[2000] User account gedelete, data is er nog wel

Pagina: 1
Acties:

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:43

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
ik heb per ongeluk een useraccount gedelete wat niet had gemoeten....de user map staat er nog wel, met alle bestanden erin(email, cookies etc). Helaas inloggen via die user werkt niet. Dezelfde user opnieuw aanmaken ook niet, want die krijgt nu user.domain als homemap, en niet alleen de naam

Inloggen als administrator lukt ook niet, want ze weten het adminpassword niet meer.
Wat kan ik doen? User backuppen, en met de hand alles terugzetten naar een nieuwe user? of gaat dat niet lukken als niet admin zijnde?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Waar heb jij een user gedelete zonder admin account?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• sander817

sander817

Topicstarter
toen ik ingelogd was als die user(admin rechten)....er bestonden meerdere van die user(user, user2) maar blijkbaar net de verkeerde. Na reboot kon ik dus niet meer inloggen

• Herby

Herby

Stalknecht

sander815 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:31:
toen ik ingelogd was als die user(admin rechten)....er bestonden meerdere van die user(user, user2) maar blijkbaar net de verkeerde. Na reboot kon ik dus niet meer inloggen
Ik herhaal waar ? Active directory? Vertel eens even meer over je omgeving. Lees ook dit even door.

• sander817

sander817

Topicstarter
sorry, maar ik snap je vraag niet

ik was bezig een computer met windows 2000 wat op te ruimen, progs deinstallen, ongebruikte user accounts verwijderen etc. Ik was dus ingelogd onder ''user'' met administrator rechten. Op die manier heb ik dus ''userx'', ''userz'' en dus ook ''user''(waarmee ik ingelogd was) als account verwijdert onder users and passwords in control panel. Na een reboot was ''user'' dus niet meer bekend, en kon ik niet meer inloggen. Wel als een ''usery'' die nog wel bestaat, alleen geen admin rechten heeft.

• Herby

Herby

Stalknecht

Het gaat hier dus om een Windows 2000 (pro ?) werkstation ? Waar alle files/users op gehost staan? Iets meer info is dus wel handig.

• sander817

sander817

Topicstarter
windows 2000 werkstation ja, met 3 users. Daar staan ook alle files op, ook nog van de user die ik vanmorgen gedelete heb

• sander817

sander817

Topicstarter
ik kan wel een nieuwe user aanmaken en met de hand alles weer terug kopieren, maar dat is behoorlijk omslachtig. En of dat gaat zonder admin rechten betwijfel ik

• Herby

Herby

Stalknecht

sander815 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:27:
ik kan wel een nieuwe user aanmaken en met de hand alles weer terug kopieren, maar dat is behoorlijk omslachtig. En of dat gaat zonder admin rechten betwijfel ik
Kun je jezelf geen admin rechten geven dan? Kijk even wie er allemaal lid zijn van de groep administrators

offtopic:
Gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif om je post te editten

[ Voor 16% gewijzigd door Herby op 14-03-2005 12:36 ]

• sander817

sander817

Topicstarter
nee, dan krijg ik access denied. Enige user in administrators is administrator. De user die ik gedelete heb zat daar ook in

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:24
Er zijn wel Linux diskettes/CD-Roms waarmee je je admin wachtwoord kan veranderen. Echter, dit is niet legaal en op dit forum zal je dat denk ik ook niet tegenkomen. Ik geef je dus alleen een hint dat het met linux wel kan, maar et progie kan ik hier niet posten(Denk ik iig).
Zoek gewoon even op google en je vindt echt wel wat om je admin account te unlocken.. Daarna moet je denk ik toch de data overzetten naar een apparte map en de useraccount opnieuw aanmaken. Daarna kan je je files terugzetten(hoe omslachtig ook..). Je wilt toch ook niet als "nieuwe gebruiker" de bestanden hebben van een gebruiker met toevallig dezelfde naam ;).
Windows slaat d8 ik je gebruikersnaam ook niet op als naam, maar als een vaag lang nummer (kijk maar eens bij een map, en dan klikt je op eigenschappen en dan het tabblad security... Als je een trage PC hebt kan je zien dat daar een hele boel nummers staan, en die worden gelijk omgezet naar de username. Het is dus wel allemaal uniek.

offtopic:
Modjes, ik probeer een hint te geven, dus ban me niet voor euh warez :?

[edit] Moet dit trouwens niet over de deur naar 11( Windows Operating Systems) :?

[ Voor 6% gewijzigd door IJnte op 14-03-2005 13:04 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit moet inderdaad gewoon naar WOS ;)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dre4life
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Je kan ERD commander gebruiken om het administrator wachtwoord aan te passen met de lockersmit tool. En dan die gebruiker opnieuw toevoegen wel even de oude map andere naam geven.Inloggen in de nieuwe aan gemaakte accout uitloggen en inloggen als admin en dan die oude files terug kopieren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan na take-ownership met een admin account wel de data weer lezen. Alleen kan je het profiel niet meer hergebruiken vermoed ik :P

Wel mogelijk om de settings handmatig over te zetten :) Heb je niet nog een Ghost ofzo van de pc waarmee je de user weer terug hebt? Regelmatig even een system-state backup kan geen kwaad :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1