inkjet printer van fl 400 - 800, welke ?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe printer, belangrijk is:
- goede foto kwaliteit (ook op papier dat geen 2,50 per stuk kost)
- win 2k support
- lage prijs per pagina (kleur)

onbelangrijk is:
- snelheid
- usb

Heb nu al 2x problemen gehad met HP dus heb daar eigenlijk geen zin meer in.

Iemand ervaring met refill van inktpatronen, werkt dat goed ?, zo ja bij welke printer ?
(bij mijn hp 690c werkt het in ieder geval niet)

Ik zat zelf te denken aan een epson 870.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Heb de de Epson Stylus 750 Photo
Prima ding, kan niets anders zeggen.
Print zeer goed foto's
Kost nu iets van 550 ofzo.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59
Koop anders een Hewlett Packard, die hebben ook hele goede printers.. Ze zijn niet voor niets marktleider op printergebeid.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja..ik zou ook tussen HP en Hewlett Packard kiezen..dat zijn toch wel de 2 marktleiders op printergebied ;)

(sjit..lezen we de topics niet meer goed door ofzo! OPLETTEN!)

sorry, ik heb geen nuttig antwoord. Ik zit ook nog steeds te kijken. Moet wel eens een nieuwe hebben. HP moet toch best wel goed zijn hoor....(maar epson maakt ook mooie plaatjes ja, iets meer inkt geloof ik..)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

RdB, wil jij mij het verschil tussen HP en Hewlett Packard uitleggen...?

De HP/Hewlett Packard :) 970 Cxi is wel een goede printer volgens mij...

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

De goedkope HP printers (800 serie etc.) vindt ik persoonlijk niks. Geef mij maar Epson.
De duurde HP's (900 serie en de 1200/1600 pro's zijn heel goed). Maar wat prijs/prestatie betreft zijn de Epson's naar mijn inzien gunstiger
En HP is echt geen marktleider omdat ze zulke goeie printer maken hoor. Hun marketing is wel goed. En ze hebben gewoon een goede naam opgebouwd met de laserprinters. Microsoft is ook marktleier, maar zijn ze de beste ?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik weet niet waarom je persé een USB printer wil. Maar de goedkope printers van Epson a 350,- (640 dacht ik) printen Super goed! :)

ik heb zelf een A3 1520 van Epson. Maar ik moet zeggen dat die goedkope dingen het net zo vet doen!...............dus

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

Ik heb hier een hp 600 staan nog
uit 1993
ding was vorig jaar kapot..
ze kwamen um gratis ophalen om um te fixen
dag erna wassie terug
weer helemaal perfect :)
win2k herkende um meteen..
ik zou voor hp gaan (epson is een goede 2e)

Verwijderd

Een Lexmark z51?
Erg snel, erg goede kwaliteit 1200x1200dpi!
Ook op normaal papier (zonder dat de inkt erdoorheen valt, zoals bij HP) en USB. Gaat tegenwoordig weg (Ja,ja) voor fl. 399,- bij V*B*S, kan dus nog goedkoper w.s.

Verwijderd

Een Lexmark z51?
Erg snel, erg goede kwaliteit 1200x1200dpi!
Ook op normaal papier (zonder dat de inkt erdoorheen valt, zoals bij HP) en USB. Gaat tegenwoordig weg (Ja,ja) voor fl. 399,- bij V*B*S, kan dus nog goedkoper w.s.
Ahum, helaas geen refill mogelijkheid, maar hij schijnt volgens 'de experts' de zuinigste te zijn met inktverbruik, zodat ie bij gebruik van normaal papier (goede kwaliteit) toch het goedkoopst is.

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:22
Met jouw budget zou ik zeker voor de HP 930 gaan

ik heb zelf de hp 970cxi en daar ben ik zeer tevreden over, de 930 is de langzamere versie van de 970 de 950 zit er tussen in
Ze maken alle drie gebruik van PhotoREt III
en dat is echt super mooie kwaliteit.

de HP's met PhotoREt III hebben trouwens 2400 x 1200 dpi

en het inkt loopt niet uit of zakt er doorheen hoor, het grote vershil zit hem in de vele kleine spuitgaatjes daardoor is hij nauwkeurig. btw die resolutie haalt hij alleen maar op foto papier, als je die resolutie aanzet op normaal papier, tja dan loopt het in inderdaad wel doorheen

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ik heb sinds 2 dagen de HP DeskJet 930, en ik ben er zeer blij mee.

Ik had hiervoor een Deskjet 660C uit 1995 (antiek dus), die letterlijk uit elkaaar begon te vallen. Dan weer strepen, dan weer geen inkt, enz enz.

ERG mooie afdrukkwaliteit, ook op normaal papier, maar voor de mooiste afdrukken heb je echt fotopapier nodig. En de snelheid is voor mij niet van belang, maar die is voor normaal gebruik zeker goed genoeg.

De driver voor W2k moet je trouwens wel downloaden van HP's website. (Maar de meeste tweakers downloaden toch al de nieuwste driver als ze een nieuw stuk hardware kopen :))

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

HP zuigt...HP is veel te duur...
check de specs van de 950 en 970..zit 1 ppm verschil tussen en de 970 kan automatisch dubbelzijdig printen en bij de 950 is dat optioneel...en daarom is de 970 2x zo duur...
zelfde met de 840c en 843c...zit ook 1 ppm verschil tussen...(ok de 843c heeft een gekleurd deksel..) en de voor die 1 pagina betaal je dus mooi 50 piek meer...

koop een Epson...of Canon 6100 USB (gescheiden inkttanks voor elke kleur)

Verwijderd

Hoe zijn de drivers van de HP 900 serie. Kan je net zo als bij epson zien in de drivers hoeveel inkt je nog hebt.
Dus de HP 930 heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding?
Hoe zit het met het schoonmaken van de printkop bij Epson. Ik hoor veel dat de Epson meer lawaai erbij maakt, en veel inkt daarvoor gebruikt?

Thankz

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
koop een epson !!! veel goedkoper in aanschaf, inkt is goedkoper en de kwaliteit is ook veel beter ! hp lijkt mooi maar zuigt aan alle kanten !

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
onbelangrijk is:
usb

hiermee bedoelde ik dat het mij niet uitmaakt of hij een usb mogelijkheid heeft (leek me wel duidelijk)

Toch veel hp liefhebbers hier, ik kan waarschijnlijk een 970cxi overnemen van iemand voor een vriendelijke prijs.
als dat niet door gaat ga ik denk ik toch voor een epson.

in ieder geval allemaal bedankt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1