Ik heb in een MySQL database een beschrijving van een item staan, in deze beschrijving wordt HTML gebruikt, bijv:
In een overzichtspagina kort ik de beschrijving in naar max 15 karakters:
Maar als de beschrijving begint met bijv:
Dan worden hiervan alleen de eerste 15 karakters getoont wat als gevolg heeft dat de layout van de tabel eraan gaat omdat de IMG tag maar half weer wordt gegeven.
Ik wil dus graag dat de HTML tags als tekst weer gegeven worden zodat de browser er niks mee doet..
Nu zie ik dat ik hier gewoon de [ code ] tags kan gebruiken, maar wat doen deze precies met de HTML tags zodat deze als tekst weer worden gegeven in plaats van opmaak tags? (bron weergeven werkt hier niet op de GoT pagina
)
code:
1
2
| Hier staat wat tekst<br> En dit moet op de volgende regel komen te staan<br> |
In een overzichtspagina kort ik de beschrijving in naar max 15 karakters:
code:
1
| <td><? echo ShortenText($beschrijving, 15); ?></td> |
Maar als de beschrijving begint met bijv:
code:
1
| [img]"ditisdeurlvanhetplaatje.jpg"[/img] |
Dan worden hiervan alleen de eerste 15 karakters getoont wat als gevolg heeft dat de layout van de tabel eraan gaat omdat de IMG tag maar half weer wordt gegeven.
Ik wil dus graag dat de HTML tags als tekst weer gegeven worden zodat de browser er niks mee doet..
Nu zie ik dat ik hier gewoon de [ code ] tags kan gebruiken, maar wat doen deze precies met de HTML tags zodat deze als tekst weer worden gegeven in plaats van opmaak tags? (bron weergeven werkt hier niet op de GoT pagina