Toon posts:

PC snelheid softwarematig verminderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een programma geschreven om gegevens vanuit een netwerk te verzamelen, maar nou moet ik de minimale systeem eisen gaan vaststellen.
Is er een manier waarop ik een minder snelle pc kan simuleren?

Bijv.
met een programmatje een X-aantal procent van de processorkracht in gebruik laten nemen om zo te doen alsof de pc langzamer is.
of
met een programmatje een bepaald gedeelte van het geheugen laten vol lopen om minder MB RAM te simuleren.

Het programma mag m'n stage plaats niet verlaten, dus thuis werken en knutselen kan niet.
verder kan ik op m'n stage geen ander type pc proberen (Allemaal P4 2,4Ghz met 512MB op Windows 2000).

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 09:49
Ik krijg vaak het idee dat de minimum systeem eisen vaak natte vinger werk is. Behalve dan wat betreft de videokaart en het OS.
Wat misschien wel een handige maatstaaf is is om te kijken hoeveel geheugen het nou eigenlijk gebruikt.Ga iig aan de veilige kant zitten als je gaat schatten.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
natte vingerwerk word niet geaccepteerd op un stage.
moet al m'n keuzes en conclusies kunnen verdedigen.

natte vinger werk is natuurlijk wel een LAATSTE optie, maar liever heb ik iets om te testen ed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:16:
Ik heb zelf een programma geschreven om gegevens vanuit een netwerk te verzamelen, .
off topic: gegevens verzamelen uit een netwerk... daar zijn hackers dol en verliefd op... Waar moet ik jou geval aan denken? Systeemeisen is 1, maar hoe zit dat met het 'veilige' gebruik van je tool?

Verwijderd

Kan je niet gewoon in je taskmanager kijken hoeveel % het progsel gebruikt van de processor en hoeveel geheugen ? Dan weet je't toch ook? Er bestaan vast wel nog progsels om je graka prestatie na te gaan als dat relevant is.

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Je ram kan je wel laten vollopen door een deel als vaste schijf te gebruiken en vol te zetten, hier zijn wel programmatjes voor te vinden.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 09:24

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik denk dat je anders moet denken. Je verzamelt nu data op een 2,4GHz PC. Je kunt proberen hiermee te bepalen hoeveel data je maximaal kunt verzamelen. Daaruit kun je dan afleiden dat je met een PC die half zo snel is maar de helft van die data kunt verzamelen.

Signatures zijn voor boomers.

• Orion84
  • Laatst online: 22:26

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maasluip schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:35:
Ik denk dat je anders moet denken. Je verzamelt nu data op een 2,4GHz PC. Je kunt proberen hiermee te bepalen hoeveel data je maximaal kunt verzamelen. Daaruit kun je dan afleiden dat je met een PC die half zo snel is maar de helft van die data kunt verzamelen.
alleen lastig om dan vast te stellen wat de specs van een "half zo snelle" pc zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:17
Ik geef toe dat een redelijk brakke oplossing is, maar het werkt wel:

Met de burn-in-wizard van Sisoft Sandra kun jij je processor continu belasten. Je kan hierbij zelf aangeven wel percentage van de processor hij moet gebruiken. Helaas kan iets dergelijks niet met het geheugen. Althans niet mer Sisoft Sandra....

Misschien nog een oplossing:

Met programma's zoals VMware kun je andere OSsen nabootsen in een Windows-omgeving
Volgens mij kun je hierbij aangeven welke percentages van de maximale processorload en geheugen kan gebruiken. Ik weet dit alleen niet helemaal zeker. EN ik weet ook niet of er trial-versies van deze software zijn. Het zal wel te duur zijn om deze aan te kopen voor 1 test.

[ Voor 39% gewijzigd door L.N. op 14-03-2005 10:41 ]

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08 03:29

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Volgens mij kan dit met VDMsound (of zoiets) hiermee kan je executables maken die aller soundkaarten en xms geheugen EN andere processoren emuleren. Ook kan het met Dosbox maar dan start je het programmaatje wel in DOS.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 16:35

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zoek eens op 'moslo', dat is een programma dat een .exe of .com programma op aantal % van je computer snelheid kan laten draaien. Werd destijds veel gebruikt om oude XT spellen op een 386 of sneller te kunnen laten spelen zonder dat het te onspeelbaar werd.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Maasluip
  • Laatst online: 20-08 09:24

Maasluip

Kabbelend watertje

Orion84 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:37:
[...]

alleen lastig om dan vast te stellen wat de specs van een "half zo snelle" pc zijn.
Nou, half zo snel als een P4 2,4GHz is een P4 1,2GHz. Als je nu een PIII 1GHz hebt weet je dat je dus nog niet de helft van de data kunt doen. Uiteraard is dit natte vinger werk. Er bestaat waarschijnlijk ook verschil tussen een P4 met 400MHz FSB of en met een 800MHz FSB, maar ik niet dat het de bedoeling is om een hele verhandeling over processorsnelheden en benchmarks in het stageverslag te zetten.

Signatures zijn voor boomers.

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 14:16
Moraal van dit verhaal heb altijd nog wat oude bakken voor handen :P

User Error -- Please Replace User

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik maak op dat je aan het testen bent en daarom een traag systeem wil simuleren. Dat lijkt mij not the way to go eigenlijk. Wil je fatsoenlijk testen, dan kun je het beste een fatsoenlijke testomgeving opzetten. Fanuit je stage moet het niet moeilijk zijn om enkele testsystemen bij elkaar te sprokkelen. Hierdoor krijg je een veel beter beeld en wordt je uiteindelijke resultaat niet beinvloed omdat een werknemen bijvoorbeeld een koetje draait.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1