[KT7 Pro] Post Beep waar ik niet uit kom.

Pagina: 1
Acties:

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 15:32
Volgende specs:
KT7 Pro
MS-6330
Socket A for AMD(R) Duron(TM) and Athlon (TM) processor.

CPU: Socket-A
Chipset: VIA KT133
Form Factor: ATX
Bus Speeds: 100 / 101 / 102 / 103 / 105 / 107 / 109 / 110 / 111 / 113 / 115 / 117 / 120
Voltages Supported: Auto Detect 1.70 - 1.85V (in 0.025V increments)
Memory Slots: 3 168-pin DIMM Slots
Expansion Slots: 1 AGP Slot, 6 PCI Slots, 1 CNR Slot (Shared)
Onboard Sound:: VIA VT1611A AC 97 CODEC
BIOS: AWARD

1x CD-ROM
1x DVD+/-RW

2x Maxtor Diamond 6 (waarvan 1 master en de 2e als slave eraan hangt)
Daar ik denk dat de master niet geheel stabiel draait, wil ik de slave master maken.
Ik de jumpers omgezet en de pc gereboot om zo vanaf CD XP te kunnen booten om zo te installeren etc.

Echter, bij de start krijg ik 1 biep (die .. denk niet langer dan 1 sec. duurt) daarna geen beeps meer.
Ik krijg geen beeld en de pc lijkt door te starten en m'n CD Rom te benaderen daar deze begint te spinnen.

- Ik hierop de pc uitgezet
- Videokaart gecontroleerd, zat keurig op z'n plek
- ledjes gecontroleerd, deze gaven groen - rood - groen - groen aan, maar dit werd 100% groen na 5 sec.
[Motherboards equipped with D-Bracket may provide useful diagnostic codes for common problems on the diagnostic LEDS.]

Maar telkens die ene biep zonder beeld.
Hierop, hier gekeken :
http://www.msicomputer.com/support/sup_tshoot.asp

Maar, ik krijg zoals ik eerder heb opgemerkt, maar 1 biep.. that's it...
Bij de award mobo's staat :
1 Long, 2 Short A video error has occurred and the BIOS cannot intialize the video screen to display any additional information

Any other beep(s) RAM problem
M'n geheugen reeds door een andere (geleende) geheugen module vervangen... maar helpt ook niet.
:?

Iemand een idee waar ik dit nu zoeken moet ?

MW | BF1 Stats

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

K7T .. Check eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder het Moederborden gedeelte :) Daarin staat meer info+linkjes over het feit dat de K7T serie problemen heeft met condensatoren.

• Zephyer
Net ff doorgeneusd... schrik best van de problemen die met MSI de kop op doen / deden bij vele :|
Ik ga vanavond ff kieken naar m'n condensatoren, dat is nl. compleet nieuw voor me.
(maar goed ook dat er pics bij staan daar ik m'n god niet wist hoe die dingen eruit zien :P )

Over de biep die ik krijg heb ik helaas geen duidelijkheid kunnen krijgen met het lezen.
Meerdere links naar diverse sites met de exacte bieps als in de link die hierboven staat.
Blijft dus een vraagteken voor me wat dat ding ermee bedoelt.

Het is overigens dus niet de standaard opstart biep die hij geeft.. een langere lagere biep :X

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Heb het zelfde probleem gehad |:(
Kon der niet uitkomen dus heb ik het weer trug gezet op master dus als het gelukt is hoor k het graag _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zephyer schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:24:
Over de biep die ik krijg heb ik helaas geen duidelijkheid kunnen krijgen met het lezen.
Meerdere links naar diverse sites met de exacte bieps als in de link die hierboven staat.
Blijft dus een vraagteken voor me wat dat ding ermee bedoelt.

Het is overigens dus niet de standaard opstart biep die hij geeft.. een langere lagere biep :X
Als blijkt dat de condensatoren inderdaad rot zijn, dan weten we dat het mobo gewoon verwarde piepjes afgeeft ;)

Verwijderd

Heb je de nieuwe master wel juist op de IDEkabel gezet? En weet je zeker dat de jumpers goed staan? (Probeer ze anders even als CS)

• Zephyer
BalusC schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:47:
[...]

Als blijkt dat de condensatoren inderdaad rot zijn, dan weten we dat het mobo gewoon verwarde piepjes afgeeft ;)
MrMilo (mede-tweaker) en ik hebben het volgende gedaan :
- condensatoren gecontroleerd.. geen problemen gevonden
- alles los gekoppeld (IDE 1 en 2, videokaart, geheugen.. kortom alles)
- hierop de pc gestart... pc liep niet door vanwege het gebrek van geheugen en videokaart...
- deze erin geprikt... en de IDE 1 met master eraan gehangen (3 verschillende hdd's geprobeerd) waarop de ledjes een code aangaven

(op dit moment kwam er totaal geen post beep meer... :? )

De code wat de ledjes aangaven had te maken met :
Processor Initialization

Daar blijft deze dus op hangen |:(
Nu is dus de vraag of het de mobo of de cpu is ... :|

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik op zoek naar een nieuwe mobo + cpu om zo de pc iig wat te versnellen voor een mooi prijsje daar ik al het andere spul reeds heb (dvd-rom, cd-rom, geheugen etc)

MW | BF1 Stats

Pagina: 1