Netwerk webcams, meerdere streams?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is er een software pakketje (liefst freeware) wat het mogelijk maakt, om meerdere tcp/ip cams aan te sturen/capturen? zoals een bewakingssysteem zeg maar :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Natuurlijk ben jij niet de eerste die dit wil, kijk maar eens op http://www.google.com/sea...l+Axis&btnG=Google+Search >:)

Als jij 1 frame kunt laten zien in een browser, dan is meerdere frames toch niet echt moeilijk?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• eXhale
  • Niet online
Coach4All schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:16:
Natuurlijk ben jij niet de eerste die dit wil, kijk maar eens op http://www.google.com/sea...l+Axis&btnG=Google+Search >:)

Als jij 1 frame kunt laten zien in een browser, dan is meerdere frames toch niet echt moeilijk?
Jah, allemaal heel lief en aardig :) maar ik moet het ook kunnen opnemen, als in meerdere streams opnemen :)

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
hmmm, is wel mogelij, je zal vermoedelijk alleen zelf de sofware zal moeten schrijven, en daarbij gebruik te maken van de klibrary's die daarvoor zijn aangeboden.

Er zijn wel een paar mooie betaalde programma's die het ook kunnne, kunnen van meerdere camera's tegelijk opnemen/ monitoren.

Oh ja, de camera's waar jij het oevr hebt, hebben die een ingebouwde ftp, dan is het namelijkiets makkelijker op te lossen. Gewoon camera de beelden laten ftp'en, duus ook camera users op de pc hebben.

• eXhale
  • Niet online
Het hoeft geen freeware te zijn, wil er best voor betalen :)
Ftp zou kunnen, maar dan heb je na een week, 2419200 file'tjes oid :)

• freggell
hehe, moeten alle gegevens bewaard worden???
Oh ja je bent ermee bekend dat bewakings materiaal max voor 24 uur bewaard mag worden, tenzij je er speciale regelingen getroffen hebt.

Als het gewoon voor jezelf is, en vaar een 2 dagen of zo, kan je zelf toch een scripje schrijven dat de files checked op datum, en als ze ouder dan 2 dagen zijn, delete je ze.
dit is makkelijk te doen met bv VB, kan je ook een move script maken dat de files uit de ftp map haald, en bv in een webserver maop plaats, zodat je ze online kan bekijken :)

Voor dat betaalde spul zou je eens moeten zoeken naar axis of iets dergelijks.
weet het zo niet meer uit mijn hoofd, en zit momenteel achter proxy, kan dus niet zoeken.....

Maar het bedrijf dat een programma heeft gemaakt is griffit (kan zijn dat verkeerd geschreven is)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
freggell schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:57:
hehe, moeten alle gegevens bewaard worden???
Oh ja je bent ermee bekend dat bewakings materiaal max voor 24 uur bewaard mag worden, tenzij je er speciale regelingen getroffen hebt.
Als het op je eigen locatie is (datacenter, huis) dan mag je neem ik aan toch zeker onbeperkt het bewaren? Dat uitzenden aan iedereen niet mag kan ik nog begrijpen, maar ik hoef toch ook niet te vergeten wie ik gisteren in mijn huis voorbij zag lopen?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• freggell
Je mag het wel onbeperkt bewaren. *lees eigen ding terug.*
erm dat was niet echt duidelijk, ik bedoelde er meer mee, dat je het maar een korte tijd kan gebruiken als zijnde echt bewaking, alles dat ouder dan 24 uur is, is niet rechtsgeldig (of zoiets dergelijks.

Ik geloof dat het officeel als je het voor langere tijd wil gebruiken, het dan eigenlijk ook nog door een speciale encryptie moet, waarmee je kan aantonen dat het de echte beelden zijn en niet bijgewerkte.

Maar gewoon het huis tuin en kueken gebruik, tja, das niet echt bewaking (vind ik)
Trouwens de camera's die je gebruikt hebben die motion detect, als dat zo is, gebruiken beperk je ook weer de eventuele hoeveelheid data mee.

EN dan nog een vraagje na nogmaals lezen van je TS.
Die meerdere tcp/ip camera's aansturen? bedoel je daar echt de pan/tilt/zoom mee?? of was het gewoon het monitoren ervan?

• eXhale
  • Niet online
Het gaat om een MKB bedrijfje, gaat een winkel openen, en wil dus een camera bewakingssysteem.
Hij zat zelf te denken aan 4 tot 6 camera's, en wil geen videobanden e.d. meer

Ik zat zelf te denken, aan een leuk pc'tje, die de streams gewoon captured, en op hd zet.. met 1 "webcam" in het makkelijk.. maar meerdere?

• freggell
Dus is wel meer zakelijk echt meer controle, is dan ook echt bedoeling de beelden langer te bewaren, echt voor beveiliging, of meer als afschrik methode.

En daarbij webcams??? of echte tcp/ip camera's. Gaat namelijk mopelijker worden als je het over webcams hebt, en dus niet over de tcp/ip camera's die je gewoon via een switch kan aansluiten op een computer (netwerk dus)

Ging er van uit dat je het over een netwerk had.

Als het dus echt bewaking word, zal er ook voor gezorgt moeten worden dat de zaken echt veilig zijn.
BV inbraak en jat de computer heb je nog niks :')
Of hoefd het alleen tijdens openingstijden?

• eXhale
  • Niet online
freggell schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:39:
Dus is wel meer zakelijk echt meer controle, is dan ook echt bedoeling de beelden langer te bewaren, echt voor beveiliging, of meer als afschrik methode.
Langer bewaren, net als een normaal bewakingssysteem.
En daarbij webcams??? of echte tcp/ip camera's.
TCP/IP cams
Als het dus echt bewaking word, zal er ook voor gezorgt moeten worden dat de zaken echt veilig zijn.
BV inbraak en jat de computer heb je nog niks :')
Of hoeft het alleen tijdens openingstijden?
24h per dag, 7 dagen in de week.
Het gaat mij puur om het software pakket, de capture server off site zetten, kan altijd nog, dmv vpn van mij part.

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Hoe leuk jullie plannen ook klinken.

Het is wettelijk gezien niet toegestaan om dit soort opnames langer dan 48 uur te bewaren. Op het werk hebben wij namelijk ook een dergelijk systeem en deze zou meer dan 8 dgn op kunnen slaan, maar dat mag niet ivm de Privacy wetgeving.

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DJ Adidas schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:24:

Het is wettelijk gezien niet toegestaan om dit soort opnames langer dan 48 uur te bewaren. Op het werk hebben wij namelijk ook een dergelijk systeem en deze zou meer dan 8 dgn op kunnen slaan, maar dat mag niet ivm de Privacy wetgeving.
Mjah; dat lijkt me nou niet echt een discussie die relevant is voor dit topic :) Als je hier een los topic over wil starten kan dat; dit topic gaat echter over de technische kant van dit verhaal; niet de juridische kant :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• freggell
DJ Adidas schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:24:

ohh, bij mijn weten was het 24 uur, en als er een regeling (encryptie) is mag het langer

@exhale
24/7 tja dan word het idd lastiger. maar zelf als je echt de streams wil capturen zal je veeel ruimte nodig hebben, zou nog steeds voor het ftp idee gaan icm motion detection. dat beperkt gedeeltelijk de hoeveelheid data die gebruikt zal worden.

Om je te orienteren op de andere programma's zou echt eens bij www.griffit.com moeten kijken.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat hebben die een programma waarmee er meerdere tcp/ip camera's gemonitoord kunnen worden, eventueel opnemen en een mogelijk tot motion detection.
Bij mijn kennis is er niet echt een freeware prog wat het ook kan. (heb er al eens naar gezocht ivm afstudeer opdracht)

Edit: hmm spyware domein }:O ......darn, ikke heb weer eens een naam verkeerd, dit gaat zoeken worden worden. het was wel eens zoiets.
Zal maar eens opzoek gaan naar mijn afstudeer verslag, moet het wel instaan, als ik het weet laat ik het weten........

[ Voor 11% gewijzigd door freggell op 21-03-2005 10:19 ]

• eXhale
  • Niet online
freggell schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:50:
[...]
Om je te orienteren op de andere programma's zou echt eens bij www.griffit.com moeten kijken.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat hebben die een programma waarmee er meerdere tcp/ip camera's gemonitoord kunnen worden, eventueel opnemen en een mogelijk tot motion detection.
Bij mijn kennis is er niet echt een freeware prog wat het ook kan. (heb er al eens naar gezocht ivm afstudeer opdracht)
Griffit.com is iig een "spyware" domeintje, werkt dus niet echt..

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 09:52
Ik had wel zown programma, die kon meerdere IPcams en USB cams aan, en switchde ertussen.. Mogelijkheid om t op te nemen etc.. Alleen nu de naam nog... :/

//edit

Active Webcam :)

[ Voor 9% gewijzigd door blup op 21-03-2005 02:38 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Bij de conrad hadden ze in het boekje vorige week een heel koel apparaat staan..complete 4-kanaals hd-recorder, voor 899.. klaaaar ;)

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/7000_7999/7500/7500/7507/750726_LB_02_FB.EPS.jpg
kijk hier voor meer info.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1