Toon posts:

webcam -> draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk. Ik wil nu dat ik een draadloze webcam via een AP (access point) kan benaderen. Hoe moet ik dan alles instellen want het werkt alleen als ik de webcam aanzet met een netwerkkabel erin.

Ik heb nu:
switch/router -> AP en ook de webcam en ook nog een pc waarop de webcam benaderd moet worden.

Maar ik wil dus dat hij te benaderen is via de AP dus dat de webcam echt draadloos is.

kan iemand uitleggen hoe dit ongeveer moet.

Verwijderd

Probeer de webcam eens een vast IP te geven, en in te stellen. Zeker weten dat die een webbased interface heeft. Of staat je AP niet goed ingesteld? WEP/WPA beveiliging e.d. Geef eens wat meer info.

Verwijderd

Topicstarter
Type AP: levelOne 56Mbps wireless access point (WAP-0003)
Type webcam: LevelOne WCS-2030 11g wireless IP network camera

Verder hebben we nu een vast ip gegeven maar we hebben van alles geprobeerd. Dus wat zou je moeten instellen etc.

Via UTP kabel doet hij het dus wel (benaderbaar via pc) maar zodra de UTP kabel eruit haalt en je hoopt dat hij nogsteeds te benaderen is middels de AP dan wordt je hoop de grond in getrapt.

Verwijderd

Het is niet van belang te weten wélk accesspoint je hebt. Je kan d'r haast wel vanuit gaan dat hij 802.11b of g compatible is, net zoals de cam. Wat ik wél wil weten is HOE je de verbinding hebt ingesteld? Kanaal, SSID, WEP/WPA encryptie, en op de cam hetzelfde. Draadloos werkt niet "zomaar". Je moet eerst een verbinding tussen die 2 apparaten instellen, en dán pas je zorgen gaan maken over IP/Subnet/gateway/poorten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 09:46:
Het is niet van belang te weten wélk accesspoint je hebt. Je kan d'r haast wel vanuit gaan dat hij 802.11b of g compatible is, net zoals de cam. Wat ik wél wil weten is HOE je de verbinding hebt ingesteld? Kanaal, SSID, WEP/WPA encryptie, en op de cam hetzelfde. Draadloos werkt niet "zomaar". Je moet eerst een verbinding tussen die 2 apparaten instellen, en dán pas je zorgen gaan maken over IP/Subnet/gateway/poorten.
kanaal: 6
SSID: APB09B43 (standaard van de AP)
WEP/WPA: uitgezet

Op de webcam is dat hetzelfde.

Verder is er geprobeerd om met een laptop (draadloos) de AP te benaderen en dit is goed gelukt. Met dezelfde gegevens als de webcam heeft.

Verwijderd

Kun je de webcam wel pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Zodra de webcam via een utp kabel verbonden is kan deze gepingt worden. Als hij via draadloos gepingt wilt worden lukt dit niet, ( lijkt wel of hij dan geen ip krijgt) maar er is een vast ip in de camera ingesteld!. We hebben op de AP al geprobeerd met en zonder DCHP maar werkt geen van beide! :'(

Verwijderd

Zet de WPA of WEP encryptie eens aan op het AP, en stel het in op de webcam. Laat hem verbinding maken met het AP. Verander de SSID ook trouwens.

Trek vervolgens z'n power d'r uit, en ontkoppel de CAT5 kabel. Zet de power er weer op, en probeer het nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik WPA aanzet dan moet ik ook een RADIUS server aangeven ofzoiets. Wat is dat en wat moet ik daar aangeven?

Verder staat op de webcam niets wat te maken heeft met 802.1x en dus niets wat te maken heeft met WPA.

Dus iemand nog ideeën?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 10:01 ]

Pagina: 1