Wat is het nut van 750+ MHz processors..?

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:16
Oke ff een discussietje starten:
Natuurlijk, iedereen die 3D-design progs en Photoshop en dergelijken gebruiken (dus proffesioneel) hebben nut bij snelle procs en dual systemen. Maar ik blijf me verbazen dat in de gemiddelde Vobis of Dixons en de computerboer om de hoek, er geen computers met minder dan 600MHz zijn te verkrijgen. Een gemiddelde consument heeft toch niet meer nodig? In de meeste spellen is de videokaart de bottleneck en voor internet meestal de verbinding... En voor Word heb je aan een 200 ook wel genoeg.
Kortom: Wat is het nut van 750+ MHz processors..?
Of zijn er mensen die me op andere gedachten kunnen brengen? (Erg graag!!!)
Aristos

Verwijderd

Het heeft zekers wel nut,, maar het is gewoon de kick van een tweaker om gewoon de meeste Mhz aan iemand te laten zien,, en ja ik kan echt wel merken of ik een 500 of 1 ghz heb ,, het werkt gewoon veel sneller wat gewoon logisch is natuurlijk vooral op 3d gebied haal je veel hogere scores dus in games. *D *D

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

}:O

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
750MHz+ is ook voor de consument bruikbaar.

Denk maar aan de steeds zwaardere games.
(meer CPU power beschikbaar dus betere Physics/AI). Interactieve Pagina's. DVD Video. Zware compressie technieken als DiVX, MPEG2.

OK het meeste van bovengenoemde zou met een 600MHz Celeron nog prima kunnen. Alleen Wat nu als de toch steeds meer eisende consument ook nog eens dingen tegelijk wil doen.

ICQ Aan, Outlook op de achtergrond die elke 5 minuten mail haalt. Een actieve virus scanner. En dan werken in Word. O ja. Excel dan ook maar ff op de achtergrond.
Dan heeft die extra CPU power (en vooral ook geheugen uiteraard) wel degelijk voordeel.

En dan hebben we nog altijd het puntje.
"Stilstand is achteruitgang" De markt & de consument wil graag blijven vernieuwen.

Verwijderd

Het is juist zo dat de processor eerder de bottleneck is in huidige games. Check Q3 en Unreal Tournament (met name Q3 die ontzettend veel baat heeft bij een grote bandbreedte van CPU/geheugen). Ik heb nu eindelijk zelf een P3-800 met 133FSB om uitgebreid te testen en te gamen, en het scheeld dus echt gewoon superveel met m'n ouwe Celeron 366 op 616. Dus een snelle CPU heeft wel degelijk zin, ook om ervoor te zorgen dat de worst case framerate niet onder een bepaald minimum zakt. Maar ik ben het ook met je eens dat je voor Word en Office ed. idd weinig CPU power nodig hebt, maar ja, je hebt natuurlijk ook altijd nog een }:O ...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik wil gewqoon dat Word snel opstar, dat alles soepel gaat vandaar de keus van 750+, onder m'n 200MHz ging alles bagger traag :(:(:(:(:(:(, en ik kan niet lang achter de 200 MHz gaan zitten nu ik achter een 750+ heb gezetten, want wat kan ik me dan ergeren.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik zie mij Sacrifice al spelen met een P200mmx....

Die-hard Brexiteer

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

op een K6 gaat DivX ook prima, hoor... en waarom microsoft, meneer FreeBSD? (fout forum)

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1