Toon posts:

ND3520 geeft in Nero wel 8x aan, maar brandt zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb 2 vragen
ik heb net mijn nec 3520 aangesloten
maar hij leest geen dvd+r en dvd-r wel
hoe kan dit? weet iemand een oplossing
en met nero brand ik ik brand met platinum 8x speed
hij geeft wel 8 speed aan maar het duurt nog 40 minuten dat kan toch nooit
zolang duren wie kan mijn helpen deze 2 problemen op te lossen

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-01 09:33

glennerbee

F*uck The System!!

heb je al een nieuwere firmware geinstalleerd?

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die vinden heeft u een link?
en moet ik het alleen instaleren
en de rest gaat automatisch
ik ben maar een leek

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-01 09:33

glennerbee

F*uck The System!!

op http://www.micheldeboer.nl/firmware/3520.html staan verscheidene firmwares...
welke je moet proberen weet ik niet. weet je welke firmware je nu gebruikt?
t installeren gaat vrij makkelijk

edit:
Liggy's And Dee's NEC ND-3520 1.U8 (Beta8), auto bitsetting along with RPC1 and Rip Lock (based on Mad Dog 1.F3) (NEW 11-03-2005) schijnt goed te zijn. probeer die eens zou ik zeggen

[ Voor 34% gewijzigd door glennerbee op 14-03-2005 10:16 ]

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Verwijderd

Topicstarter
kan het deze zijn?
5.1.2535.0
of deze 1.04

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 21:16
ik heb die nieuwste firmware ook geflashed (Liddy en Dee beta U8), en bij mij doet hij er ook zo'n 35minuten over om een dvd-tje te branden (platinum 8x op 12 x branden), maar hij leest verder alles wel. Ik sluit niet uit dat het door mijn huidige (brakke?) win 2000 installatie komt. Wellicht dat een re-install of win xp wonderen doet.

[reactie op hieronder]
Wellicht een hardware probleempje, de brander op het zelfde kanaal als de source (hdd of dvd), of dma functie niet aan oid. Dat laatste zou het bij mij ook kunnen zijn. Ik heb een asus a7n-e deluxe maar de hd zit op sata en de dvd op secundaire pata (ik niet snap, en zo maar goed we installeren xp maar eens een keer).

[ Voor 42% gewijzigd door Munchkin op 14-03-2005 10:33 . Reden: flash versie aangegeven ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het eens proberen
maar dat met die snelheid
hij geeft aan met nero dat 8x speed tot 11 speed
maar hij doet er 40 minuten over dat probleem had ik ook met mijn vorige brander
hoe moet ik dit oplossen dan
want hij moet het veel sneller kunnen toch

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon xp er op
en een pentium 4 3000+
maar hij brand niet snel kan er iets meelopen of zo
hoe kan ik dit oplossen want ik dacht dat het aan de vorige brander lag maar bij de 3520 doet hij er ook zolang over

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hrm, klinkt iet echt goed idd...3520 hier spuugt platinum DVD+R in 6 minuten weer uit, volgefikt uiteraard, dit icm de nieuwste L&D firmware.

Brand anders eens iets met DVD decrypter (freeware volgens mij) daar kan je realtime zien hoe snel ie fikt, stuk beter dan crappy Nero :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 21:16
Zoals gezegd vermoed ik dus dat dma modus niet aanstaat / gebruikt wordt. Verder lijkt het wel of de dvd op 1x brandt aangezien je hem ook nauwelijks hoort (op full speed is het nl. een stofzuiger),
dus dat kun je controleren. anders weet ik het eigenlijk ook niet. Maar ik heb pas volgend weekend tijd om er eens naar te kijken.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:07

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

kamstra schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:34:
Brand anders eens iets met DVD decrypter (freeware volgens mij) daar kan je realtime zien hoe snel ie fikt, stuk beter dan crappy Nero :)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Ahead\Nero - Burning Rom\Recorder]
"ShowSingleRecorderSpeed"=dword:00000001
En Nero geeft het realtime weer hoor, dus eerder crappy research van jouw kant.

To the point: Als je last hebt van DMA/single channel conflicten of gewoon generieke data aanlever problemen met/voor je drive zal dit altijd resulteren in bufferunderruns bij het branden.
Die kun je altijd herkennen binnen Nero (in de reguliere interface), ten eerste kun je Nero deze laten tellen en rapporteren aan het einde van het brand proces en ten tweede is de drive buffer zichtbaar tijdens het branden, als deze continue heen en weer springt van 0-100% (normaliter is dit 80-100% gevuld, beetje afhankelijk van de drive en de brandsnelheid). Bufferunderuns kun je meestal ook al herkennen door een status verandering op de drive zelf (via de LED's)
Als dit NIET het geval is dan is de drive zelf het probleem, meestal om de doodeenvoudige reden dat deze niet sneller wil branden op de betreffende media (dit ZOU je kunnen oplossen met een al-dan-niet gehackte/nieuwere firmware update)

Ik vindt het overigens ook een beetje vreemd dat iemand die zichzelf als leek bestempeld en net een nieuwe drive heeft gekocht meteen richting de gehackte firmware (= garantieverlies) gestuurd wordt hier.

[ Voor 4% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 14-03-2005 11:03 ]

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik de de nieuwe firmware er opgezet
dacht ik maar volgens mijn staat hij er nog niet op
hoe werkt dat?
en met dvd decrypter kan je toch niet van dvd 2 dvd schrijven hij gaar eerst naar de harde schijf

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
Prince_of_Darkness schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:36:
Zoals gezegd vermoed ik dus dat dma modus niet aanstaat / gebruikt wordt. Verder lijkt het wel of de dvd op 1x brandt aangezien je hem ook nauwelijks hoort (op full speed is het nl. een stofzuiger),
dus dat kun je controleren. anders weet ik het eigenlijk ook niet. Maar ik heb pas volgend weekend tijd om er eens naar te kijken.
Aan TS: lees dit verhaal eens door, je brander staat namelijk gewoon op PIO-modus te draaien en kan zodoende never nooit 8x halen

Verwijderd

Topicstarter
wie helpt mijn ? met de brander weer snel te laten branden en geen 50 minuten over 1 dvd
met nero en on the fly staat ook aan gewoon van dvd naar dvd

hoi ik gebruik platinum 8 x speed

en hij geeft aan dat hij met 8 x speed brand maar dat doet hij zeker niet
en bij het primear ide kanaal moet dan de dma indien beschikbaar aanstaan?
en ook de automatische detectie? op aan?
en bij het sucendair ook het zelfde heb ik aanstaan alleen bij aparaat 1 bij huidige overdrachtmodus staat pio modus aan onderste balkje en die krijg ik niet weg

wie kan mijn aub helpen dat ik weer snel brand

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:01:
[...]

Aan TS: lees dit verhaal eens door, je brander staat namelijk gewoon op PIO-modus te draaien en kan zodoende never nooit 8x halen
wie helpt mijn ? met de brander weer snel te laten branden en geen 50 minuten over 1 dvd
met nero en on the fly staat ook aan gewoon van dvd naar dvd

hoi ik gebruik platinum 8 x speed

en hij geeft aan dat hij met 8 x speed brand maar dat doet hij zeker niet
en bij het primear ide kanaal moet dan de dma indien beschikbaar aanstaan?
en ook de automatische detectie? op aan?
en bij het sucendair ook het zelfde heb ik aanstaan alleen bij aparaat 1 bij huidige overdrachtmodus staat pio modus aan onderste balkje en die krijg ik niet weg

wie kan mijn aub helpen dat ik weer snel brand

Verwijderd

Kijk nou eerst eens even of je via decrypter wel op 8 speed kan branden vanaf harddisk zoals hier al geopperd werd. Dus eerst een iso maken van bv een film (mode->iso->read en hij leest de film naar HD en daarna mode->iso->write en hij brand de film op schijf) dan kan je kijken of het aan de software ligt. Wel moet je dus de ide op DMA krijgen .
Waarschijnlijk hoef je nog eens niet met firmware te knoeien en zeker niet met Platinum want die worden meestal wel ondersteund door NEC. In bijna alle gevallen is het :
-DMA
-Software (andere versie Nero)
-Media, sommige media word gewoonweg niet ondersteund door de firmware in de drive.

Verder een tipje, dit probleem is al zoooooveeeeell besproken en daar is de search voor zeggen ze dan ;)
Pagina: 1