Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[prepay] nokia communicator internet

Pagina: 1
Acties:

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:30

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
situatie: ik heb een (oude) communicator gekregen (nokia 9110) en weer aan de praat gekregen. Nu kan ik mijn eigen abonnementje erin gooien, en dan werkt alles als een trein, maar bij het erin gooien van een prepay kaartje, u raad het al, geen internet.

Ik kan met dit (hi) prepay simkaartje gewoon bellen, maar internet verkeer lukt niet (communicator heeft dus een modempje, kan inbellen, etc etc dit werkt, want ik testte dat met m'n abonnement)...

dus, er rinkelen belletjes over dataverkeer, ik zoek, en idd, iedereen roept dat dat niet kan etc. Mijn vraag: waarom niet? mijn theorie: ik bel met mijn telefoon een nummer. dat moet kunnen, rite? maar ipv een mens, neemt een computer op, en mijn telefoon gaat niet mijn microfoon doorsturen, maar z'n eigen modem.. die dingen bliepen wat met elkaar, en ik kan het internet op. waarom zou dat niet kunnen?

Daar komt nog bij dat ik dit kaartje daar speciaal voor heb (goed, ik heb hem gekregen van een vriend die hem niet meer gebruikte, maar that's besides the point, ik had hem net zo goed gekocht kunnen hebben) en dat ik op de hi site geen duidelijkheid kan zien over dat dit niet zou kunnen... Ook een (duur!) gesprek met de mevrouw van de hi helpdesk kwam niet verder dan dat ik maar naar een telecomwinkel moest gaan om te kijken of het kaartje niet stuk was.
ik: zijn er restricties op zo'n prepay kaart?
zij: nee, niet dat ik weet
ik: dus u garandeert me dat als er niet iets stuk is aan die kaart dat ik er dan mee moet kunnen internetten, net als een kpn kaart
zij: nee, dat zeg ik niet, ik weet alleen geen verschil tussen kpn prepay en hi prepay
ik: en kpn abonnement dan
zij: dat moet je aan kpn abonnement helpdesk vragen
ik: dus ik moet aan kpn abonnement helpdesk vragen wat jullie niet kunnen met een simkaart
zij: jah? waarom niet?
ik: nvrmind: er is dus geen restrictie aan een hi prepay kaart
zij: niet dat ik weet
nouja...dus....

bodemlijn is dat ik a) wil weten wat het enorme verschil nou is tussen praten en modemmen, en b) hoe kan ik nou teh intarweb op met die communicator??

sig

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 22:19
Met KPN prepay (dus ook Hi) kan men niet gebruik maken van WAP

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
hmm, dat is inderdaad dan een 'beperking' van die kaart, dus inzoverre antwoord op mijn vraag...maar voor dit specifieke geval niet van toepassing (maar evt wel een gevolg?), want wat ik wil heeft niets met wap te maken...

gewoon, met een modem (mobiel) inbellen naar een ander modem..

sig

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Inbellen met je mobiel valt onder dataverkeer (ook al gaat het over een spraak lijn). Dat is niet mogelijk met KPN prepaid. De telefoon en het netwerk maken dus onderscheid tussen dataverkeer en spraak. Je ziet nl. ook een ander icoontje op je telefoon als je mobiel inbelt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
nu gaat het hier om hi prepay (dat is anders dan kpn prepay), maar ik geloof dat deze optie hetzelfde is. Waarom? kan ik hier tegen klagen, want niemand van die mensen kan het mij vertellen, het staat volgens mij nergens en het zuigt nogal....

dus ik wil nog steeds weten of we dit zomaar normaal vinden, ik moet toch van de mogelijkheden van mijn communicator gebruik kunnen maken, en het is niet alsof het imode, wap of zo iets ingewikkelds is.

verder vraag ik me af hoe ze dit testen/controleren..als ik een modem aan mijn vaste lijn hang waarheen ik bel, gaan ze dat dan ook checken? dan kan ik wel zelf provider gaan spelen...mompje erin, bridge achtig iets bouwen..wel een leuk project op zich :)

sig

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
subtiel schopje...

kunnen ze dit zomaar maken? moet ik laten onder het mom van "dat is normaal" ?

sig

Pagina: 1