Vocht in LCD scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 3.943 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Mijn nichtje heeft per ongeluk een klein beetje water op mijn scherm laten komen. En nu zit er een heel klein donker plekje, vooral goed zichtbaar bij een witte achtergrond. Iemand ervaring hiermee over hoe ik dit vocht weg kan halen? Helpt bv fohnen? Of zachtjes het vochtplekje masseren? Ik neem toch aan dat wat erin kan ( blijkbaar zijn LCD schermen niet waterdicht :? ) er ook weer uit kan.Gaat het vanzelf weg na verloop van tijd??Zijn er mischien bedrijven dit kunnen doen? Alle soorten suggesties zijn welkom, liever geen geintje over bv klaag je nichtje aan daar schiet ik natuurlijk niks mee op ongelukjes kunnen gebeuren.Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 14:30
soort kalkvlekje, je kan het weghalen door met een zachte tissue, puntje natmaken, en dan voorzichtig wegpoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02 20:01
Volgens mij zit het erin, denk niet dat op de buitenkant van het scherm wrijven veel gaat helpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies Ik heb het scherm al schoongemaakt met Safeclean dus kalk kan het niet zijn, ik denk dat het onder het scherm is getrokken, het is echter wel al iets kleiner geworden. Iemand ervaringen met dit te behandelen graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hopen dat het volledig verdampt en geen resten achter laat, veel meer kan je niet doen ben ik bang.

Is er ook vloeistof verder het scherm in gelopen (printplaat etc.)? In dat geval zou ik het scherm toch een paar dagen uit laten staan ivm met mogelijke sluiting en daarbij horende extra schade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mischien dat een natuurkundig iemand een suggestie heeft , water verdampt toch na verloop van tijd of niet? Kalk ja lijkt me heel sterk dat dat voor een donker plekje zorgt ten eerst hier in Venlo is het kalk gehalte het laagste van heel Nederland en ten tweede in een druppel of twee water zit echt niet zoveel kalk dat het bij opdrogen voor plekken zorgt. Dit is pas als er bv bij een douche langdurig honderden liters met water langs een oppervlakte is langsgestroomt. Suggesties of wetenschappelijke onderbouwing is wel prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 14:30
Nee het zal wel geen kalk zijn. Echter het feit dat er water IN het scherm heeft kunnen komen, geeft aan dat er een opening was. Het water kan verdampen en via die opening verdwijnen, althans dat hoop ik voor je. Hoe kleiner het gaatje hoe langer het duurt. Om het verdampen te versnellen zou je je scherm op een warme plaats kunnen zetten, maar hou rekening met het feit dat de vloeibare kristallen ook in een vloeistof zit. Ik neem aan dat het watervlek van je nicht niet hetzelfde is als de LCD vloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het daadwerkelijk tussen de laagjes van het scherm gelopen is dan heb je grote kans dat het water tussen de kristallen zit, met als gevolg dat je het daar niet meer tussenuit krijgt.
De kans dat het ertussen zit lijkt me vrij klein, tenzij je echt heel precies hebt gemikt met het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me wat in elkaar gezet kan worden ook uit elkaar kan. Wat je dus zou kunnen doen, als je fluwelen handjes heb in dit soort dingen, is je paneel openen en het handmatig lokaal goed schoon te maken. Lijkt me vaak de beste oplossing.

Verder lijkt het me dat de ouders een aansprakelijkheids verzekering hebben. Ze kunnen dus voor jou een nieuw scherm claimen. Vaak word er met scheve gezichten naar familie gekeken over dit soort zaken, wanneer er een claim plaats vind, maar hier zijn deze verzekeringen voor bedoeld, schade dekken !

Natuurkundige onderbouwingen ? Het enige wetenschappelijke is dat kleine kinderen vaak onverwachte dingen doen die je gewoonweg niet tegen houd omdat ze snel zijn en juist vaak geen consequentie's overzien. Ik betaal liever maandelijks een klein bedrag, als dat ik een duit uit moet geven aan mogelijke schade die mijn kind aanbrengt. Ik zie al dat mijn kind ergens een lcd tv/monitor eraf trekt per ongeluk, per ongeluk omdat men het nooit opzettelijk doet. Dit schept zowel voor mij als de tegenpartij rust. Dus informeer eens, kan me voorstellen als het straks blijvend is, in zicht, dat het voor jou irritant kijkt op die monitor. En als de ouders niet verzekerd zijn kunnen zij ook een oplossing bedenken, after all, ze blijven verantwoordelijk voor hun kinderen en alles wat daaruit voortvloeit. Mijn dochter heeft ook wel eens wat stuk gemaakt, maar was blij dat ik mijn vriend schadeloos kon stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-07 10:15
Natuurkundig gezien zou ik die kamer waar je zit heel warm opstoken, dan kon het water in je scherm nog wel eens gaan verdampen. Uiteraard wel je monitor uitzetten, zoals hierboven ergens ook al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat er wat tussen de kristallen gelopen is denk ik onzin, want omgekeerd zouden de kristallen dan ook zomaar uit het scherm kunnen lopen als je hem bv op de kop houd.
Wat ik al eerder gesteld heb is dat het vlekje idd nu al heel wat kleiner is als in het begi, het is al bijna niet meer te zien. Waar ik me zorgen om maak is juist het allerlaatste gedeelte of dat ook nog weg zal gaan. Ik ben dus echt op zoek naar mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt en die een MacQuiver foefje weten om dit probleem op te lossen.Een nieuw scherm doormiddel van een verzekering nee, denk dat dat weinig kans maakt en bovendien idd in de familie verkeerd word opgevat. Ik heb deze laptop al 5 keer bij de Dynabyte moeten omruilen wegens dode (sub)pixels.
( Dus ook een tip koop nooit een Acer!!!!!, schermen zijn kwalitatief zeer slecht in vergelijking met bv Sony of Asus zien er alleen mooi uit qua design ) Nieuwe suggesties zijn van harte welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:24:
Dat er wat tussen de kristallen gelopen is denk ik onzin, want omgekeerd zouden de kristallen dan ook zomaar uit het scherm kunnen lopen als je hem bv op de kop houd.
Wat ik al eerder gesteld heb is dat het vlekje idd nu al heel wat kleiner is als in het begi, het is al bijna niet meer te zien. Waar ik me zorgen om maak is juist het allerlaatste gedeelte of dat ook nog weg zal gaan. Ik ben dus echt op zoek naar mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt en die een MacQuiver foefje weten om dit probleem op te lossen.Een nieuw scherm doormiddel van een verzekering nee, denk dat dat weinig kans maakt en bovendien idd in de familie verkeerd word opgevat. Ik heb deze laptop al 5 keer bij de Dynabyte moeten omruilen wegens dode (sub)pixels.
( Dus ook een tip koop nooit een Acer!!!!!, schermen zijn kwalitatief zeer slecht in vergelijking met bv Sony of Asus zien er alleen mooi uit qua design ) Nieuwe suggesties zijn van harte welkom _/-\o_
asus schermen?

btw. als water opdroogt kan er leliike kalkaanslag op komen(ik heb ervaring met mijn aquarium), maar een aqua is van glas, ik denk dat het wel opdroogt, gewoon een warme lamp eropzetten en het beeldscherm zelf ook aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Wat denk je dat er voor nieuwe suggesties komen dan :?

Drogen en open halen zijn al genoemd, veel andere manieren zullen er niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Gebruik proberen te maken van de garantie? :) "Gewoon" zeggen dat er sinds een tijdje een donker plekje in het scherm zit, weet jij veel........

Modbreak:Nou, laten we dat nu maar even niet doen, het aanmoedigen van dergelijke scheve praktijken :/

[ Voor 31% gewijzigd door Abbadon op 14-03-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Yokozuna schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:18:
Gebruik proberen te maken van de garantie? :) "Gewoon" zeggen dat er sinds een tijdje een donker plekje in het scherm zit, weet jij veel........
Ja en dan ben je triest bezig. Dingen zelf slopen en daarna garantie claimen :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 13:29
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:32:
Alle soorten suggesties zijn welkom, liever geen geintje over bv klaag je nichtje aan daar schiet ik natuurlijk niks mee op ongelukjes kunnen gebeuren
Je hoeft niks aan te klagen :) Maar er bestaat ook zoiets als een aansprakelijkheidsverzekering (WA), deze is o.a. voor dit soort 'ellende' in het leven geroepen. Ik zou daar zeker gebruik van maken mocht het onherstelbaar zijn of gewoon ergerniswekkend zijn, die schade.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hoezo scheve praktijk, je mag als consument altijd gebruikmaken van garantie, of je de TFT ook kunt RMA'en is een tweede. Je kunt het altijd proberen, het is een MOGELIJKE oplossing en daar werd om gevraagd.
Dingen zelf slopen en daarna garantie claimen
Verander dat liever in: Dingen PER ONGELUK slopen en garantie VRAGEN.

[ Voor 79% gewijzigd door Yokozuna op 14-03-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Het is en blijft de boel bewust proberen te belazeren, en dat willen we hier niet zien.

Terug ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 13:29
Ja, maar het riekt nogal naar zwendel, vind jezelf ook niet? En dat willen we hier nou niet echt aanmoedigen :)

Zie m'n duidelijke modbreak niet als iets wat alléén op jou gericht is maar ook om dergelijke posts hier helpen te weren, dan wil zo'n 'reclamebord' wel helpen. Verder is het ook geen discussie, als mod trek ik hier de grens (en ik niet alleen :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Abbadon op 14-03-2005 17:59 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:46
Yokozuna schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:49:
Hoezo scheve praktijk, je mag als consument altijd gebruikmaken van garantie, of je de TFT ook kunt RMA'en is een tweede. Je kunt het altijd proberen, het is een MOGELIJKE oplossing en daar werd om gevraagd.

[...]

Verander dat liever in: Dingen PER ONGELUK slopen en garantie VRAGEN.
Wat heeft in godsnaam de fabrikant / winkelier te maken met het feit dat je al dan niet per ongeluk je scherm kapot maakt? Als je de kosten ergens op wilt verhalen voor een nieuw scherm dan is het wel de verzekering, die zijn daar voor.

/me GH45T is het eens met Abbadon :)

[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 14-03-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

Wat je ook zou kunnen doen is het hele tft scherm uit elkaar schroeven en zelf erbij proberen te komen als wa-verzekering aanspreken geen optie is.

Ik heb het zelf ook al eens gehad toen ik mijn moeder had gevraagd heel voorzichtig mijn laptop scherm schoon te maken....Wat dus niet is gelukt, gevolg: Water achter het scherm, als je gaat wrijven verspreid je het alleen maar en dan krijg je een grote lichte vlek.

Zeer onwenselijk dus, gewoon tot de laatste schroef uit elkaar halen en voorzichtig erbij proberen te komen om hem een beetje af te drogen.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zou het een weekje tijd geven, dan minder ==> langer wachten tot dat het weg is (of niet verder gaat)
|
word het niet minder (of niet meer en is het nog steeds storend)==> vorzichtig proberen open te schoeven
Pagina: 1