iets in?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ligt misschien aan de webdav server of zo. Je publiceert dus een Ical agenda en in Isync geef je aan wat er met de gegevens vanaf de palm moet gebeuren in welke agenda!
Ik heb zelf het prima draaiend alleen alle data die vanaf de Palm komt, komt bijmij is eerst in de agenda X waarna ik afhankelijk van het onderwerp het naar een bepaalde agenda sleep (mijn prive afspraken wil ik prive houden BV). Ik heb geen probleem ook wijzigingen op de Palm gaan goed, wordt gewoon indezelfde agenda gewijzigt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• RedTop
Aan de WEBDav server ligt het niet. Andere agenda's die we hier handmatig bijhouden doen het gewoon goed (ook met delen etc.)

Jij onderhoudt als het ware ook handmatige agenda's, doordat je zelf items vanuit de sync/verzamel agenda overzet naar de relevante agenda. Deze vertaalslag wil ik er juist uithouden.

De gepubliceerde agenda is overigens niet leeg. Als ik op de server kijk dan staat daar gewoon een nette .ics.

[ Voor 20% gewijzigd door RedTop op 14-03-2005 13:16 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

En als je die .ics naar je homedir kopieert en vv toevoegt als los bestand in iCal?

Pagina: 1