Lo,
Om mijn pas aangeschafte Samsung 19" tft goed tot zijn recht te laten komen heb ik vorige week mijn oude Asus Geforce 2mx (die toen al voor geen meter werkte > artifacts) vervangen door een XFX geforce 5200fx die de mogelijkheid gaf om mijn monitor op DVI aan te sluiten.
Tot dusver geen problemen, alles werkt perfect.
Totdat ik games ga spelen. Ik start Warcraft 3 en alles lijkt goed, maar ineens 'freezed' het beeld even en wordt er vanalles rood, ook beweegt er vanalles heel erg snel (artifacts).
In eerste instantie dacht ik aan de 3d kaart, maar toen ik me realiseerde dat de vorige videokaart soortgelijke problemen gaf, geef ik nu de schuld aan het moederbord, die vaker voor problemen heeft gezorgd.
De specs:
CPU Type AMD Athlon-PECM, 1300 MHz (13 x 100)
Motherboard Name FIC AZ11E(A)
Games waar ik problemen mee ondervind:
Warcraft 3 RoC
Comanche 4 (meegeleverd met fx5200, wilde ik even testen
)
Ik heb moederbord upgrades/rollbacks uitgevoerd, hetzelfde geldt voor de videokaart.
De directx versie is 9.0c en de tests (dxdiag) waren succesvol.
Ik zal later vandaag, als het lukt, een screenshot van het probleem posten.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Om mijn pas aangeschafte Samsung 19" tft goed tot zijn recht te laten komen heb ik vorige week mijn oude Asus Geforce 2mx (die toen al voor geen meter werkte > artifacts) vervangen door een XFX geforce 5200fx die de mogelijkheid gaf om mijn monitor op DVI aan te sluiten.
Tot dusver geen problemen, alles werkt perfect.
Totdat ik games ga spelen. Ik start Warcraft 3 en alles lijkt goed, maar ineens 'freezed' het beeld even en wordt er vanalles rood, ook beweegt er vanalles heel erg snel (artifacts).
In eerste instantie dacht ik aan de 3d kaart, maar toen ik me realiseerde dat de vorige videokaart soortgelijke problemen gaf, geef ik nu de schuld aan het moederbord, die vaker voor problemen heeft gezorgd.
De specs:
CPU Type AMD Athlon-PECM, 1300 MHz (13 x 100)
Motherboard Name FIC AZ11E(A)
Games waar ik problemen mee ondervind:
Warcraft 3 RoC
Comanche 4 (meegeleverd met fx5200, wilde ik even testen
Ik heb moederbord upgrades/rollbacks uitgevoerd, hetzelfde geldt voor de videokaart.
De directx versie is 9.0c en de tests (dxdiag) waren succesvol.
Ik zal later vandaag, als het lukt, een screenshot van het probleem posten.
Alvast bedankt voor jullie hulp.