ik moet voor school een poster maken op a1 formaat. Nu wil ik eerst enkele proefafdrukken maken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het naadloos de 8 a4tjes afdrukt, zodat het later tot een a1 is samen te voegen?
Powerpoint lijkt me niet meteen de eerste keuze als je geen printerdriver hebt die het kan. Maak er evt eerst een plaatje van en gebruik bijvoorbeeld Excel om het op A1 te printen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
ik zal wel powerpoint moeten gebruiken, aangezien de template van de poster in powerpoint is gemaakt.
Of kan het omgezet worden naar pdf ofzo. waarbij je vervolgens losse pagina's kan printen?
Probleem is namelijk het volgende:
zo wordt de poster:

als je dus in powerpoint een printopdracht geeft naar a4 gaat hij het midden afdrukken (rood kader)
Terwijl ik dus dit wil:
Of kan het omgezet worden naar pdf ofzo. waarbij je vervolgens losse pagina's kan printen?
Probleem is namelijk het volgende:
zo wordt de poster:

als je dus in powerpoint een printopdracht geeft naar a4 gaat hij het midden afdrukken (rood kader)
Terwijl ik dus dit wil:

Ik heb inderdaad ook hetzelfde probleem:
Ik heb een poster gemaakt in powerpoint van 40X40 cm, en die wil ik op 4 A4tjes afdrukken.. Nu print Powerpoint als je A4 selecteert alleen het middelste gedeelte van het blad.
Hoe krijg ik het voor elkaar om het zo af te drukken dat ik met een beetje knip en plakwerk die 40X40 voor elkaar krijg?
Ik heb een poster gemaakt in powerpoint van 40X40 cm, en die wil ik op 4 A4tjes afdrukken.. Nu print Powerpoint als je A4 selecteert alleen het middelste gedeelte van het blad.
Hoe krijg ik het voor elkaar om het zo af te drukken dat ik met een beetje knip en plakwerk die 40X40 voor elkaar krijg?
Ikzelf heb destijds met ctrl+a alles geselecteerd, gekopieerd en geplakt in paint. In paint zet je de afmetingen op A1, en printmarge op 0. Vervolgens knippen met een schaar en plakken, dan verlies je over de hele lengte maar enkele cm/mm, afhankelijk van de marge van je printer (je kan meestal niet geheel naadloos printen)
de truc is namelijk dat paint wel alle losse a4tjes print, terwijl powerpoint alleen het middelste deel print
de truc is namelijk dat paint wel alle losse a4tjes print, terwijl powerpoint alleen het middelste deel print
[ Voor 15% gewijzigd door greatgonzo op 13-10-2005 18:13 ]