Toon posts:

[Mysql Access] tabellen overzetten maar niet allemaal

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik ben bezig met de migratie van leerlinggegvens van acces naar mysql. Nu heb ik gezocht met google en op got naar een oplossing en die heb ik deels gevonden in db tools manager. Maar nu wil ik graag in een bestaande tabel een deel van de gegevens invoeren. Zoals bijvoorbeeld naam en adres en klas maar sofinummer weer niet hoe maak ik die selectie tussen velden ipv alles wat in die database overzetten?

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Ben zelf niet zo'n database-expert, maar kan je niet gewoon een SQL-scriptje maken die de juiste velden uit je brontabel selecteert (en evt. filtert), en deze in een nieuwe tabel knalt?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon myodbc installeren dan via odbc alles selecteren wat je wil overzetten en gaan met de banaan.

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:22:
Gewoon myodbc installeren dan via odbc alles selecteren wat je wil overzetten en gaan met de banaan.
maar hoe selecteer ik dat dan doe ik dat in dat scherm van myodbc ? en hoe

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 08:12

EnnaN

Toys in the attic

ik zou het persoonlijk doen met gewoon een query:

je maakt een query waarbij je de velden die je wilt overzetten uit de database in access haalt, en zet de velden uit de nieuwe sql db er tussen door er veldnaam: "" boven te zetten in je query design...dan komt daar gewoon een leeg veld..

opslaan als cvs oid, en importeren (moet evt een "insert into blah" omheen, maar goed, dat is wel te doen)

sig

Verwijderd

Topicstarter
ik was dus met excel aan de gang alles werkt flex maar hij geeft ook de lege velden mee. Das harstikke mooi maar niet nu want dan heb ik allemaal velden met de waarde null en dat kan niet de bedoeling zijn iemand een idee ?

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

wat is dan de bedoeling? als je velden niet mee wilt nemen, maar ze staan wel in de tabeldefenitie, dan worden ze idd null..

sig

Verwijderd

Topicstarter
jah idd maar als ik ze verwijder in excel komt er gewoon een nieuwe bij met bijvoorbeeld de naam aa ab enz enz

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

hmm, ik snap je nog steeds niet... je hebt een tabel in access, die heeft (bv)
code:
1
naam, adres, sofinummer.

en je hebt een nieuwe tabel in mysql, die heeft
code:
1
naam, adres

?

dan zou je gewoon een query kunnen maken die alleen naam en adres haalt, dat opslaan als cvs (evt idd via excell als dat makkleijk eris) en dan gewoon importeren

heeft je mysql deze layout:
code:
1
naam, adres , sofinummer

maar je wilt die laatste niet meenemen, dan zorg je dat je een query maakt met naam en adres, en ikbenleeg: "" als derde veld, die dan idd leeg blijft, zoals de bedoeling is...

sig

Verwijderd

Topicstarter
jah die acces tabel heeft meer kolommen dan ik wil toevoegen. Nu heb ik de access db naar excel omgetoverd en de kolommen die ik niet wou weggehaald tot nu toe allemaal goed enzoo. Maar nu zitten er in men mysql db allemaal legen lege kolommen met velden met daarin null Hoe kan ik die verwijderen ?die lege kolommen

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

De 'moeilijke' manier: het alter statement gebruiken.
(ALTER TABLE TabelNaam DROP COLUMN KolomNaam)

Maar er is vast een makkelijke manier met een beheerstool voor MySQL.

[ Voor 20% gewijzigd door OZ-Gump op 14-03-2005 13:27 ]

My personal website

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 08:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik raad je aan om gewoon even de manual van MySQL door te nemen. Ik heb het even aangekeken, maar ik zie hier nergens een programmeer probleem in. Het topic hoort derhalve ook niet thuis in Programming & Webscripting.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.