Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[OpenSSL] commando's DES OFB64 *done*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet of het mogelijk is met openssl een combinatie te maken dat ik DES-ofb64 kan gebruiken met een zelf op te geven key en Initailition Vector (IV). Want ik kan alleen op internet de standard commando's vinden om een input file op te geven en de output file en dan aan te geven welke cipher je gebruikt des-ofb maar geen IV opties.

Wie weet hier het fijne van hoe kan ik dit oplossen, is er anders eventueel een andere tool om dit te doen want ik moet eigenlijk gewoon de uitkomst hebben voor een test die ik aan het maken ben.

OFB 64 is eventueel wel handmatig te doen maar de kans op fouten maken is groter dan het automatisch doen.

Dedicated

ps

Wat het probleem vaak is dat je niet een key kan opgeven en IV omdat deze meestal in het begin random worden aangemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 09:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na enige tijd zoeken in een boek over openssl heb ik het probleem kunnen oplossen.

Eerst heb ik een bestand aangemaakt van 32 bytes dit is een binair bestand bv test.bin
en dan kan je het volgende doen

openssl> enc -des-ecb -in test.bin -out test.log -K <in te voeren key> -iv <in te voeren iv>

Nu staat de uitkomst binair in test.log
Dus mijn probleem is opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 13:05 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Cosmetische titelfix nog ff. :)

Signature